Astazi: 09 Feb 2010 Doc.HotNews.ro   Blog.HotNews.ro   HotNews.ro  
Şi abia pică moţiunea…
Postat in Actualitate de Doc pe 3 October 2007, la ora 5:02 pm

Mircea Geoana… ce mai freamăt, ce mai zbucium. Cine a tras în noi, două sute două zeci şi doi. Zece Doisprezece lipsă pentru moţiune. Cine a tras în piept nu e greu de ghicit, unii s-au anunţat, alţii au tăcut, alţii au votat cu spatele la sala… Am închis din vreme sondajul despre moţiune (în schimb cel despre viitorul liderului PSD rămâne deschis). Am fost între cei 106 cititori care au pronosticat că moţiunea va pica. Mă întreb, oare ce motiv va mai prezenta dl Geoană pentru acest rateu? Întronizarea patriarhului? Shemini Atzeret? Oktoberfestul? Rămâne de văzut…

COMPLETARE : “Este totusi o motiune de cenzura si nimic mai mult” (Nicolae Văcăroiu)
COMPLETARE : “Respingerea motiunii nu a fost un esec, ci un succes” (Viorel Hrebenciuc). Depinde din punctul cui de vedere priveşti…


(Am furat imaginea de la Cotidianul. Mult prea expresivă ca să mă pot abţine.)

19 raspunsuri la 'Şi abia pică moţiunea…'


Abonare la comentarii cu RSS sau TrackBack pentru 'Şi abia pică moţiunea…'.


  1. [...] COMPLETARE (3 octombrie) : NU. [...]


  2. Comentariul lui A cam picat « ColdNews:
    October 3, 2007

    [...] no responses Motiunea. Spre necazul unora sau altora… [...]


  3. Comentariul lui andreic:
    October 3, 2007

    am spus-o de ieri, iar motivele ramin in ceea ce priveste actiunile viitoare ale demnitarilor:
    “am avut nenumarate dovezi in ultimele luni care ne-au aratat (pentru a N-a oara) nevoia viscerala a demnitarilor de a face orice, absolut orice este necesar (debarcarea lui basescu, indepartarea procurorilor, modificarea legislatiei, campanii mediactice) pentru a-si tine averile departe de ochii iscoditori ai justitiei.
    faptul ca basescu ar fi vorbit impotriva anticipatelor va fi un argument in plus pentru psd pentru a da vina ne-trecerii motiunii pe cei de la pd, care ar urma indicatiile lui basescu.
    trecerea motiunii l-ar aduce pe basescu intr-o pozitie extrem de puternica, fapt ce trebuie evitat prin orice mijloace si cu orice pret.
    prin urmare si-asa deci, motiunea NU va trece.”


  4. Comentariul lui vali:
    October 3, 2007

    Mult prea tare Hrebenciuc - http://www.hotnews.ro/articol_85736-Motiunea-Hrebenciuc-crede-ca-guvernul-pica-100.htm
    Banuiesc ca zilele lui Geoana sunt numarate, succesorul sa fie Nastase?

    Si inca una, cum se zicea prin 2004:”cel care pleaca ultimul sa stinga lumina”.


  5. Comentariul lui Tiberiu:
    October 3, 2007

    Doc: stii ca-mi esti simpatic, dar exista o problema cu ceasul tau :) . Acolo scrie ca ai dat stirea la 17.02, ceea ce era imposibil. Rezultatul l-am dat eu primul dupa ce m-am consultat cu mama Omida si Ilidko (itpa cu prosopul in cap). Ora 17.33. Oara oficiala a anuntarii acestui picaj a fost 17.55. Deci trebuie sa fiu citat de toata presa :) . Daca as fi vorbit cu mama lui Gigi (care a visat ca Sf Anton o sa marcheze pentru Steau) as fi putut da stirea de ieri. Abia acum mi-a venit ideea.

    Viitorul prostanacului este simplu: naspa, nasol, cam aiurea.


  6. Comentariul lui Florin:
    October 3, 2007

    Penibil faptul ca in loc ca voturile sa fie vazute de votanti (boo Bogdan Olteanu!), PSD si-a rezervat dreptul de a afla cine ce a votat dintre ai sai. Probabil ca tocmai “elitismul” asta ii va scrie sentinta.

    Oare lui nana Veta si lui bace Flore, care l-au votat de trei ori presedinte, o sa le treaca supararea ca domnul Iliescu a votat cu fundul catre popor? Sau poate nici n-or sa afle?


  7. Comentariul lui Doc:
    October 3, 2007

    AndreiC,

    eu cred ca motivele pentru care nu a trecut motiunea sunt problemele interne ale PSD, mai mult decat factorul Basescu… Mircea Geoana are o factiune care i se impotriveste, si a ezitat si a amanat sa se ocupe de ea. Acum nu-i ramane decat sa incere s-o extirpe, dar s-ar putea sa fie prea tarziu…

    Vali,

    hihihi; eu sunt convins ca lui V. Hrebenciuc ii place enorm de mult aura asta de mare combinator din PSD (si il si ajuta) si ca toate eforturile ca sa si-o intretina. Nu spun ca nu se pricepe la sportul asta, se pricepe foarte bine; inclusiv in faptul ca vrea mereu sa lase impresia ca a anticipat rezultatul (daca nu l-a mesterit el insusi), chiar si atunci cand o da rau cu bata in balta. Asa cred ca se explica si reactia cu “succesul motiunii”.

    Tiberiu,

    eeep. Eu n-am cum sa am surse, ca nu sunt jurnalist de teren, ci de fotoliu :D. Declar limpede si pe proprie raspundere ca am aflat stirea din transmisia audio a Realitatii TV, nu stiu pe la ce ora; da in nici nu caz la 17:00 PM…

    Florin,

    sunt de acord cu tine; dar nu e greu sa ne dam seama cine a votat impotriva. Oameni cui au votat impotriva…


  8. Comentariul lui alexandru petria:
    October 3, 2007

    Am spus de la început că o să cadă moţiunea. Uite pe temă http://realiatealuipetria.blogspot.com/2007/10/m-bat-cu-crmida-n-piept-ce-se-va-ntmpla.html


  9. Comentariul lui viorel:
    October 3, 2007

    Mircea Geoana,02.10.2007: am discutat şi am convenit toate măsurile necesare pentru asigurarea unui vot disciplinat, în favoarea moţiunii, din partea grupurilor noastre parlamentare. Vom convoca grupurile noastre parlamentare pentru o întâlnire în comun, mâine dimineaţă, înaintea dezbaterilor din Parlament, conform cutumei parlamentare şi a practicii partidului nostru.

    Aş vrea, în acelaşi timp, să spun câteva cuvinte despre campaniile de denigrare la care grupurile parlamentare PSD au fost supuse în această perioadă din partea puterii şi a adversarilor noştri. Avem parlamentari valoroşi, avem oameni care sunt şi politicieni cu experienţă şi ostaşi credincioşi partidului nostru, de aceea, împreună cu colegii mei din conducere, vreau să respingem hotărât o campanie de denigrare a disciplinei si coerenţei voturilor parlamentare PSD. Vom fi mâine cu toţii la dezbaterea moţiunii, vom fi cu toţii disciplinaţi şi vom vota în interesul partidului nostru şi în interesul general al opiniei publice româneşti.


  10. Comentariul lui Tiberiu:
    October 3, 2007

    Doc: tare! jurnalist de fotoliu! ar trebui sa-ti rezervi numele. mie-mi place. http://www.jurnalistdefotoliu. ce-o fi sa fie dupa :) . inseamna doar ca ora de la acest post este defecta.


  11. Comentariul lui Doc:
    October 3, 2007

    Tiberiu, merci de sugestie! :D

    Viorel,

    va trebui, ce sa fac, sa scriu alt articol / apel / intrebare la adresa lui Mircea Geoana…


  12. Comentariul lui moromete:
    October 3, 2007

    Instinctul de conservare politica a invins…


  13. Comentariul lui wassa:
    October 3, 2007

    nici din pd nu au votat toti….si unii s-au pronuntat chiar public…dar vad ca mariajul basescu psd si voturile impotriva ale PD sunt evitate cu o inversunare demna de o cauza mai buna.

    pe de alta parte, stateam eu in fotoliu astazi si vizionam eternele si fascinantele talkshow-uri romanesti(parca mai plictisitoare ca oricand) cand se iveste o opinie a unui comentator destul de corecta pe fondul ei. daca tot sustinem uninominalul si libertatea parlamentarului de a alege dincolo de disciplina de partid de ce ne mai dam cu fundul de pamant de trei coti ca parlamentarii au votat conform propiei constiinte? (adika unii pro si unii contra), nu asta ne doream?…sau asta ne doream numai cand n-aveam majoritate parlamentara. poate el(diputatul carevasazica) se va duce in circumsciptia lui si va explica alegatorilor de ce a crezut el ca e mai bine sa nu pice motiune…e voila…cum acest exercitiu de vot….somehow uninominal pare mai mult sa deranjeze…daca ne luam dupa supararea dlui parvulescu ca nu s-a respectat disciplina de partid.


  14. Comentariul lui Doc:
    October 3, 2007

    Wassa,

    daca inteleg bine, din PD au fost impotriva doi, unul prin vot contra (cel care s-a pronuntat public impotriva), celalalt prin absenta nemotivata. La PSD avem un numar cu un ordin de marime mai mare.

    In ce priveste uninominalul, gresesti si tu si comentatorul cu pricina; si am mai explicat asta si eu si Mih. VU nu-si propune si nu distruge disciplina de partid (dependenta, eventual); ci isi propune sa faca partidul mai receptiv la dorintele electorilor sai. Sunt doua lucruri distincte.


  15. Comentariul lui wassa:
    October 4, 2007

    prin meandrele abstractului nu rezolvi mare lucru…una din consecintele directe ale VU va fi o indisciplina de partid mai mare. asta cu receptivitatea la dorintele electorilor…e o semiutopie…care vom vedea sau nu daca se va concretiza…insa cu siguranta vu va reduce controlul partidului asupra parlamentarilor sai.


  16. Comentariul lui Doc:
    October 4, 2007

    Wassa,

    VU nu reduce automat controlul partidului asupra parlamentarilor; si aici avem fix problema care e in PSD; un partid trebuie sa-si mentina un demers politic unitar, iar votarea unei motiuni de cenzura este o ocazie cu care disciplina de partid e cruciala. Ce inseamna asta, in conditiile oricarui sistem electoral? Ca cei care nu sunt de acord cu decizia partidului in aceasta privinta se despart de el, sau sunt despartiti de el. Partidul devine mai mic (sau, pe VU, nu), dar ramane la fel de disciplinat.


  17. Comentariul lui Ionut:
    October 4, 2007

    Asadar:
    -motiunea a fost sustinuta de:
    PSD - aripa “Geoana” plus parte din neinregimentati in partid
    PD minus parte nemultumita de dictatura din PD (2 bucati dupa conducerea PD, 10 bucati cel putin dupa Hasoti)
    PLD,
    parte din independenti
    -motiunea nu a fost sustinuta de:
    PNL
    UDMR
    PRM
    PC
    PSD - aripa Iliescu plus parte din neinregimentati in partid (22 la numar, 15 depudati si 7 senatori)
    PD - aripa nemultumita de dictatura.
    PIN -2 bucati
    PNTCD - 1 bucata
    Minoritati + parte din independenti

    Se poate interpreta in felul urmator:
    -in afara de “PSD -Geoana”, care a schimbat votul, se pastreaza taberele anti-Basescu vs pro-Basescu de la suspendare.
    - PRM-ul e mai speriat de varianta Basescu decit de varianta UDMR (asta e o veste buna :) )
    - guvernul are sustinere: PNL, UDMR, PC, PRM, Iliescu (minoritatile nu intra aici, partea asta sustine pe oricine)


  18. Comentariul lui Catalin Dobre:
    October 4, 2007

    Pai la UPB ( la deschiderea anul universitar) nu s-au prezentat domnii Tariceanu, Constantinescu, Iliescu? Taberele erau vizibile anterior motiunii. Dar bineinteles a te face frate cu dracu pana pica motiunea e mai scuzabil.



  19. [...] Democraţie (parlamentară) originală : “opoziţia” invită restul partidelor să negocieze bugetul. De altfel această împărţire a sarcinilor în stat este enunţată foarte senin de dl Geoană (şi, sincer, pe undeva are dreptate) : pe noi ne interesează să cheltuim banii; nu e problema noastră ci a guvernului Tăriceanu de unde anume-i scoate, pentru că se află “într-o situaţie de imensă vulnerabilitate”. Acum, dacă îmi amintesc eu de o anumită moţiune pesedistă de cenzură, sabotată apoi de proprii parlamentari, guvernul ăsta nu pare deloc aşa de vulnerabil. Sigur, chiar e vulnerabil în ce priveşte trecerea propriilor legi, dar asta a demonstrat că nu-l interesează. Vulnerabilă devine şi economia naţională, de care trag şi unii şi alţii, vorba (îngrijorată) a guvernatorului BNR. Oricum, din Evenimentul Zilei aflăm că negocierile între “putere” şi “opoziţie” (adică dl Geoană şi dl Tăriceanu, stabiliţi voi care ce e) au dat roade şi PSD a primit, în parte măcar, bugetul pe care şi-l dorea. [...]


Raspunde

CommentLuv Enabled