Da, aţi citit bine, şi vă înţeleg surpriza şi indignarea. Este acesta genul de limbaj potrivit pentru preşedintele României? Aşa se exprimă un şef de stat? Este absolut scandalos! E de-o obscenitate incredibilă. Ăsta e Traian Băsescu, un mitocan şi un prost crescut.
E drept, încă nu am dovezi clare că a spus aşa ceva, dar o să le obţin. Îmi propun să-l înregistrez cumva în convorbirile sale private, un demers jurnalistic perfect justificat. Să vadă lumea ce fel de preşedinte avem. Dar, de fapt, are rost? Se îndoieşte cineva, altfel decât suporterii lui fanatici, că s-a exprimat astfel la adresa dlui Voiculescu? Că l-a băgat în pizda mă-sii, şi încă nu odată? Chiar trebuie să obţin dovezi? Mai simplu e să fac un apel public:
Dle preşedinte Traian Băsescu, vă provoc să recunoaşteţi sub jurământ că, nici în public şi nici în privat, nu l-aţi băgat niciodată în pizda mă-sii pe dl Voiculescu. Sau ceva asemănător (voi publica o listă cu expresii similare). Vă ofer patruzeci şi opt de ore să ieşiţi public cu o dezminţire sinceră. După acest termen voi considera că aţi confirmat acuzaţiile şi aţi demonstrat ce fel de educaţie aveţi şi ce limbaj înţelegeţi să folosiţi. În numele interesului public voi sesiza Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, şi voi informa liderii europeni despre derapajele Dvs. de limbaj.
Iar până atunci rog cititorii şi colegii din blogosferă să preia cât mai fidel acest mesaj. Cititorii trebuie neapărat să ştie la ce fel de limbaj se pretează preşedintele României.
Ştiu. Nu e frumos din partea mea. Dar, spuneţi şi voi! Din partea preşedintelui expresia jignitoare la adresa angajatei Antena 1 a fost auzită de o singură persoană, dna Băsescu. Televiziunile sunt cele care au repetat-o astăzi, clar şi explicit, pentru tot poporul. Au înjurat-o pe Andreea Pană pe toate canalele. În acest caz, este o exagerare titlul şi mesajul meu?
Încă ceva. Acuzaţia de rasism adusă preşedintelui este exagerată. În general, cei pe care rasismul şi discriminarea îi îngrijorează cu adevărat (adică, în speţă, excluzându-i pe cei care au în toată povestea asta doar un interes partizan) ar trebui să aplice epitetul acesta cu mult mai multă îngrijire. E o acuzaţie serioasă şi gravă, ar trebui să o rezerve pentru cazurile reale. Dacă o aplică nediscriminat atunci o s-ajungă să nu mai însemne nimic.
Da, preşedintele a rostit o insultă cu un substrat rasist, a folosit un limbaj care nu are ce căuta în spaţiul public. Şi atunci o înjurătură cu substrat rasist nu dovedeşte rasism? Nu, pentru că e o înjurătură.
O insultă, cum e cea din cazul nostru, este o violenţă verbală direcţionată spre un subiect, spre o persoană. Ca să dau un exemplu la întâmplare, când auziţi expresiile “marinar scandalagiu” sau “matroz chior” îşi închipuie cineva că intenţia autorului este să discrimineze meseria, foarte onorabilă, a marinarilor? Nu, intenţia este să fixeze verbal o anumită persoană, ţinta insultei sale. Apoi, o insultă îşi propune să exagereze, asta e esenţa ei. Nici preşedintele şi nici altcineva n-ar fi putut s-o înjure pe dna Pană cu o expresie de genul, “ipochimenă de etnie rromă suferind de diaforeză”. Înjurăm cu termeni pe care îi recunoaştem ca exageraţi, răi, obsceni; tocmai de asta o facem la nervi şi (în general) în privat.
Din punctul acesta de vedere rasismul sau orice fel de -fobie e la extrema opusă. Am avut prilejul să văd destule discursuri ale urii; ultimul lucru care le trece prin cap autorilor este să pretindă că îşi înjură subiecţii. Nici un rasist n-ar pretinde că discursul său este rău sau exagerat. Din contră. Mesajele cu adevărat rasiste sunt oferite public ca imperative morale, realităţi statistice sau adevăruri ştiinţifice.


May 23, 2007
[...] sau chiar “futu-i morţii mă-sii de securist” Doc explică perfect povestea cu preşedintele care înjură în privat. Luaţi de citiţi. [...]
May 23, 2007
Lol, Doc! Cui pe cui se scoate!
May 23, 2007
tare ! acum trebuie sa recunosc ca abia astept sa fie preluat articolul de media trustului Intact, eventual la o ora de maxima audienta. Ma tem doar ca cei de la consiliul cu discriminati or sa se obfuscheze ca s-a folosit cuvantul “pizda” in detrimentul cuvantului “pula” .. dar cred ca Basescu o poate corecta si pe asta.
May 23, 2007
na ca te-ai trezit si tu. nu mai ai ce scrie? de zile intregi huruie ziarele si tvurile- acum ai gasit inca o acuza? incredibil cata bataie de apa in piua in Romania,
ia si tu un somnifer.
May 23, 2007
Mirela, primul pasaj e un pamflet…
May 23, 2007
Doc, iti propun sa-l enervezi, poate iti da una si iti ia telefonul ca sa inregistrezi ce zice in privat.
I hate Felix, dar totusi nu l-a pus nimeni pe Base sa-l smulga donshoarei aleia mobilul (crimei).
Recunosc ca nu prea te inteleg cu inversunarea asta de a-i lua apararea si cind greseste.
What’s up, Doc?
May 23, 2007
Micky,
ai dreptate, sunt absolut convins ca daca il enervez risc sa patesc ceea ce spui. Traian Basescu a dovedit nu odata ca se manie iute, si ca la manie face gesturi negandite (si ca are un vocabular de …matroz
). Gestul de a-i confisca jurnalistei telefonul, indiferent de circumstante, nu poate fi scuzat… Dar eu nici n-am spus altceva. Articolul acesta nu contrazice in nici un fel ce am scris aici.
May 23, 2007
Daca (…) [Doc spune: chiar nu e voie] nu e voie, securist imputit este? [Doc spune: este.]
May 23, 2007
OK Doc, oricum nu pot sa nu remarc ca titlul ala al tau (la postul asta) are o doza imensa de captatio benevolentiae
pana maine seara cred castrangi 50 de comentarii…
May 23, 2007
Cel mai bun articol despre Felix:))). Am scris si eu pe blog de m-am saturat, dar CTP nu intelege, Felix nu vrea sa o faca, iar Robert Turcescu isi bate gura de pomana cu invitatii sai. Nici el nu-i poate convinge ca singurii vinovati sunt cei care au difuzat inregistrarea ileagala. Nu o mai pun la socoteala pe “pasarica” pentru ca sursele mele m-au informat ca si-a facut stagiul de pregatire la OTV.
Ma intreb si acum ce este in teasta plesuva al lui Popescu (este discriminarea cumva la adresa chelbosilor?). Cum poate sa sustina ca fatuca aia se afla in interes de serviciu si-l intreba pe Basescu daca a votat (toate televiziunele au dat stirea, deci si Antenele)? Ce interes avea ea sa tracaseze un simplu cetatean suspendat:) aflat la cumparaturi? “Era stire daca-i smulegea procentele! O bagam pe prima pagina”, s-a racnit CTP ieri seara la Robert. Pai, ce-i Basescu, nenea CTP? Mafalda? Au fost si intrebari pertinente din partea tinerei: “n-ati citit cartea? nici eu. ce v-ati cumparat?(el: tampoane, vrei sa le probezi tu pasarica?)”. Stupizenii din astea si cica-i jurnalista. Hai sa-l boicotam pe presedinte: sa nu-i mai difuzam injuraturile particulare:)!
May 23, 2007
Micky,
I’m guilty as charged.
Tiberiu,
a fost jurnalism de hartuire. Si a mai fost un presedinte care nu-si poate controla furiile. Nu se compenseaza in nici o directie. Organizatiile de jurnalisti, care or fi acelea, trebuiau (cum a facut, daca nu ma insel AMP) sa sanctioneze ambele parti. Exista coduri deontologice destul de clare pentru jurnalisti; iar politicienii nu pot sa apuce sa se razbune pe cine se nimereste sa-i enerveze. Dar asta e oarecum offtopic la acest mesaj.
May 23, 2007
[...] 24 May 2007 Pizda ma-ti, ba Felix! Genial. Posted by lovinpress under Despre media Este titlul comentariului lui Doc de pe hotnews.Merita toti banii. http://doc.hotnews.ro/pizda-ma-tii-ba-felix.html [...]
May 23, 2007
- O injuratura este spusa la manie. Ira furor brevis est. Presedintele a fost nebun cand a scos zicerea pe gura, dar ii trece, caci doara e brevis, altfel e baiat bun. Cam asa cumva?
N-as crede.
Mania a scurtcircuitat autocontrolul prezidential. In lipsa autocontrolului iese la suprafata reflexul asocierii unei persoane cu comportament condamnabil cu o etnie. Reflexul e cea mai sublimata expresie a legaturilor asociative din cerebelul prezidential, si pentru mine are mai multa valoare decat zece speechuri pieptanate de adviserii de pe la Cotroceni. N-am nici un motiv sa cred ca are probleme numai cu tiganii, si nu cu hunedorenii, sasii (cati vor mai fi fiind), inginerii sau posesorii de Logan. Si categoric cu aia-care-nu-sar-in-santuri-cand-trece-regimentul-de-SPPisti-cu-presedintele-in-mijloc, ca Napoleon retragandu-se de la Waterloo (n-am vazut in nici o alta tara asa o priveliste, dar poate n-am umblat destul). Oricum, nu prea ma tenteaza conceptul de presedinte a unei anumite categorii de romani.
May 23, 2007
Corect. Cu o intrebare: a fost jurnalism? Basescu a raspuns si altor televiziune care l-au asteptat, dar nimeni nu si-a permis invadarea intimitatii in asa fel.L-au lasat nervii si a gresit. A fost provocat insa peste masura. Si de cine? Un angajat al lui Voiculescu, alias Felix-razboinicul intunericului:). Si ce intrebari penibile…
May 23, 2007
nu e nici o diferenta intre tine si “alcibiade”-le lui vadim
pamfletul nu scuza mitocania.
hai pa
May 23, 2007
Yesssss, Doc! Ai comis-o din nou!
)
)
Genial titlul; m-a facut sa ma uit bine bine inainte de a da click, ca doar te stiu din scris de multa vreme. Parca nu-mi venea sa cred… Si a venit argumentatia.
De aia ma si bucur: ai zis!
Ca pe vremuri: DOC HAS SPOKEN!
May 24, 2007
Doc,
eu cred ca problema rasismului in societatea noastra este mult mai serioasa. Am invatat probabil sa nu luam in considerare expresii de genul celor folosite, este drept, in privat de dl. Basescu. Insa ele reprezinta rasism.
Reprezinta rasism si articole din mass-media de genul “un tigan a omorat” daca o actiune similara facuta de un roman nu apare cu titlul “un roman a omorat”.
Sper ca este o lectie in urma careia trebuie sa invatam cu totii. Oare societatea a facut tot pentru a-si integra minoritatile?
May 24, 2007
Sandu,
Nu. Ce spun eu este ca nu se poate judeca cineva ca rasist (sau ceva de similar) dupa o injuratura spusa in privat si la nervi. Atat.
Wassa,
Sau intrebarea e retorica?
Athos,
merci
.
Emil,
Si eu cred ca problema e foarte serioasa! De fapt, nu doar ca sunt de acord atunci cand spui “am invatat probabil sa nu luam in considerare expresii de genul celor folosite, este drept, in privat de dl. Basescu.”, dar asta atrage atentia si articolul meu. Pur si simplu, expresia in sine nu a starnit nici un fel de jena, astfel incat a fost reprodusa verbatim de televiziuni, ziare samd. Aparent, e o problema daca presedintele spune asa ceva, in privat. Dar nu e nici o problema daca presa o publica!
May 24, 2007
ladies & gentlemen
hotara-tzi-vitzi odata!
sau cum ar spune Basescu (in private)…ori cu nuiaua pi gard ori cu chilotzi-n cur
d-voastra oscilatzi mai rau ca #@%$# lui Maxwell
distantza de la limbaj (-ul unui simpleton) la morala este la fel de atroce ca diferentza dintre discriminare shi erijarile deontologistoide ale unei media nepregatite sa (re)prezinte o societate rascracanata
May 24, 2007
Pana mai ieri credeam ca exista by default niste axiome acceptate de toata lumea, dar s-ar parea ca intotdeauna se va gasi cineva care sa sustina sus si tare ca albul e negru si ca ziua e noapte si ce e mai grav, jurnalistii vor incepe sa dezbata daca are dreptate sau nu, in loc sa ignore asemenea enormitati…
O intrebare as avea pentru cei anti-basescu (din punctul meu de vedere, 80% dintre ei sunt vechi antipatizanti, din care 80% pentru motive absolut discriminatorii – gen “ca e chior”, “ca e urat si nu are fata de presedinte”): nu cumva decizia CNCD da mana libera oricarei tentative, oricat de intrusive, de a obtine informatii compromitatoare despre orice persoana, publica sau privata? Cine ar mai putea impiedica pe “jurnalistii” nostri (cu scoala BBC in spate, cu siguranta…) sa instaleze microfoane in masina, casa, curtea, chiar pe hainele celor luati in vizor si sa astepte asa, construind arhive intregi, doua vorbe nelalocul lor pe care sa le plaseze la momentul considerat oportun? In spiritul deciziei de care aminteam, nimic de genul asta nu poate si nu trebuie interzis! Incepem cu Presedintele, continuam cu ministri si parlamentari si usor-usor, prin asimilare, ajungem la orice cetatean. E o problema cat se poate de reala, dar cred ca orizontul de timp si spatiu e mai larg decat cel accesibil/interesant pentru cei la care ma refeream in primul paragraf.
Retineti totusi: precedentele trebuie tratate cu mare grija! De aceea, Basescu are de fapt obligatia sa respinga decizia CNCD, tocmai in spiritul atributiunilor sale de garant al libertatilor si drepturilor constitutionale ale cetatenilor. A accepta o condamnare, fie ea si sub forma avertismentului din partea unei institutii ceva mai putin vizibile publicului, ar echivala tocmai cu abdicarea de la interesele cetatenilor tarii, chiar daca pentru multi dintre ei acestea nici macar nu le sunt cunoscute pana in momentul nefericit cand s-ar confrunta direct cu incalcarea lor!
May 24, 2007
Mda, tu privesti aspectul rasist ca parte a injuraturii. Eu, ca expresie nereprimata a unei opinii pre-existente. Chestie de punct de vedere. La fel ca treaba cu mesajele rasiste, personal cred ca faci o confuzie intre argumentatia rasista care se vrea ne-emotionala, si manifestatiile rasismului care pot avea varii forme (inclusiv injuratura la manie, la misto, la volan etc).
In plus, cred ca ar fi buna si o diferentiere intre ce publica/transmite presa (unde cred ca acuratetea reproducerii a ceea ce spune sau face subiectul articolului sau emisiunii trebuie sa primeze) si opiniile jurnalistilor (unde intervine responsabilitatea pe care ai vrea tu – perfect justificat – sa o vezi).
In concluzie, agree to disagree…
May 24, 2007
Draga Doc,
Atunci cand a dat peste “eveniment” presa in mare majoritate s-a ingrijorat cu privire la viitoarele “clone” ale lui Basescu. Fara sa vrei sau sa-ti dai seama prin clonarea limbajului esti exemplul in viata ca scaparea presedintelui a deschis o spirala a violentei verbale in care fiecare injura fara baiere.
Atat inuratura reprodusa cat si imaginile degradante cu lagarele naziste au rolul de a-i “dovedi” lui Toma ca rana e adevarata si ca e acolo. Am aflat urmarind atent cazul ca au existat “negocieri” pentru temenii in care este predat telefonul si ca presa a fost convocata de staff pentru sedinta de shopping.
Altfel, acuzatii ca biata victima a violului si-a cerut-o am mai auzit. Pana acum nu si aici.
May 24, 2007
ceea ce cauti aia gasesti, nu faptul ca presedintele e vinovat sau nu este problema ci faptul ca in spatele informarii publicului si a profesiei de asa zisei ziarist sau jurnalist cate unu ar fi in stare sa intre in pat cu tine numa sa fie si el pe prima pagina asa ca sa il injure pe felix asta a cautat si probabil are o placere nebuna cand capata asa ceva
May 24, 2007
Hai sa fim seriosi, voi nu va mai scapati la o injuratura cand sunteti stresati? Base a avut ghinion ca nu a oprit telefonul imediat dupa ce l-a confiscat sau sa-l fi dat la un IT-st sa-i “curete” memoria corespunzator. Nu sunt de acord cu confiscarea telefonului, dar daca reportera respectiva (un paparazzi) se tinea de mine poate o si pocneam nu doar o suduiam. Unii reporterii din RO au devenit extrem de agresivi (vezi stirea reporterului de la TVR care a fost sechestrata de NATO: http://www.hotnews.ro/articol_73598-O-reportera-a-TVR-a-iscat-un-scandal-diplomatic-cu-NATO.htm) si ar trebui pusi la punct. Nu pot intra in viata unui om cu bocancii.
Cat despre Felix, sunt de acord cu titlul articololui: bestial.
May 24, 2007
Am auzit aseara un respectabil si onorabil luptator cu diverse mori de vant mioritice rugandu-l pe presedinte sa se lase transformat intr-un exemplu al eradicarii discriminarii, sa renunte la apelul impotriva deciziei CNCD si la teza inviolabilitatii spatiului privat. E oare o victorie autohtona impotriva “rasismului prezidential” atat de importanta?
Avem pe de o parte un presedinte evident badaran, marlan, grobian, etc., dar care nu e perceput sau care nu s-a manifestat ca rasist (fie si numai prin comparatie cu alte persoane publice pe care CNCD-ul le ignora). Avem pe de alta parte un mod de a face jurnalism bazat pe manipulare, provocarea evenimentului, invadarea spatiului privat si o institutie a statului care valorifica informatii obtinute pe aceasta cale. Daca acceptam, in numele anti-discriminarii, dreptul cuiva (institutie a statului, mass-media, etc.) de a analiza convingerile intime ale unei persoane, nu cred ca progresam. Pe cale de consecinta logica, am putea ajunge maine la infiintarea unei Agentii Nationale de Monitorizare a Gandurilor Rele (in subordinea Parlamentului, bineinteles). Am putea legifera obligatia tuturor cetatenilor de a se supune testului cu detectorul de minciuni. In prima varianta, setul de intrebari ar cuprinde: iti plac tiganii/ungurii/evreii/etc. Cei care nu se supun testului, vor fi automat catalogati ca rasisti si li se vor suspenda drepturile electorale. Daca metoda da rezultate, putem testa si alte atribute civice ale individului: iti place constitutia/forma statala/ordinea de drept/etc. Monarhistii depistati pe aceasta cale ar putea fi expulzati imediat, ca sa nu punem in pericol Republica.
Exista un set de drepturi fundamentale ale omului. Nici unul nu e mai important decat altul, fie ca vorbim de sanse egale, spatiu privat, dreptul la imagine. Nu putem forta respectarea unui drept incalcand altul. Nu merge.
May 24, 2007
Doc este un las, de fapt. A inceput-o ca si cum l-ar critica pe baselu, si apoi a intors-o ca la Ploiesti.
Ce rost are sa mai scuzam un bou ?? Noi aveam nevoie de un om cu viziune, de un gentleman in fruntea statului, nu de un imputit de chior de-abia scapat din bodega. Oare cand o sa aiba Romania parte de un domn gen Jacques Chirac ?
Si, desi inteleg ura anti-Voiculescu, deocamdata idiotul de BAse ia salar de presedinte si trebuie sa se poarte ca atare, nu ?
Ca votul a fost ca sa alegem pe unul mai bun decat toti, nu ? Deci nu e o scuza ca Felix a fost secu’, ca Iliescu e glumetu, sau orice alta aiureala !!
Asa ca ba pe-a ma-tii, Doc ( ca se pare ca nu te deranjeaza limbajele de mahala ) !!
Acuma, cand ti-a fost servita chiar tie, iti convine ??? Ia zi !!! Acuma sa te-aud !! Esti viteaz pana nu ti se-ntampla si tie, nu ??
May 24, 2007
Nea` Doc bag seama ca dumneata esti vreo mironosita crescuta la ceva schit. Vorbesti de parca o injuratura e mai rea ca o crima. Nea’ Doc ia afla tu de la mine ca prefer un presedinte care injura si care arata cu degetul pe toti hotii din tara asta decat un presedinte care zambeste si este un criminal.
Departe sa fiu un fan d’a lui Basescu. De altfel nici nu am votat dar tentativa presei de a parea tot timpul nevinovata e JALNICA. Nu sunteti nevinovati ba! Sunteti niste nesimtiti care va ascundeti dupa obiectul meseriei ca sa treceti peste orice valori invatate(?) in 7 ani de acasa.
Iar cu rasismul lasa vere ca voi habar nu aveti de legi. In intimitatea mea pot sa te injur si pe tine Doc , si pe tigani , si pe mama dracului ca nu are dreptul NIMENI sa ma judece.
May 24, 2007
Deja lumea s-a saturat si protesteaza . E super tare protestul postat pe blog.
May 24, 2007
Realitatea cruda e ca incet dar sigur, devenim o tara de mitocani. Si e pacat.
Se pune atata patima in apararea presedintelui si in incercarea de a-l scoate ingeras. Suntem in stare sa creem o mocirla generala (din care nu stim daca vom mai iesi vreodata), doar pentru a arata ca s-ar fi putut intampla si mai rau.
Presedintele a gresit folosind expresii jignitoare la adresa altor persoane.
Faptul ca acest lucru s-a intamplat in spatiul privat nu il face pe el mai putin vinovat, dar ii face vinovati pe cei care au publicat ceea ce el a spus.
De aici si reactia disproportionata, pentru ca nu se spune nimic si nu s-a luat nici o masura impotriva celor ce i-au publicat spusele si care in mod evident au incalcat si ei legea.
Ma intreb insa, daca in cazul in care ati fi fost voi cei jigniti l-ati fi aparat la fel de infocati sau ati fi inceput sa ripostati “ca la usa cortului”, doar pentru a arata “bogatia” de cuvinte murdare de care dispuneti.
Faptul ca o persoana a gresit (si e omeneste sa gresesti), va da dreptul moral sa improscati cu noroi peste tot?
Chiar ar trebui sa facem din asta o lectie de bravura?
May 24, 2007
Doc, se pot scrie asemenea injuraturi pe net, pe un site de presa? Stiu ca aceste cuvinte care incep cu p (ula, izda) se utilizeaza in Parlament, dar oamenii cu bun-simt le folosesc cand sunt intre prieteni sau la ei acasa.
Pe de alta parte, mie-mi scapa semnificatia cuvantului “pasarica” din discutia intre Presedinte si Pana. Pasarica mi se pare ca nu s-a simtit deloc ofensata, din moment ce a continuat ceea ce facea, ba chiar a publicat inregistrarea scenei. Apoi, zmulsul telefonului care era folosit precum o arma de catre pasarica aceea, mie mi se pare un gest de autoaparare. Ce s-ar fi intamplat insa daca pasarica se dadea si mai tare in spectacol, punandu-si fustele-n cap, ca o tiganca imputita ce se afla? Oare pana unde poate merge tigania asta?
May 24, 2007
CITITI ACESTE ARTICOLE SI VA LAMURITI CU ASA ZISI ZIARISTI
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Actualitate/62908/
http://www.ziaruldesibiu.ro/fullnews.php?ID=13345
May 24, 2007
super tare doc!!!
esti nebun de legat =))
May 24, 2007
escelent articol
pe langa reaua vointa cu tenta politica manifestata in interpretari (si insusita si de CRP, care teoretic trebuia sa fie echidistant, si in primul rand sa se ocupe de ograda lui – adica de bunele practici ale jurnalistilor/deontologie etc – problema ignorata cu seninatate), mai e clar ca iarasi am asimilat prost ceva din occident: dezbaterea privind rasismul (si implicit corectitudinea politica) e lipsita de substanta la noi si purtata de niste cruciati cu o spoiala de cunostinte in materie
singurul castig al incidentului ar fi fost o dezbatere reala privind minoritatile in romania, iar prilejul a fost ratat
May 24, 2007
Presupunind ca TB nu i-ar fi luat telefonul pasaricii cum am fi aflat despre acest eveniment? Discutia despre deontologie jurnalistica si dreptul la intimitate a unei persoane private ar mai fi avut loc? Niciodata nu am mai tratat cu atit de multa seriozitate ambele probleme. Imi amintesc de replica: “trebuia sa se intample odata” a lui TB. Poate ca facind public acest scandal ne-a propus o tema de gindire.
PS.
tema cu “Pizda mă-tii, bă Felix!” mi-a placut la max.
May 24, 2007
Haideti mai oamenilor sa fim seriosi!
“vă provoc să recunoaşteţi sub jurământ că, nici în public şi nici în privat, nu l-aţi băgat niciodată în pizda mă-sii pe dl Voiculescu.”
Pai in privat e absolut treaba fiecaruia pe cine si unde baga! poate
Pe dl Voiculescu l-a bagat jumatate de tara, cel putin o data, acolo unde Doc spune.
Aiurea! Daca esti presedinte nu inseamna ca esti pocait – nu bei, nu injuri, nu mananci carne, etc. – in privat esti om ca oricare altul si ai dreptul sa fi suparat, sa te exprimi liber, sa faci ce vrei. In mediul privat esti om, nu presedinte, rege, prim-ministru!
May 24, 2007
Am scris si eu pe blog despre faptul ca Voiculescu le-a aratat pasarica europenilor. Pentru Doc ar fi fost buna si o licenta poetica de genul: “Cum marea se-ntoarce in scoicile sale/ Intoarce-te Felix, in mama matale”
May 24, 2007
Incredibil cate (de)zbateri poate starni o atitudine a unui presedinte ! Si cum limbajul ziaristilor de mahala degenereaza intr-o polemica ieftina, asupra unor injuraturi scapate necontrolat intr-o convorbire privata. Cati, dar cati dintre dvs. (si fiti sinceri) nu se controleaza in privat si vorbesc slobod, in situatii cu mult mai putin tensionate decat cea in cauza ?? Haideti, recunoasteti ca Basescu reprezinta modul grobian si necizelat de exprimare a romanului mediu ! Incercati sa nu mai facei blog-uri si sa scrieti opinii (im)pertinente in nume propriu, doar pentru ca asa e “trendy” (si o gramada dintre dvs. se cred mici-vedete, cel putin, lucru de care m-am saturat pana peste cap, de vedete d-astea gaunoase fara nimic de spus – decat dupa ‘lupta’)
Asa ca , draga Doc, imi pare rau pentru timpul pe care l-am pierdut citindu-ti opinia, asa de rau incat m-am gandit sa-ti impartasesc parerea mea.
Si mai lasati-ne cu rasismul, ca nu tine !
“Au înjurat-o pe Andreea Pană pe toate canalele” haide domnule ! In primul rand ca nu sta nici un om sa se uite pe toate canalele. Al doilea, au umplut si ei spatiul de emisie; si al treilea, le-a placut sa faca asta , sa le creasca audienta . Hai nu mai vinde castraveti gradinarului , OK ?
May 24, 2007
buey fratilor.. asa cum bine s-a zis, e doar in interesul anumitor oameni sa bata apa’n piua cu prostia asta.. eu unul sunt de acord cu libertatea presei, numai ca, de multe ori, asa cum se intampla pe la noi foarte des, se gaseste cate un/o dobitoc/dobitoaca care sa duca la extrem aceasta libertate, si, doar din cauza ca presedintele tarii este o persoana publica, sa isi permita sa faca observatii idioate (“Cam multe cumparaturi, domnu Basescu..” ?!?!).
Ideea e ca domnul Basescu ESTE presedintele Romaniei, mai oamenilor.. nu trebuie sa isi permita oricine si oricand sa ii vorbeasca pe acel ton dansului.. ce mama draq e asta?..
Cat despre kestia asta cu discriminarea.. nu am de spus decat: “un mare KKT”.. trebuie sa fii retardat sa consideri asta ca o explicatie!
May 24, 2007
genial, Doc, foarte moral si onorant pentru tine ca ai intoars si obrazul celalalt, asa trebuie sa facem, sa nu uitam si mai ales sa nu iertam nimic, sa raspundem mitocanului cu aceeasi arma si chiar mai mult decat atat, sa trecem imediat si fara discernamant de la gand, la cuvant si apoi la fapta, sa pleznim pe oricine ne agaseaza….
propun ca atunci cand Basescu pleaca ‘la cumparaturi’ fara SPP, sa poarte un pistol-mitraliera cu el, pentru orice eventualitate…
am vazut si alti politicieni (nu in RO), batuti cu oua si rosii, si nu au schitat nici un gest, pentru ca ei erau si conducatorii lor
May 24, 2007
Aici problema realaa e ca Base a confiscat un obiect fara nici un drept. Daca in loc de Consiliul ala il cerceta politia pentru furt calificat (cu sau fara circumstante atenuante) mi se parea corect, dar ca il judeca o tara intreaga pentru o discutie avuta cu sotia, intr-un mediu privat, nu face altceva decat sa dovedeasca colizarea fortelor politice impotriva sa. Cat despre rasism, lasati-o balta. Era limbaj de mahala, degradant pentru un presedinte de stat, dar nicidecum rasism.
May 24, 2007
E foarte nashpa ca asa ceva a ajuns sa fie publicat pe Hotnews. Sper (in zadar, normal) ca ziarele si radioTV n-o sa preia aberatia asta. In primul rand pentru ca tu singur recunosti ca nu ai dovezi deci nu ai de ce sa acuzi (pornim de la prezumtia de nevinovatie, nu mai suntem in comunism, nu?) si in al 2-lea rand ca daca in viata privata cineva injura pe altcineva si asta nu are repercursiuni publice chiar nu conteaza. Ce, pe tine te-a intrebat cineva ce vorbesti in casa? E fix treaba ta. Ma mir ca nu l-ai somat sa iti spuna si daca s-a gandit la injuraturi. E foarte josnic sa incerci sa atragi asa atentia asupra ta. Acuzi un om fara dovezi si te tii mare jurnalist. Hai sictir!
May 24, 2007
Tu crezi ca daca ajungi presedinte (Doamne fereste!) crezi ca nu o sa mai injuri pe nimeni in discutii private cu familia sau prietenii de pahar.
[Doc spune: Gigi, reciteste cu atentie primul pasaj, si apoi al doilea, care-l explica pe primul. Se pare ca oricat as spune eu ca e un pamflet, si oricat mi s-ar parea de evidenta intentia lui, lumea tot il ia de bun. Daca nici dupa ce ai recitit nu intelegi, atunci voi valida si un (singur) mesaj cum e cel pe care il editez aici.
Evident ca injur si eu in privat. Ma indoiesc ca exista exceptii.]
May 24, 2007
Bha doc, ai comis-o din nou.
Asta ce se vrea… articol… declaratie de dragoste…
Ma doare-n c** daca l-a bagat sau nu baselu pe motanel undeva. Adica matale nu l-ai bagat in origini niciodata pe sheful de la servici, pe sheful de scara, pe vecinul care da muzica la maxim la 6 AM duminica sau pe colegul de banca ce nu-ti dadea sa copiezi la aritmetica? Asa ca gura si joc de glezne sau ca sa citez din Parazitii “da-te-n gatu’ matii”
May 24, 2007
Nu stiu ce este mai periculos: sa tolerezi limbajul presedintelui Basescu sau sa iti doresti o persoana publica ideala. Este o situatie paradoxala, in care cei care il sprijina ii scot in evidenta defectele (nu putine), iar oponetii sai il idealizeaza. Nu vi se pare ca s-au intors iarasi lucrurile pe dos?
A vorbi in calitate de autoritate publica depre discriminare in cazul unei injuraturi mi se pare penibil si jignitor pentru mine, in calitate de contribuabil.
A face incadrari juridice in acte savarsite cu caracter penal, dupa ureche, in calitate de for reprezentativ pretins al presei romane, mi se pare o lipsa totala de interes si de respect pentru inteligenta publicului.
A vorbi despre demers jurnalistic si a-l asuma ca atare, in cazul tatzei cu telefonul mobil, este o palma pe care CRP-ul si cea mai mare parte a presei o da jurnalismului romanesc.
May 24, 2007
Esti un jenant, asa cum e si pseudo articolul..pardon “pamfletul” asta.
Vadim si Paunescu au urmasi la 100 de metri limbi!!!
May 24, 2007
Cata galagie, dom’le, pentru ceva ce toata lumea face, inclusiv aia care il acuza acum pe Base, vezi Felix, CTP. Problema este ca Base este presedinte!!!! Si chiar daca nu ar fi dorit sa se auda ce a spus, s-a auzit si trebuie sa recunoasca ca a gresit.
Ce nu sunt eu lamurita: fata de atitudinea celei de la Antena nu-stiu care-numar nu se ia nici o masura? Am vazut aseara la emisiune al ui Turcescu cum s-a intamplat. Chiar i-a vorbit frumos, in prima faza, si a ras. Pana la un punct. Vrei sa fii lasat in pace chiar daca esti presedinte. Si el i-a aratat ca vrea sa fie lasat in pace! Daca era grea de cap si nu pricepea numai prin cuvinte!
May 24, 2007
Bai pulici, nu faci altceva decat sa ii cresti popularitatea.
May 24, 2007
Doc, scuza-ma, dar esti o toxina pentru copiii nostri. Mi-as dori ca, copilul meu sa nu auda de existenta ta, de limbajul tau, de limbajul presedintelui si a intregii prese. Dar este posibil acest lucru? Nu. Nivelul intelectual al oamenilor care sunt promovati in presa, in functii de conducere in stat, etc. este atat de scazut incat nici nu poate fi comentat. Cu astfel de interventii nu faceti altceva decat sa dati satisfactie taberelor care se lupta pentru putere in Romania, folosind de cele mai multe ori mijloace total neortodoxe. Acest articol imi intareste convingerea ca totul este pierdut, nu mai exista respect fata de valorile reale ale umanitatii, nu mai exista respect fata de cei ce muncesc, fata de cei care creeaza, fata de cei ce stau in banca lor si nu injura, nu fura, nu-si doresc puterea. Domnule Doc, nu faci altceva decat sa-ti aduci aportul, printr-o contributie modesta, ce-i drept, la impingerea umanitatii in prapastia pierzaniei totale. Regret nespus ca existi, si tu si altii.
May 24, 2007
Nu inteleg nimic. What’s your point, man? Adica, pe de o parte e condamnabila chestia cu “pizda ma-tii”, exprimata in particular, sau nu, n-am inteles exact, dar expresia rasista in particular nu e condamnabila? Pe urma, de cand a devenit subiect de dezbatere in public comportamentul privat al cuiva. Ce, tu n-ai zis niciodata, “pizda ma-tii”? Ce, esti vreo panseluta? Cat despre injuraturi cu caracter rasist, xenofob, sau mai stiu eu ce categorie incriminata de cotrectitudinea politica, pot sa-ti dau o gramada, fara sa reflecte toate acestea nimic: tigan imputit, jidan imputit, bozgor imputit, oltean prost, secui nebun, motherfucker nigger bla-bla-bla. Nu ca eu folosesc asa ceva, si nici nu gasesc normal ca cineva sa foloseasca. Printr-o intamplare, presedintelui i-a scapat public un lucru jenant. Dar probabil, in particular, multora dintre noi ne scapa lucruri care n-ar face o figura frumoasa in public, de genul basini, ragaituri la masa, o laba scurta in toaleta etc. Si ce-i cu asta? Tampitului ala de star din Bay Watch, Hasselhoffff, sau cum dracu il cheama, i s-a interzis sa-si vada ficele, pentru ca pe internet a aparut o inregistrare cu el intr-o stare avansata de ebrietate. You gotta be fuckin’ kiding me! What is this shit? Societatea civila trebuie sa ia atitudine si sa amendeze comportamentul presedintelui, care e cam necioplit, si in plus mai e si inconjurat de o carca de tampiti, care nu sunt in stare sa-i apere imaginea publica, dar nu se face un capat de tara din rahatul asta si mai ales, nu-mi spune mie nu stiu ce institutie cum sa ma port in particular. Auzi acolo, pasarica, si vezi doamne ca inseamna nu stiu ce, si trimitem la Stassbourg, sau mai stiu eu unde. Ce tampit, Voiculescu asta! La mine acasa, zic oricui “ba pa ma-tii”! There’s nobody fuckin’ business, man! Got it!
May 24, 2007
nene, i-al de mana si pe traian ungureanu si mergeti in liniste sa-l pupati pe cel mai corect si iubit fiu al poporului unde stiti cel mai bine
May 24, 2007
Touretul,
sa fii fost chiar atat de criptic? Presedintele a folosit o injuratura in particular. Apoi un anumit post de televiziune, cu un anumit patron, a spus ca expresia reprezinta un lucru foarte grav. Si l-a facut public ! Si toate ziarele si toate televiziunile l-au reluat, cat se poate de explicit! That’s the point. Da, fiecare injuram, si injuraturile trebuie sa ramana acolo unde le e locul, in particular, nu in public.
May 24, 2007
doc,
imi pare rau ca multi nu s-au prins ca articolul tau este un pamflet.
baieti,cititi cu ATENTIE ce vrea doc sa zica; e vorba, in esenta de ipocrizia celor care-l acuza pe base.
May 24, 2007
Doc,
Basescu a facut prin fapta lui care are conotatie penala ca intimitatea lui sa devina publica. Felix sau jurnalista nu i-au plantat microfoane in masina. El, prin talharia lui (indiferent ce zic avocatii), a permis ca discutia lui privata sa devina publica.
Mutatis mutandis, cum ti-ar fi ca jurnalist ca primul Becali pe langa care treci si-ti permiti sa-l ‘agasezi’ cu o intrebare sa-ti ia telefonul, reportofonul, laptopul, eventual si masina (explica-mi cu acuratetea ta de analist cum faci diferenta intre ele) si sa ti le inapoieze dupa cateva ore cu memoria facuta franjuri (citeste stearsa)?! Iar dupa ce-ti recuperezi fisierele sa afli ca hotul te-a facut si ziarist de doi lei ( a se citi: tigan, evreu, roman, ungur, biciclist, ochelarist, pupinbasec + epitet din categoria: jegos, idiot, nespalat, samd)?
Cum ti-ar fi?
Tot comportamentul Basescului tine cel mult la un sef de post beat dintr-o comuna departe de drumul judetean. Faptul ca in intimitate poti avea alt comportament e alt plan de discutie. Daca insa injuri in intimitate, ia-ti masurile sa ramana intimitate. Nu aduce singur reportofoane furate, ca dup-aia sa faci pe victima … securitatii.
May 24, 2007
Editorialele cele mai bune stranse pe un site al ziaristlor. Inclusiv cel al lui… Felix!
http://bloguleditorialelor.blogspot.com/
May 24, 2007
pentru doc.
Bun, deci, e vina televiziunii! (…) Adica e pamflet. E pamflet?
May 24, 2007
offtopic:
DOC!
putem da in judecata TVR1 pe motiv ca cenzureaza informatii legate de base?
are voie sa faca asa ceva?..noi platim abonament ca sa fim informati; adica tvr da informatii despre primarul din cuca macaii dar il cenzureaza pe presedinte.
sunt revoltat,pe bune!
s-ar putea face ceva?
May 24, 2007
e fanaticul lui Felix: voiculescu dan!
May 24, 2007
PASARICA si MOTANUL alcatuiesc un fractal prin care ne
arata, fara echivoc, chipul INTACT al securitatii cu metodele ei clasice, fundamentate stiintific pe cunoasterea particularitatilor psihologice,anticiparea reactiilor la hartuire si provocare ale “urmaritului”.Numai ca daca inainte de’89 datele erau apoi prelucrate in laboratoarele secrete de fabricat dosare,acum datele sunt utilizate ca munitie in arsenalul mediei, prinsa in mare masura in ofsaid in vremea referendum-ului si dornica de revansa…Ori asta poate schimba spectaculos obiectivele trustului…
La fel ca si in cazul referendum-ului, socotelile antenist-securiste&ale Klanului&ale diversilor lucratori cu “ziua” etc., s-au dovedit gresite! Acuma nu ramane decat sa declare,precum domnii geoana&tariceanu si altii, ca “referendumul ne-a fost de folos”, in general…Asa ziceam si noi dar din alte motive si tot asa zicem si acum cu ocazia acestor complicatii post-referendum produse “din intamplare si dezinteresat” de trustul anti-Basescu!
Totusi, presedintele a gresit si asta o spunem si sustinatorii dumnealui.
Paradoxal, insa, in atipica noastra tara, cu sau fara intentia presedintelui, pare a fi nevoie de aceste greseli pentru ca societatea sa constientizeze ca pentru imunizarea la virusuri securiste sunt necesare, neintarziat, tratamentele intensive potrivite…
May 24, 2007
Mai berbecilor…va pierdeti in detalii. Voi chiar nu realizati ca Base e un roman adevarat? Ca el chiar vorbeste limba poporului? Romanashii nostri s-au saturat de discursuri gen Nastase sau Iliescu. Marinelu vorbeste romaneste.
Si mai e una. Presupun ca toti va considerati educati, corecti si etici pe toate partile. Voi nu injurati imbecilii? Terminati cu ipocrizia asta ieftina. NU puteti sta stramb si judeca drept.
Va pretindeti toleranti si occidentali dar [Doc spune: rasism, anti-semitism, xenofobie etc.] Lista poate continua. Unde vreti sa ajungem? Sa toleram chiar toate deviatiile si toate viciile? Toata lumea injura pe cei de mai sus cand au de a face cu ei. Dar asta pe ascuns. De fatada, arboreaza masca civilizatiei asa cum faci si tu mai Doc. Ai scrie orice pt niste maruntis, ipocritule.
Traiasca Regele
May 24, 2007
pt. DOC :am f.putin de comentat fata de acest articol;in esenta nu spun decat atat daca te simti ofensat considera-l un pamflet !
May 24, 2007
Doco, fă cumva te rog şi modifică titlul … şterge litere si adaugă puncte-puncte … Poate nu realizezi, dar e şocantă alăturarea între cuvintele ‘P… mă-tii, bă Felix’ şi ‘Doc’. Pentru mine, şi nu numai …
May 24, 2007
Draga Doc, as vrea sa iti spun ceva secret, dar nu imi vine sa te apelez cu acest pseudo-anonim. Asa ca oscilez intre ati spune:
a) domnule Boc
b) domnule Stolojan
c) doamna Raluca Turcan
P.S.: Asemenea incrincenare fanatica in a apara un om nu cred ca s-a vazut, probabil, nici la Goebbels. Singura explicatie ar fi aceea ca faci parte din grupul ziaristilor care se bucura in fiecare an de 1 decembrie….Pentru ca atunci au loc avansarile in grad
May 24, 2007
O (uriasa) furtuna intr-un (minuscul) pahar cu apa. Si asta-i valabil pentru ambele parti — atat pentru sustinatorii neconditionati ai lui Basescu, tabara in care inteleg ca te situezi, Doc, cat si pentru ceilalti. Unul arunca o piatra intr-o doara si doua multimi de intelepti se dau de ceasul mortii s-o scoata. Piatra, desigur.
In opinia mea, tot incidentul nici macar stire n-a fost. Care-i stirea, care-i noutatea — si prin urmare motivul indignarii ipocrite a anti-basestilor? Ca presedintele deverseaza din cand in cand galeata cu laturi verbale si poate si mentale? Pai, nu stiam???
De pe vremea cand, ca ministru al transporturilor, isi baga stiti-voi-ce in liderii sindicali (sau in mamele lor, nu mai tin minte exact), la vremurile mai recente, ale “centurii politicii” sau ale “gaozarilor” de presa, omul macar s-a dovedit consecvent, prin urmare chiar nu vad ce-a adus nou ultimul incident din serie. Ultimul, cel putin deocamdata.
Asa incat reactia ambelor tabere e mai mult decat exagerata, cu tot felul de fandari si piruete si jonglerii intelectualisto-juridice, ca a fost sau n-a fost talharie, furt, rasism, ca avea sau n-avea dreptate etc.
Daca tot au deschis cutia Pandorei, CRP si AMP si CNCD ar trebui sa se apuce de puricat o luuuuuunga lista de afirmatii asemanatoare — mai mult, facute in public, nu in privat — de tot felul de persoane publice (apropos, p-aia a lui Severin cu Basescu-alogenul v-o mai amintiti?).
De partea cealalta, rezumandu-ma strict la… hmmm… eseul lui Doc, as zice doar atat — Doc, inlocuieste in articolul tau “Basescu” cu “Vacaroiu” sau “Voiculescu.” Imagineaza-ti ca ar fi fost Vacaroiu sau Voiculescu in parcarea de la Selgros, nu Basescu.
Apoi uita-te in oglinda si, daca poti afirma cu mana pe inima ca ti-ai pune semnatura sub noul articol rezultat, nu mai am nimic de comentat. Daca insa nu poti, atunci nu-mi ramane de spus decat ca ceea ce vor de fapt sustinatorii ferventi ai lui Basescu este un tratament preferential, eventual si-o aplicare preferentiala a legii pentru idolul lor. Noi vrem egalitate, dar nu pentru catei.
Vad ca zice Civic Media ceva despre “portalurile media HotNews si EurActiv, care au reusit sa-si demonstreze independenta si profesionalismul cu prisosinta.” Ma tem ca articolul de care vorbim nu intra in categoria celor care demonstreaza profesionalism si mai ales independenta. Fara suparare.
May 24, 2007
Asa cum ma asteptam, o gramada de comentarii.
Din pacate vad ca fanii presedintelui au gasit o metoda originala de a se manifesta: au initiat un protest pentru dreptul lor de a fi rasisti!!! (ma refer la site-ul Reporterului de ocazie). Mare e gradina asta…
Mai mult, EvZ ne informeaza azi ca e legal sa sterpelesti mobilele oamenilor… ce naiba sa mai comentezi la toate astea?
[Doc spune: nu pot lasa atacuri la colegii de comentarii], dar sa foloseasca si ei argumente solide, nu ragete. Se poate?
May 24, 2007
articolul este perfect justificat:
nu poti pe de-o parte sa admiti tacit ca toata lumea injura,iar pe de alta parte sa faci skandal voiculescean cand injuratura este probata.
[Doc spune: fara atacuri la colegii de comentarii.]
May 24, 2007
cred ca este FARA PRECENDENT ca o televiziune nationala sa boicoteze stirile legate de presedintele tarii respective.
vedem pe sticla o gramada de crini ,de orbani si alte haimanale politice care-l toaca si injura pe basescu ZI DE ZI,si in schimb ,pentru un derapaj de limbaj la nervi, presedintele este cenzurat.
INCREDIBIL.
pe cuvantul meu,daca aveam legaturi cu mediul juridic,eu, ca persoana privata,dadeam in judecata TVR1; platesc abonament ca sa fiu INFORMAT,indiferent de cat de lezata se simte televiziunea romana,in numele unei “fatuci” de ziariste.
May 24, 2007
hei, lasati-o moarta!!!! pana la urma si Base este tot om…de ce il acuzati atat? si eu sunt jurnalist, dar nu sunt de acord cu ce a facut madam Pana! depaseste deontologia….cunosc manualele!
May 24, 2007
Catalin Dimofte,
Fara suparare, fara suparare. Adica dupa ce ma vad facut gradat fanatic a lui Basescu crezi ca ma pot supara pe “sustinator neconditionat”? Unde merge mia merge si suta
Poate ca nu e aceeasi incrancenare la comentator, dar e acelasi mod superficial de a judeca un articol, l-am tot vazut, am cateva exemple mai sus. (Punem rapid calapodul, “e bun pentru presedinte?” daca da atunci articolul e rau/bun, iar daca nu atunci articolul e bun/rau, se garniseste cu comentarii despre autor; iar restul nu conteaza). Ma rog. Si da, daca acelasi episod s-ar fi petrecut cu alti actori in rolurile principale, pot spune cu mana pe inima ca as fi scris fix acelasi articol.
Alex,
inteleg
. Dar tine cont ca, altfel decat cu un astfel de titlu, nu se intelege primul pasaj. Dupa cum vezi nu se intelege nici chiar asa! Intrebarea cheie: daca presedintele chiar ar fi zis asa ceva, cate televiziuni si ziare ar fi reprodus cuvant cu cuvant exprimarea si cate ar fi pus puncte puncte, sau bipuri? De asta, daca as fi pus puncte puncte (m-am gandit la asta) efectiv as fi ramas complet fara primul pasaj.
Touretul,
e pamflet.
Mircea,
Daca TVR poate fi data in judecata pentru boicot? Nu stiu, dar ma indoiesc.
Mihai,
Ah, a fost ceva mai mult decat o singura intrebare acuzatoare. Raspunsul de intrebare e la fel cu cel din cazul de fata, ar fi absolut impardonabil.
Mi-ar cadea rau, evident, ultimul lucru la care m-as gandi ar fi sa public injuraturile pe toate canalele posibile.
Aici folosesti un chitibus avocatesc. Sigur, sa-i fie de bine presedintelui, daca a vrut sa confiste telefonul ala se poate spune ca a primit ce-a meritat. Dar asta nu schimba faptul ca nu a intentionat in nici un fel, nu a facilitat, nici nu a presupus macar ca discutia aia va deveni publica.
May 24, 2007
@Catalin Timofte. Doc, pe blogul lui, scrie ce vrea pentru ca nu scrie un articol pentru Hotnews sau pentru cineva anume.
Iar ce a incercat Doc a fost doar sa atraga atentia ca se scot ochii lui Basescu pentru fapte care, savarsite de un Voiculescu sau Vadim, ditamai senatori romani, se trec cu vederea. Simple like that!
Si inca ceva. Faptele cu adevarat grave, pentru care un ONG pe nume Romani Criss ar trebui sa faca scandal gen discriminare la angajare nu aduc public ca o injuratura spusa intr-un spatiu privat de Basescu. Iar Doc atrage atentia ca maximizarea acestei intamplari nu va face decat sa minimalizeze efectele si sa arunce in derizoriu adevaratele probleme de discriminare care sunt si asa greu de dovedit.
May 24, 2007
Drept la replica ultimativ.
Subsemnatul Felix, de profesie Motan, va somez sa publicati urmatorul drept la replica:
Asocierea fortata a numelui meu cu numitul Voiculescu, personaj de notorietate indoielnica, cat si cu organul reproducator al femelei gestante a speciei Homo Sapiens reprezinta o insulta, o discriminare si o incalcare a dreptului meu la imagine. Va anunt ca scuzele voaste precum si publicarea acestui drept la replica nu vor fi suficiente pentru repararea traumelor produse, de aceea imi rezerv dreptul de a sesiza organele abilitate pentru a lua masurile punitive ce se impun (CRP, CNCD, ORDA, Vier Pfoten, AMP, samd). Voi sesiza de asemenea furnizorul dvs. de servicii Internet pentru a inchide deindata acest site care promoveaza intr-un mod absolut dezgustator ura de rasa (pentru exactitate, rasa Europeana).
Cu deosebit dispret,
Felix
May 24, 2007
Doc,
Nu e chitibus avocatesc.
Luam alt exemplu. Sa spunem ca fac sex cu cineva la mine in casa. Si stau (stam (:-)) ) la geamul larg deschis. Crezi ca e vinovat cel care ne filmeaza de-afara?! Sau crezi ca beneficiez de protectia vietii private?
Cat despre facilitat, ba bine ca nu a facilitat. El a adus telefonul. Pt ca altfel jurnalista facea inchisoare pt inregistrari neautorizate daca-l planta in masina. Ca nu i-a trecut prin cap ce consecinta va avea fapta lui, OK, insa el a facut totul ca inregistrarea sa devina publica.
Iar dupa, e dreptul fiecaruia (al jurnalistei in speta) sa reactioneze cum crede de cuviinta. Unii vor sa ramana privat (cum spuneai tu), altii vor sa fie public pentru a atrage oprobiul public asupra faptasului (sau a trage foloase, eventual).
Nu putem vorbi de fapte decat in relatie cauzala, ori nu cred ca ii poate imputa cineva ceva ziaristei. Intrebari inteligente sau nu, ziarista blonda sau bruneta, comportamentul lui Basescu este impardonabil si are conotatii penale. Si nu e prima oara. Si Becali si altii se comporta la fel.
May 24, 2007
fain articol
offtopic: nu vi se pare ca isteria asta cu rasismu e prost directionata? ok, tiganii sunt prost perceputi de catre public datorita, in mare parte, faptului ca au o societate paralela, de tip tribal, si multi nu asculta de aceleasi reguli ca restul lumii (poreclite legi; ete un video educativ: http://youtube.com/watch?v=qcRisFC9ab4); mai demult as fi inclus la categoria defecte de imagine si cultura agresivitatii si tupeului, da inte timp se pare ca au devenit “calitati”.
Prin urmare, au o problema de imagine. Acu, reprezentantii de facura ceva scoala ce se gandesc: schimbam numele si uita lumea; noi nu estem tigani, tiganii e naspa, noi estem rromi si daca zici altceva esti rasist si-ti dau un cap in gura. Smart! Not. Omul a mai evoluat de pe vremurile cand se credea ca scapi de boala, blesteme si deochi daca iti schimbi numele. Halooo, tanti vrajitoarea care facusi strategia, trezirea! Nu sunteti mai prosti ca restu lumii, aveti bani destui, dar mult mai prost distribuiti decat in societatile moderne (contrastul bogati-saraci e urias), aveti ceva oameni scoliti, aveti capacitate de organizare (povestea celebra cu tiganii care sar unu pentru altu se cheama spirit civic in alte imprejurari
), aveti deci mijloacele sa va reparati imaginea.
Am impresia ca taman tiganii putred de bogati nu vor ca ceilalti sa se ridice: oameni cat de cat educati si care traiesc in conditii decente nu mai fac orice pt 100 de mii; se duce naiba modelul lor social, dispar sclavii, le scade si lor averea. Spun asta pentru ca n-am auzit de tigani bogati care sa construiasca scoli, sa angajeze cu acte de-ai lor si sa-i plateasca decent. De lucru se gaseste gramada, numai vointa lipseste. Ar fi interesant sa-i vedem asociindu-se si angajand o firma specializata sa le construiasca un brand
May 24, 2007
@doc
daca vrei sa fi mai bun decat ei nu faci ce fac ei.
altfel…dupa cum am spus…esti la fel ca ei.
May 24, 2007
Doc, poate faci vre-un studiu ca sa vezi reactia opiniei publice vizavi de un anumit gen de iesiri ale unor persoane, altfel articolul tau nu are sens.
O sa incerc sa explic o chestiune de bun simt. Daca cineva are o rabla de dacie, nu o va arunca la fier vechi cat timp mai functioneaza inca, fiindca neavand posibilitatea sa isi cumpere o masina noua va trebui sa mearga pe jos. In situatia asta este Romania cu Basescu. Basescu e rabla de dacie, iar altceva nu avem si lumea stie lucrul asta. Cat timp nu o sa existe un personaj mai capabil, din scarba sau din fanatism Basescu va avea sustinere.
May 24, 2007
io-te ma, ce de postari…..
doc, garantat vei avea peste 200 de postari pentru fiecare articol in care folosesti “pizda” si “voiculescu”
totusi cu toate ca s-a spus lucrurilor, romaneste, pe nume (in loc de pasarica, pizda) s-a trecut pe langa esenta: presedintele romaniei a jignit o femeie, a furat un telefon mobil al unui ziarist si a reusit , ca ultimul fraier, sa-si inregistreze pentru presa si posteritate parerile sale intime si rasiste despre respectiva pizda.
cncd a fost pus in situatia de a lua decizia aia cu avertismentu’. daca ar fi inghitit in sec, urmatorul pas ar fi fost desfintarea. rasismul este rasism si in public si in privata, plus ca basescu si-a facut singur publice inaltele-i conceptii.
spui ca e o injuratura.da, e o injuratura care are ca suport rasismul de secole a romanilor fata de tigani. tot rasism e pana la urma si asta. daca e justificat sau nu e alta mancare de peste.
May 24, 2007
Penibili sunt unii(respectiv autorul articolului) : daca ar manca kk presedintele cred s-ar gasi destui sa spuna ca e bun….macar la anumite afectiuni….
May 24, 2007
aia a masii….
asa e oameni buni, preshul trebuie sa fie un sfant, ca alltfel ce ne-am face. El trebuie sa lupte cu balaurul…. numai ca vedeti d-voastra oameni buni si rai, nu prea e lasat sa-si faca treaba…. nu vedeti ca se trage in el din toate pozitiile.
May 24, 2007
Injuratura cu substrat rasist ramine ce e, adica injuratura cu substrat rasist. Nu cred ca este valabil argumentul conform caruia discursurile urii sint formulate doar in termeni pretins stiintifici. Ele sunt multiforme si urca de la limbajul de cartier pina la articolul academic, cu caracteristicile de lexic aferente.
Cred ca o discutie asupra teoriei corespondentei termen-semnificatie ar face ceva lumina aici, dar e prea specioasa si livresca pentru contextul acesta. Pe scurt, insa: termenii nu sint tot timpul ceea ce par, adica nume care desemneaza neutru o realitate exterioara, ci sint incarcati fiecare cu istoria sa semantica. Dupa context, sintaxa, intonatie si multe alte variabile, un termen poate fi interpretat in sensuri diferite. Dupa cum stim foarte bine, “tigan”, in contextul cultural romanesc nu inseamna doar un “membru al etniei rome”, asa cum probabil il defineste dictionarul, ci si, purtind urmele istorice ale unei utilizari de cele mai multe ori rasiste sau discriminatorii, “nespalat”, “hot”, “nerusinat” si multe altele. Un termen precum “marinar” nu are o astfel de istorie semantica incarcata de antecedente rasiste si de aceea cred ca comparatia nu este relevanta.
Presedintele a utilizat un termen nu cu valoarea sa de dictionar, neutra, daca ea exista cumva, ci unul caruia voia sa ii ataseze exact valori non-neutre. Asocierea explicita cu termenul “nespalata” o confirma, de altfel. Facind asta, presedintele a asociat un termen pretins descriptiv cu unul explicit evaluator, adica o miscare foarte des intilnita in discursurile discriminatorii. Vina lui, chiar daca nu penala, este morala: a contribuit din nou la confirmarea istoriei semantice rasiste a termenului “tigan”.
May 24, 2007
Cu o zi inainte de referendum, pe 18 mai, am vazut la Realitatea TV un discurs al lui Ludovic Orban in care acesta spunea ca sustinatorii lui Traian Basescu sunt, printre altele, infractori… A spus-o in PUBLIC.
Si de atunci pana astazi nicio acuzatie cum ca ar fi jignit sau “discriminat”.
No comment.
May 24, 2007
Draga domnule Boc, scuzatzi Doc,
suntetzi un deosebit de subtil comentator al vietzii politice romaneshti & al vietzii Planetei in general.
Inteligentza, subtitlitatea, franchetzea & etica dvs. ieshite din comun m-au convins de 2 lucruri esentziale pt. mine & lipsite de importantza pt dvs.
1. SA NU MAI “CALC” NICIODATA PRIN COCINA SPURCATA DE DVS & ALTZI CAMPIONI DE CUR-LING BASESCIAN A HOTNEWS-ULUI;
(…)
[Doc spune: drum bun, atunci.]
May 24, 2007
Esti un mare dobitoc bah bloggerule, esti mai dobitoc si ca Basescu si ca Felix Motanul la un loc. Esti dobitoc si ce sa mai spun. Dobitoc ai fost, dobitoc ramai.
Mi-e jena, mi-e rusine de tine, mi-e rusine ca esti roman ca si mine, sper din tot sufletul sa fi un (…) [Doc spune: rasism] si nespalat dar nu roman, nici cel putin european, ba nu sper ca nu esti nici pamantean, eventual martian sau mercurian. Si apropo, esti cumva sotzul/amantul/phutalaul (…) [Doc spune: rasism]? Sa stii ca asa nu te face cu nimic mai brav decat Basescu.
Emigreaza. Poate asa ne curatzam de lichele ca tine.
May 24, 2007
Amuzant din toata tarasenia e si alt aspect : ce e oarecum grav e ca avem de-a face cu o incalcare clara a competentelor din partea CNCD ( de notat – nici unul din membrii sai nu au avut dubii si nu s-au complicat cu un amanunt de genul “exprimare in spatiul privat” s.a.m.d. ) – care e o institutie a statului etc, etc..
Dar injuratura din titlu ( si si articolul in sine ) nu sufla un cuvintel pe tema asta – ci se refera tot la … Felix ca na … trebuie sa stirneasca o anumita atitudine la cititori prin tehnica de contrapunere intre Basescu-cel-bun-in-fond-desi-slobod-la-gura si Voiculescu-Felix-cel-parsiv-si-fost-securist …
Altfel spus – o tehnica standard de manipulare ce deturneaza oarecum esenta problemei.
May 24, 2007
Prea mare concentrarea pe scrierea cu sh, tz, ph , & etc. Se pierde esentialul!
Doc, ramai cu noi. E bine sa avem si “lichele” ca tine.
May 24, 2007
Eu am o varianta mai adaptata:
DUTE-N PIZDA MATII, DOC!
(sau ma rog, poponarul care se ascunde in spatele poreclei)
Parca suna mai bine, nu?
May 24, 2007
si aici merje cenzura? nu-i frumos
May 24, 2007
Arunca o privire mai sus, sempere, si da singur un raspuns la intrebare
Mai rad din mesajele prea exagerate, si cele care incalca regulile. Daca ai avut un astfel de mesaj, atunci probabil ca l-am “cenzurat”.
MIA,
rau ca de obicei
Daca n-am facut-o acolo, o fac aici. Dupa parerea mea CNCD a gresit, din acest punct de vedere; nu putea sa judece o persoana pentru un act facut in privat, act pe care persoana cu pricina nu a intentionat nici o clipa sa fie facut public. Pe de alta parte, nici nu putea sa taca, tinand cont de circumstante. Eu as fi raspuns ceva de genul asta, pe scurt:
1. CNCD considera ca remarca “…” discrimineaza
2. CNCD nu poate sanctiona autorul, intrucat expresia a folosita in particular si autorul nu se face vinovat de exprimarea ei publica
3. Cu toate astea, CNCD atrage atentia presedintelui Basescu ca este o persoana publica, un demnitar de rang inalt care, asa cum e normal intr-o societate democratica, este supusa unui scrutin atent si insistent din partea mass-media. Prin urmare astfel de remarci, chiar spuse in particular, pot destul usor sa ajunga in spatiul public.
4. CNCD atrage de asemenea antentia reprezentantilor mass-media ca rolul lor de informare a publicului nu pot scuza sau justifica publicarea de mesaje cu continut rasist.
Din pacate rerpezentantul CNCD repetat el insusi expresia condamnata in fata camerelor de luat vederi! Si atunci, ce sa ma astept?
May 24, 2007
haoleo, doc, mancatzhi-ash, rogu-te, ocoleste astfel de subiecte, ca altfel se impute treaba si pe blogul tau, credeam ca p-acilea nu prea trec neanderthalieni dar vad ca aparenta rahatului ii atrage.
May 24, 2007
ce reactii domnule. se cramponeaza toti disperatii de cuvinte si nu stiu sa extraga ideea. nu pot sa cred. de fapt trebuia deja sa stiu ce si cum, doar la toata presa online comentariile sunt asemanatoare.
ce sa faci, daca oamenii vorbesc doar despre salam, papuci, portocale, prigat si alte chestii. si le da presa si “analistii” idei la plic, instant. uita sa gandeasca. si se mai si sesizeaza ca dracu’ daca te-atingi de ceva ce tine de normele sau opiniile lor. fixe.
trist.
(nu ma refer si la cei care argumenteaza opinii contrare. prea putini totusi, inca n-am vazut o opinie care sa demonteze articolul)
May 24, 2007
Pafnutie,
in mod normal as fi sters astfel de mesaje; dar mi se pare pe undeva cinstit ca, daca am scris asa ceva, sa accept sa fiu tinta unor mesaje similare, cat timp eu sunt tinta nu altcineva. E o regula de pastrare a echilibrului; asta chiar daca injuratura din titlu e departe de-a fi gratuita.
May 24, 2007
[Doc spune: nu, pe blogul asta nu ma injuri decat pe mine. Colegii de comentarii trebuie lasati in pace.] Pana atunci, ciocu mic injur pe cine vreau si cand vreau in timpul liber. Cata vreme nu fac asta in declaratii de presa nu e treaba voastra.
May 24, 2007
{…}
1. CNCD considera {…}
2. CNCD nu poate sanctiona {…}
3. Cu toate astea, CNCD atrage {…}
Institutia in sine cred ca nu era normal sa dea nici un raspuns – sau eventual unul de genul “Nu e de competenta noastra fiind date circumstantele”. Eventual, in nume propriu, membrii sai puteau spune ceva de genul ce spui tu mai sus.
Dincolo de asta – oricum toata circoteca e de-un suprarealism incredibil – si tot ce se poate constata e ca in presa sunt fooooarte multi oameni cu foooarte mult timp liber . :p
Sau poate Basescu l-a rugat pe Voiculescu sa dea pe post toata tarasaneia ca na … la referendumul vitor 90% din membrii PRM ( si nu numai ) sa nu mai asculte de indicatiile “de partid” …
May 24, 2007
Toata lumea uita ca presa a devenit cu adevarat libera sub mandatul lui Traian Basescu.Presedintia este singura institutie care nu a trimis in 2005 in consiliul de administratie al TVR si SRTV reprezentanti, deoarece nu e de acord cu politizarea lor.
Nu a facut niciodata presiuni in massmedia sa nu se scrie ceva cum au facut alti politicieni.
A luptat pt. desfiintarea publicitatii de stat, care limita libertatea de exprimare.Poate chiar asta a deranjat unii patroni de media.
Aceste lucruri arata de fapt cum gindeste presedintele despre presa.CRP de ce nu sarea in sus in mandatul lui nastase cind presa avea botnita?Cred ca CRP nu este in pas cu vremurile, tb. schimbat ceva acolo.
May 24, 2007
dar tu cine pizda ma-tii esti cu titlurile astea ? Vreo scursura de partea lui Voiculescu
May 24, 2007
Domne’le toata treaba ii ca n-am fost io in locu lu’ Base ca fata aia era la spital ori la puscarie acuma; si nu numai ea. Poanta cu ziarishtii ii ca sunt nishte cershetori de informatie, nu stau sa se documenteze, sa cerceteze, etc. pur si simplu vin si-tz cersesc informatie de nu mai scapi de ei, exact ca cershetorii, care nu muncesc sa faca un ban, ori de lene, ori ca-s prea incapabili, labili sau mai shtiu si io cu ce le-o dat Domnu’; si vin frate sa la dai 1000 lei, si se tzin de tine…, cu cunoashteti povestea…. Oricum oamenii sunt tampitzi si intzeleg de prea multe ori altceva decat art trebui sa se intzeleaga; libertatea presei nu inseamna ca tre sa stai cu 1,2,… ziarishti pe capu tau non stop care itzi pun intrebari “inteligente” (parerea lor), ci sa potzi spune ce vrei despre cine vrei respectand regula celor 3 surse care sa fim seriosi ca nu-i asha greu sa gaseshti 3 mincinosi care sa spuna acelasi lucru. Asta nu inseamna, zic io, sa trebuiasca sa te duci cu ei la buda pt. ca sunt asha de nesimtzitzi incat nici acolo nu te lasa in intimitate. Apropos nu shtie nimeni cum miroase cacatu’ lu Base? Ii dau io o bere daca-mi spune si mie daca are sau nu aroma de mare….
May 24, 2007
pai voiculescu chiar merita si toti cacatii de ziarishti si alti muishti sa li se adreseze asa … si nu doar traian basescu ci tot poporul roman!!! asa ca din partea unui roman care spera la mai bine cu traian basescu si nu vrea iarasi comunism cu felix si alti cacati cu ochelari (iliescu) sau cearcane ( geoana) ma exprim liber spre supararea comunishtilor : “PIZDA MA-TII, BA FELIX!!!!!” chiar o sa zic si (…) [Doc: nope] si chiar o sa zic si “IDIOTII DRACU DE LA ANTENA LU VOICULESCU” si chiar de ce nu “COMUSTI IMPUTITI CE SUNTETI”… asa meritati si presa mananca cacat degeaba … oricum .. la indemnul alora mai mari gen felix!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! asa ca “PIZDA MA-TII BA FELIX!!!!!!!!!!!!!!!!!!”"PIZDA MA-TII BA GEOANA!!” … TARICEANU … VADIM …. (…) PIZDA MAMELOR VOASTRE…..
May 24, 2007
Interesanta constructia, dar departe de a fi logica. Cele doua situatii nu sunt comparabile. Oricine il baga in ma-sa pe adversarul (dusmanul) sau politic. Ori Basescu in mod evident nu avea nimic personal cu fatuca de la Antena. Asta a fost reactia lui la insistentele (pe alocuri imbecile) ale ziaristilor. Si sa nu uitam un amanunt esential: fatuca nu era acolo de-a naibii, ca sa-l determine pe chior sa-i sara mustarul. Venise acolo, urmare a unui SMS trimis de Valeriu Turcan televiziunilor, prin care ii informa pe ziaristi unde se duce baselu si la ce ora.
O ultima remarca: as fi apreciat demersul tau, oricat de partizan ar fi, daca era postat pe blogul tau personal, gazduit independent. Asa, pus pe Hotnews, ii deranjeaza in mod evident pe cei care nu sunt adulatorii fanatici ai matrozului. Ori nu cred ca Margarit isi doreste DOAR acel public.
May 24, 2007
[...] UPDATE 2: Am citit la doc si la dl. Teodorescu niste chestii interesante despre subiectul asta. Si am mai aflat si ca in Dobrogea “tigan imputit” ar fi, pur si simplu, echivalentul unei injuraturi, fara sa conteze etnia. [...]
May 24, 2007
BRAVO !!!
Un comentariu foarte rational pe tema “limbajului presedintelui”. Daca toate discutiile private pe care le avem in viata ar iesi la suprafata, fara indoiala ca nu am mai putea sa ne privim in ochi unii pe altii.
Educatia nu presupune sa fii un CADAVRU lipsit de reactie (fie ea buna sau rea). Educatia spune cum trebuie sa te porti in public. O scapare nervoasa avuta in particular nu poate fi trecuta in contul lipsei de educatie. Altfel, cati dintre noi nu am mai putea fi numiti educati ?
Pot sa incep cu mine. Azi am condus masina si din cauza altui sofer era sa fac un accident. M-a pus in pericol pe mine si pe pasagerii din masina mea. M-am enervat si l-am injurat. Oare ce concluzie se trage de aici ?
May 24, 2007
—Bravo qaz esti tare !!! Mai dar ce multe domnisoare de la pension mai are romanica noastra ,pudice si indignate !!!! Eu stiu ca bunicu era f.nerabdator sa incep a vorbi,-ca sa ma invete sa injur ! … pe scara blocului,afara,la scoala,in facultate , la serviciu, in masina sau la iarba verde…in vizita la prieteni cu sange albastru de tot, pe plaja, la sport, la spectacol,aaaaa dar sa auziti la cinematograf….si nu doar la noi baietii : sa auziti fetele!….Parca le sade si mai haios…. LECTII DESPRE INJURATURI NATIONALE SI INTERNATIONALE ,-GRATUIT SI SE INVATA DIN MERS ! eu am o jena si acasa la mama nu, pentru ca nu suporta….Oare am gresit tara? Nu suntem in Romania? Lasati-o balta ca astia suntem,ati auzit ce a spus BRUCAN???Noi nu putem fi nici la nivelul bulgariei dar a francezilor!!! SA NE REVENIM BINE !!!!!!
May 24, 2007
Din nefericire, constat ca partea utila a articolului (payload) nu a fost asimilata decat de o anumita parte a comentatorilor. Ca sa amelioram lucrurile in aceasta privinta, ma tem ca va fi necesara diaforeza serioasa multa vreme de-acum inainte.
Felicitari pentru titlul a carui alegere (catusi de putin usoara, sunt convins) promite o cariera stralucita in bransa gazetariei. Cu claritatea in gandire a autorului eram deja obisnuit, de data aceasta insa, hook-ul este exceptional.
May 24, 2007
In afara topicului, te obosesc doar cu o multumire si o noutate. Am fost socat sa ma vad pe lista ta, dar si fericit. Ramane intre noi:).Oricum ai spart blogurile cu motanul:). Apropos…sa citesti pe scurt, daca ai timp, ultimul mesaj pe blogul meu. “Pasarica lui Becali: Corina Dragotescu”. Poate-ti vine o idee tot asa geniala. Serios ca mi-a placut!
May 24, 2007
Stimate domnule Doc, nu pot sa nu remarc in legatura cu acest scandal cateva lucruri.
In primul rand vad reaua credinta a celor care analizeaza cazul. Practic el nu este analizat ci se cauta sa se scoata cat mai multe lucruri impotriva lui Basescu.
De exemplu sunt unii care nici nu admit ca pentru al acuza de talharie pe Basescu trebuie intrebat un jurist altminteri aceasta afirmatie intra exact in categoria celei pentru care este criticat Basescu.
Apoi cei mai vehementi nu sunt cei care vorbesc frumos si sunt manierati. Domnul Voiculescu s-a comportat intr-un mod intolerabil fata de doamna Macovei dar totusi dansul este cel mai indignat de ce a facut Basescu.
Antenele lui Voiculescu propun un boicot al informatiilor despre Basescu desi ele au fost singurele ce au trimis un reporter dupa presedinte in Magazin si dupa ce trioul Cristoiu, Gadea , Laptop Stan au in fiecare seara sedinta de criticare a lui Basescu iar termenii in care vorbesc despre el nu este nevoie sa-i mai pomenesc.
Apoi se vorbeste de necesititatea ziaristilor de a da informatii. Antenele sunt asa sarace ca a trebuit sa filmeze fata cu un telefon , sau asta s-a intamplat din cauza ca filatul este interzis acolo ? Iar intrebarile ei puse lui Basescu arata intradevar stradania de a-si face meseria ! Grele intrebari si pline de miez !
Apoi vad ca nu se doreste de loc analizarea situatiei in care a vorbit Basescu adica o discutie privata cu sotia despre un tert. Chestia asta ca tot ce face presedintele este public este ceva asemanator cu constitutionalitatea suspenadarii. Adica , noi asta afirmam si n-aveti cum sa ne contraziceti.
Desi toata lumea se da credincioasa nimeni nu vrea sa aplice parabola cu aruncatul pietrei numai de cei fara pacat. La noi din contra cei mai pacatosi sunt primii la dat cu piatra.
Nu pot sa nu pomenesc inca un lucru. Mi se pare stranie atitudine europarlamentarilor care l-au acuzat acolo in Parlamentul European de rasism pe Basescu desi tiganii au reprezentantii lor care au spus ca nu se simt jigniti. Asta o fi o atitudine patriotica. Mai sti ! Sau la ei mai functioneaza internationalismul proletar !
Din pacate trebuie sa spun ca mi-ar fi placut ca Basescu sa fie mai ponderat. Ceeace a facut nu i-a adus niciun folos si putea fi evitat.
May 24, 2007
bah tu lucrezi la intact m-am prins
May 24, 2007
[...] http://doc.hotnews.ro/pizda-ma-tii-ba-felix.html [...]
May 24, 2007
Uitati-va la Carcotasi, emisiunea din 16 Mai, cand il prezinta pe Vadim Tudor pe Antena1, spunand ca Basescu “a dansat cu tigancile si alea ii fluturau PADUCHII din fustele cretze in chelie”. De ce nu s-au sesizat rromii atunci ? De ce Antena1 nu a facut nici o remarca, si mai mult l-au lasat pe Vadim sa spuna pe post mizeriile acelea ?
May 25, 2007
Oricine poate injura cat doreste in privat.
Se zice ca cel mai talentat la injuraturi este soferul.
Ai o zi plina in care te intalnesti cu oameni de treba … oameni geniali si oameni tampiti si cretini.
La sfarsitul zilei … in mediul privat injuri cat pofteste inima daca acest lucru te elibereaza de nervii creati de niste imbecili.
Daca a zis ce a zis de Voiculescu bine ia zis. Si inca multe personalitati politice de la noi ar trebuii readuse la prima zi din uter.
Hai sa parem marii “NE`INJURATORI” … NIMENI nu a injurat vreodata. Doar Basescu a injurat. Hai sa facem din tzantzar ditamai armasaru.
Sa fim seriosi … fiecare din noi minim 1 data pe zi o pune de o injuratura.
Tu DOC nu ai injurat niciodata… esti perfect ???
Il somezi pe Basescu sa recunoasca daca da sau nu la injurat pe poponautu
ala de Voiculescu.
Eu iti cer sa recunosti ca si tu ai bagat pe minim unu in p***a masii …
Te risti sa raspunzi ?
PS … daca apar greseli de scriere .. ortografie .. diverse .. scuzati`ma … ora tarzie … nervi creatzi de oameni gen DOC
May 25, 2007
(“Intr-un razboi valorile morale sunt altele decat pe timp de pace.
…
Cea mai mare arta a razboiului este sa-l castigi prin bunavointa (pe bune), fara lupta.”) – Sun Tzu.
Dar pe timp de pace este dreptate. Azi, evident, ca nu este dreptate.
Acum cred ca avem nevoie de Basescu . Deci grija mare!
May 25, 2007
Voiculescu nici nu stiam cate televiziuni, si ziare, are. Asa se axplica si prezenta lui in politica ca-l mancau astia.
Iar ianafara de el, de la PC, am mai vazut la tv doar doua personaje – un mason ciudat ca dracu cu-n inel ciudat pe inelar sa i-l bage lui Basescu, si inca un altul care vorbea prostii.
PC si Voiculescu m-au pacalit la inceput. Dar nu fac decat sa divizeze electoratul degeaba – nu reprezinta nimic in plus.
Daca Voiculescu e telegenic sa-si vada de televiziune. Vadim de exemplu ar putea sa se ocupe de un muzeu de istorie ca Basescu face si treaba lui intr-un mod european.
Credeam ca eu sunt singurul “avorton” car-mi dau si cu stangu-n dreptu. CONSENS BAA!
Dar metodele militare sunt extrem de eficiente in scopul lor. Asta daca nu ne-o facem si singuri, ca aia n-asteapta decat sa ne faca si sa ne evacueze.
May 25, 2007
presa din libera a devenit nesimtita.Cat despre tigani….In cea mai democratica tara din lume,nativii stau in rezervatii.Si la noi ar trebui un Baragan inconjurat cu gard la 6000V.
May 25, 2007
Filozofia e arta de a face un discurs care suna logic insa care are o mica scapare logica indetectabila de audienta.
Asa obisnuiam sa zic cand chiar eram agasat de colegi de liceu sa il citesc pe Cioran sau pe cine dracu’ mai era la moda printre filfizoni. Asa si cu presa. Tot ce se zice suna adevarat. Dar adevarul este ca poti spune orice adevar in doua moduri. Cum ar fi:
1. Presedintele i-a luat telefonul mobil din mana jurnalistei fara consimtamantul acesteia
2. Presedintele i-a retinut reportofunul cu camera de filmat si (intamplator) telefon mobil jurnalistei care il agasa peste limitele civilizatiei.
Mai departe, fiecare isi alege ce-i place dupa care cu cine tine.
Si mai misto:
Presedintele a fost nevoit sa retina reportofonul ziaristei pentru ca a inregistrat o discutie a Presedintelui care facuta publica poate sa puna in pericol interesul national, in vederea stergerii acelei discutii si NUMAI acelei discutii. Presedintele i-a comunicat ziaristei sa vina la Cotroceni sa isi recupereze reportofonul dupa ce va fi stearsa discutia cu pricina. Mentionam ca ziarista de etnie roma inregistra convorbirile Presedintelui ilegal, acesta fiind in timpul privat.
Ha, ha! Ce misto e sa aberezi! Punei pariu ga se gasesc oameni care sa creada a treia varianta? Si stiti de ce? Pentru ca singurii care pot spune tot adevarul sunt oamenii lui Voiculescu. Cine crede ca au fost total sinceri? Sincer acuma!
Noroc bun.
May 25, 2007
Pana la urma si presedintele este om.Ca om cand esti hartuit te aperi.Cum se face ca la Antena 1 a fost primul incident cu telefonul luat jurnalistei imediat dupa referendum . Intrebare : A cui este Antena 1 ?
Limbajul presedintelui intr-adevar nu este unul tocmai ortodox insa s-o fi saturat si omul de atatea atacuri.
Sincer nu-s adeptul domnului Basescu nici adeptul domnului Tariceanu.Romanii consider ca au votat dintre 2 rele varianta cea mai putin rea.Votul de incredere acordat lui Traian Basescu pune presiune pe el dar si pe adversari care il ataca din toate directiile.Astfel … ca la matematica vobind , presedintele = om om = supus greselii => presedinte = supus greselii.
Cum se face ca acum dupa referendum toata lumea pune sub lupa atitudinea si limbajul presedintelui iar inainte , desi se intamplau aceleasi lucruri in ceea ce priveste limbajul si atitudinea nu interesa pe nimeni? Si ce sa mai spunem de fatul ca unii il considerau un presedinte “cool”
Sa fim seriosi , inainte sa-l atacati pe presedinte uitati-va la voi si …la Tariceanu.
REPET : NU sunt fan Basescu ….NU sunt fan Tariceanu . Nu am simpatii politice pt nimeni.Pt. mine sunt toti la fel si nu cred ca se va schimba ceva-n politica romaneasca atat timp cat oameni ce au trait atatia ani sub comunism vor conduce tara.Ei nu se pot schimba
May 25, 2007
Super ,nu articolul ,ci comentariile ulterioare! E super sa mai auzi si parerile altora,sa stii ca nu esti singurul care a fost tracasat psihic de intrebarile pasaricii,penibila,de tot,si care merita o apelare mai tampita decat asta cu pasarica. Si da,omul in particular e altfel,nu poate fi asa scortos si cand e in masina cu nevasta,sa-l vad eu pe ala care nu scapa un ‘pizda ma-tii’ printre dinti! Sa fim seriosi,asa ceva nu exista…ce ati vrea,scrie undeva ca presedintele trebuie sa fie sfant?
Pana si de popa se zice ca trebuie sa faci ceea ce zice el,nu ce face,nici popa nu e perfect in intimitatea lui,dati-o incolo de treaba,voi,pudibonzii,care nu gresiti niciodata!
May 25, 2007
Decat sa face demonstratii complicate ca tigan nu e decat o injuratura, mai bine puneati un link catre definitia din dex:
tigan = “3. Epitet dat unei persoane cu apucături rele.”
http://dexonline.ro/search.php?cuv=tigan
May 25, 2007
in momentul acela ”Base” era un presedinte suspendat,deci un cetatean ca noi toti si mai era si-n timpul sau liber.Ca atare ”tiganca”(persoana cu apucaturi rele) nu avea nici pe departe dreptul sa-l tracaseze cu intrebari indiferent de ce natura ar fi fost ele,si cu atit mai mult ca cea adresata inainte de incicentul propriu zis.”Ati venit aici la cumparaturi ca sa mai cistigati un procent?”In plus te intrebi:Oare cine a pus la cale tot scenariul?Nu cumva tot un ”tigan”(persoana cu apucaturi rele)???Si mergind mai departe,ma intreb eu si va intreb eu:Oare nu toti devenim ”tigani” in anumite momente???
May 26, 2007
doar o observatie.. Dan Voiculescu, acest reper al moralitatii, constitutionalitatii si bunei cuviinte – isi permite sa intervina brutal la propriile posturi de televiziune cand apare Monica Macovei. Si nimeni nu-l face sexist, badaran, etc etc.
uitati-va si voi cum se poate purta omul asta:
http://www.antioligarhi.ro/2007/05/08/voiculescu-si-macovei/
May 27, 2007
Articolul si toate comentarille care au urmat demonstreaza ca suntem intr-o grava criza morala .
Societatea romaneasca de azi nu mai respecta a 11 -a porunca :”Sa fii moral” ,sau putin tradus sa nu refulezi in injuratura demnitatea ta spre detrimentul psihic al altuia .
Aaaa…. ca toata lumea o gandeste mai mult sau mai putin virulent , asta nu inseamna ca avem dreptul moral sa murdarim agora cu aceasta atitudine ,proferator de injurii triviale publice .Qui prodest ?
Copiilor de azi, tineretului oare , vor fi ei nevoiti sa se descurce deacum incolo injurand ?
Si daca nu injura inseamna ca nu sunt cool , nu se pot descurca in societate ?Vor fi un fel de paria morali cei care vor da dovada de autocontrol ?
Sunt de parere ca ar trebui , ca indivizi sa incercam sa ne autocenzuram , altfel ne vom infunda cu totii tot mai adanc
May 27, 2007
Albanezule, imi pare rau ca din articol ai retinut doar injuratura, si n-ai reusit sa intelegi de ce am folosit-o.
May 27, 2007
daca base nu iese la rampa in 48 de ore, sa-i faci felatie si lui si lui felix motanul.
May 27, 2007
Am vazut si eu titlu care m-a uns la inima si vreau sa-l sustin si eu fiindca Felix turnatorul securist a furat banii lui Ceausescu care imi erau destinati mie, si tie, si altora care n-am fost securisti sa ni-i putem lua de la matca. Asa un tupeist ca securistul asta bolsevic mai greu de imaginat. Fura, are bani cu lopata si vrea sa-l alegem de sef asa fiindca noi suntem prosti.
Cu baraglina lui Felix care l-a enervat pe Base cred ca Presedintele a gresit. Nu trebuia sa-i ia telefonul ci sa i-l bage in c.. sau in p.. si sa-i traga niste zeci de picioare ca sa nu-si mai bage imputicenia in calea unor oameni de oricare ar fi ei. Si Gigi Becali a patit-o tot cu baraglina aia trimisa de nemernicul Felix.
Cum sa facem, cu societatea civica, sa-l scoatem pe Felix din viata publica ca un nemernic bolsevic, securist, excroc (vezi CEC), intrigant, hot (banii lui Ceausescu. Ajutati-ne M. Dinescu, D. Cornea, Patapievici, Liiceanu, Filipescu, continuati lupta contra lui Ceausescu cu urmasii lui. Hai sa-i starpim pe toti.
Inainte era Ceausescu care lua tot si rade tot. Acum sunt sute de Ceausescu care rad tot, se tin intre ei si ne tin pe noi intr-o mizerie de trebuie sa plecam peste mari si tari.
May 28, 2007
NO COMMENT.
May 28, 2007
Mie Voiculescu ca persoana mi-a fost si este simpatic (daca e pe bune moralist cum pare).
Dar Basescu e mai tare (vezi ologarhii – suspiciunea de coruptie).
El, D. Voiculescu, insa a gresit capital ca s-a inhaitat cu aia si nu a respectat legitimitatea lui Basescu.
Cine trebuie sa-si bage mintile-n cap sa si le bage. Acum a momentul sa devenim civilizati, si corecti, cine poate.
Ca sunt un mic dictator sa zis si despre mine, care sunt foarte mic, si nu mi-a venit sa cred. Nu are Basescu mijloacele de represiune ca sa fie dictator, nici nu cred ca vrea, si nici nu are nevoie.
Sa traiti liberi !!!
May 28, 2007
Am mai aflat o chestie:
http://www.antioligarhi.ro/2007/05/08/voiculescu-si-macovei/
Daca e mason a belit-o cu mine! Pentru ca astia vor sa conduca ei. Si e prost cine se lasa manipulat.
May 31, 2007
Citez “Dle preşedinte Traian Băsescu, vă provoc să recunoaşteţi sub jurământ că, nici în public şi nici în privat, nu l-aţi băgat niciodată în pizda mă-sii pe dl Voiculescu. Sau ceva asemănător (voi publica o listă cu expresii similare). Vă ofer patruzeci şi opt de ore să ieşiţi public cu o dezminţire sinceră. După acest termen voi considera că aţi confirmat acuzaţiile şi aţi demonstrat ce fel de educaţie aveţi şi ce limbaj înţelegeţi să folosiţi. În numele interesului public voi sesiza Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, şi voi informa liderii europeni despre derapajele Dvs. de limbaj.”
Doc, daca acuma te bag in pizda ma-tii in gand se cheama ca te-am bagat in pizda ma-tii in privat, si ma dedau la acte de marsavie asemanatoare lui Base ?
May 31, 2007
Illy,
e evident ca o astfel de injuratura ar fi publica nu privata, asa cum e si in articolul meu. Asa cum mi se pare evident ca o multime de cititori nu inteleg de ce l-am scris, sau nu ajung sa citeasca al doilea paragraf.
July 4, 2007
Sunt de acrd totusi cu inculpatul vostru “PIZDA MATII BAI FELIX , AI FURAT CU 10 MAINI!!!!!!!!LUATE-AM TOTI LA P….ALME!!!!!
July 16, 2007
[Doc spune: off-topic.]
October 14, 2010
Vedeti voi dragi romani ,cand s-au scris acele versuri ,”smintiti si nebuni”,pscarie ,casa de nebuni” el marele Eminescu lovea politica anilor 1800-1889 si poate chiar mai inapoi dar nici de cum nu se refera la vremurile curente…Acum cand pamantul este framantat de masinaraie ultramoderna,iar cerul este zguduit de motoristi cosmice…de ce oare nu se naste un Eminovici?? Poate exista dar ii este sila sa puna mina pe creion..iar cand tasteaza