Astazi: 13 Feb 2012 Doc.HotNews.ro   Blog.HotNews.ro   HotNews.ro  
Model studio videochat Bucuresti Videochat Bucuresti - studio videochat in Bucuresti Cont jasmin
Meditaţii post-electorale (II). Cum se joacă mandatul dlui Tăriceanu
Postat in Actualitate de Doc pe 2 December 2008, la ora 2:31 pm

Am citit ştirea care anunţă că dl Tăriceanu ar putea pierde mandatul, din cauză că s-a clasat în urma unui coleg de partid candidat în alt colegiu. Cred că e vorba de pripeală, lucrurile nu sunt aşa de clare, aşa cum explic mai jos.

Haide să facem un calcul pentru circumscripţia de deputaţi a judeţului Ilfov, unde candidează dl Tăriceanu, să explicăm puţin cum merge şi sistemul de vot.

1. Se însumează voturile pentru competitorii care au trecut de pragul electoral:

- PD-L : 43.347
- PSD + PC : 33.250
- PNL: 26.596

2. Se stabileşte coeficientul electoral al circumscripţiei, împărţind suma voturilor de mai sus la numărul total de colegii. Sunt 4 colegii de deputaţi în Ilfov, coeficientul electoral este de 25.798 voturi.

3. Se stabilesc mandatele la nivel de circumscripţie, reprezentând câtul împărţirii numărului de voturi ale fiecărui competitor cu coeficientul electoral. Rezultatul: fiecare partid obţine direct câte un mandat, unul e trimis la redistribuţia naţională.

4. Se adună voturile şi mandatele rămase din toate circumscripţiile la nivel naţional şi se redistribuie după un algoritm care să asigure proporţionalitatea la nivel naţional. E greu de estimat căruia dintre cele trei partide va reveni mandatul lipsă.

5. Se atribuie mandatele câştigate de partide în circumscripţie candidaţilor din colegii. Să vedem întâi rezultatele din Ilfov:

Colegiul 1:
- PD-L : 9.091
- PSD + PC : 14.277
- PNL: 2.400

Colegiul 2:
- PD-L : 14.260
- PSD + PC : 10.245
- PNL: 3.936

Colegiul 3:
- PD-L : 11.760
- PSD + PC : 4.111
- PNL: 10.139

Colegiul 4:
- PD-L : 8.326
- PSD + PC : 4.617
- PNL: 10.121 (dl Tăriceanu)

Se ordonează candidaţii descrescător după numărul de voturi obţinut. După care, în această ordine, li se atribuie mandatele câştigate de partid, cu condiţia ca într-un colegiu poate fi atribuit doar un singur mandat. Pe primul loc este candidatul PSD din colegiul 1, el ia un mandat (de fapt, îl ia direct căci are peste 50% din voturile de acolo – dar l-ar fi luat oricum şi dacă nu ar fi avut). Apoi vine candidatul PD-L din colegiul 2, ia şi el un mandat. Deci colegiile 1 şi 2 au dat mandate către PSD şi PD-L, celelalte 2 mandate, unul către PNL şi unul către unul din cele 3 partide se vor da în colegiile 3 şi 4.

… Şi aici simularea mea trebuie să ia în calcul ce partid primeşte ultimul mandat, de la punctul 4 de mai sus, aici stă greşeala făcută de articolul din EvZ. Căci în ordinea voturilor vine candidatul PD-L din colegiul 3, nu cel al PNL! Drept care, dacă PD-L are dreptul la încă un mandat, atunci îl va câştiga acolo, ceea ce înseamnă că mandatul PNL va fi atribuit în colegiul 4 norocosului C.P. Tăriceanu. De asemenea, dacă PNL primeşte al patrulea mandat atunci va câştiga şi colegiile 3 şi 4, şi din nou dl Tăriceanu are mandat. În schimb, dacă PSD primeşte un mandat suplimentar atunci, cum are un scor mai bun în colegiul 4, îl va câştiga acolo, iar PNL îl va primi pe cel din colegiul 3.

Doar dacă PSD va primi al patrulea mandat, dl Tăriceanu pierde, căci acest al patrulea mandat este câştigat în colegiul său. Dacă PNL sau PD-L primesc mandatul în Ilfov de la redistribuţia naţională, mandatul dlui Tăriceanu este salvat..

Dincolo de rezultatul în acest caz, exemplul arată la ce situaţii ciudate şi arbitrare se poate ajunge! După cum vedeţi, cât timp nu trece de 50%, scorul dlui Tăriceanu nu pare să joace un rol decisiv în alegerea sa! Contează mai mult ordinea scorurilor din colegiul 3 decât propriul său scor, faptul că contra-candidatul său este sub cel al PD-L acolo. În direcţia cealaltă, premierul ar fi putut fi pe ultimul loc, eventual cu 0 (zero) voturi, n-ar fi contat!

COMPLETARE: Redistribuţia a dat ultimul mandat celor de la PD-L, prin urmare dl Tăriceanu a intrat în Parlament. (Hotnews)

52 raspunsuri la 'Meditaţii post-electorale (II). Cum se joacă mandatul dlui Tăriceanu'


Abonare la comentarii cu RSS sau TrackBack pentru 'Meditaţii post-electorale (II). Cum se joacă mandatul dlui Tăriceanu'.

  1. Comentariul lui Bogdan:
    December 2, 2008

    Desi concluzia e corecta, rationamentul e gresit. Dupa atribuirea primelor 2 mandate, al treilea se atribuie candidatului cu cele mai multe voturi eligibil – respectiv PD-L colegiul 3 (daca PD-L are 2 mandate) sau PNL colegiul 3 (daca PD-L are un singur mandat) – nu are nici o legatura cu candidatii PSD, care nu au obtinut multe voturi.

    De aceea, daca domnul Tariceanu ar fi obtinut mai multe voturi decat colegul din colegiul 3, ar fi fost intr-adevar sigur de mandat. Asa mai are de asteptat.


  2. Comentariul lui Lars:
    December 2, 2008

    Eu am folosit simulatorul de la Thinkopolis și mi-a ieșit așa:

    http://www.nenealars.com/2008/12/02/de-ce-se-va-renumara-la-ilfov/

    Adică Tăriceanu merge la redistribuirea națională.

    Din același simulator am văzut că dacă lua un număr de voturi egal cu nenea de la colegiul 3, adică încă 18, lua el mandatul PNL și mergea colegiul 3 la național.

    Larss last blog post..Deşteaptă-te, române!


  3. Comentariul lui Notarul anonim al regelui Bela:
    December 2, 2008

    La coeficientul electoral nu se iau în calcul minorităţile: http://www.becparlamentare2008.ro/rezul/repartizare/25/CD_5A_25.pdf


  4. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    Bogdan,

    ai dreptate, desi e cumva invers – rationamentul e corect, concluzia e gresita – am modificat-o in consecinta:

    Conteaza faptul ca are sub scorul colegului sau, de vreme ce sunt peste cele ale PSD. Asa cum spui, daca era peste contra-candidatul sau atunci ar fi avut asigurat mandatul de deputat. Ce este la fel de adevarat, totusi, este ca sansele lui de mandat depind de ordinea mandatelor dintr-un alt colegiu. Daca competitorul sau ar fi fost peste cel al PD-L atunci doar o redistribuire a unui nou mandat PNL l-ar fi salvat. De asemenea, in directia opusa, considerand situatia actuala din colegiul 3, C.P. Tariceanu ar fi putut avea un scor oricat de mic, cu aceleasi sanse de a accede in parlament. De asta spun ca se ajunge la situatii arbitrare si absurde.


  5. Comentariul lui biglebowski:
    December 2, 2008

    Bogdan, ultimul mandat vine de la redistributia nationala, deci poate fi luat si de PSD. Nu are importanta ca in Ilfov candidatii PSD “nu au obtinut multe voturi”.

    “daca domnul Tariceanu ar fi obtinut mai multe voturi decat colegul din colegiul 3, ar fi fost intr-adevar sigur de mandat”. In varianta pe care discutam, cu mandat PSD venit de la redistributie, nu conta daca il depasea sau nu pe PDL-ist, pt ca partidul acestuia deja isi luase portia.


  6. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    Notarul Anonim al Regelui Bela,

    corect, am modificat.

    Biglebowski,

    Bogdan are dreptate, in sensul ca, daca ar fi luat peste colegul sau din 3 atunci, cum un mandat e asigurat PNL acesta ar fi fost atribuit lui Tariceanu cu siguranta, tocmai pentru ca PNL n-a primit nimic in colegiile 1 si 2.


  7. Comentariul lui biglebowski:
    December 2, 2008

    Ignorati al doilea paragraf, am confundat colegul cu inamicul, tocmai pt ca afirmatia citata ar fi fost un truism, credeam ca e prea simplu sa fi spus asta (am impresia ca am si picat intre niste update-uri ale lui Doc :) si am tras concluzii gresite )


  8. Comentariul lui Mihai:
    December 2, 2008

    Doc,

    PNL ia colegiul 3. Iar 4, il ia cine il ia la redistribuirea nationala. Il iau PD-L sau PSD, adio. Il ia PNL, s-a scos. Pana atunci este o ruleta pe fata pentru Tariceanu.
    Trebuie corectata concluzia ta.

    Mihais last blog post..Grija pe lenea ta si pe banii altuia


  9. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    Mihai,

    nu. Avem doua etape, intai se dau mandatele partidelor la nivel de circumscriptie si la redistribuirea nationala, si abia apoi se dau mandatele respective competitorilor individuali. De asta nu ia PNL direct colegiul 3, pentru ca daca PD-L mai are dreptul la unul de la redistributia nationala, atunci il va lua acolo. Doar daca PSD ia mandatul al patrulea atunci PNL-istul din colegiul 3 are cale libera pentru mandat, pe care i-l ia premierului in exercitiu.


  10. Comentariul lui Bleen:
    December 2, 2008

    Doc, BEC zice că se adjudecă 3 mandate la etapa I. Caz în care Tăriceanu intră la redistribuirea naţională.

    href=”http://www.becparlamentare2008.ro/rezul/repartizare/25/CD_5A_25.pdf” target=”_blank”>Etapa I repartizare mandate Ilfov (BEC)

    Bleens last blog post..“Pup. Al tău pe veci, Călin.” V-am zis eu?


  11. Comentariul lui Mihai:
    December 2, 2008

    Tocmai asa. Fiecare partid (PSD, PNL, PD-L) ia cate un mandat la prima faza. PNL ia colegiul 3, la prima faza. Iar aceste date sunt ‘Doc dixit’.

    Mihais last blog post..Grija pe lenea ta si pe banii altuia


  12. Comentariul lui Bleen:
    December 2, 2008

    Scuze ptr html-ul varză.

    BEC mandate Ilfov

    Bleens last blog post..“Pup. Al tău pe veci, Călin.” V-am zis eu?


  13. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    Oameni buni, nu ne intelegem :) Avem doua etape mari si late in stabilirea rezultatelor. Prima etapa este de stabilire a numarului de mandate obtinute de fiecare partid. Asta se face in doi pasi. In primul pas fiecare circumscriptie atribuie mandate dupa coeficientul electoral. In a doua etapa (“redistributia nationala”) BEC atribuie restul de mandate pe partide. Apoi, si o spun acum mai apasat, ABIA APOI se atribuie aceste mandate competitorilor din colegii.

    Greseala pe care o faceti voi, si EvZ, este sa presupuneti ca aceste etape se combina, dupa pasii din prima etapa : intai se dau mandate partidelor la nivel de circumscriptie, si se atribuie in colegii, si apoi se face redistributia nationala si se mai dau un rand de mandate partidelor si apoi candidatilor din colegii. Dar legea zice altfel. Doar dupa ce toate mandatele au fost atribuite partidelor, in cei doi pasi, incepe etapa atribuirilor catre competitori. Prin urmare, daca PD-L castiga mandatul la redistributia nationala, el o sa il ia in colegiul 3…


  14. Comentariul lui Bleen:
    December 2, 2008

    1. Oprea, 2. Marin, 3. Şandru, 3. PSD col2, 4. Thuma, 5.Tăriceanu

    Oprea
    Marin
    Thuma (Şandru nu intră că PDL are deja un mandat)

    Şi asta e tot. Coelgiul 4 merge la naţional.


  15. Comentariul lui biglebowski:
    December 2, 2008

    Nu exista 2 faze in impartirea mandatelor catre candidati. Exista 2 faze in stabilirea mandatelor pe partide.

    Cred ca de aici s-ar putea intelege:

    http://www.apd.ro/votuluninominal/files/Prezentare_sistem_electoral_2008.pdf


  16. Comentariul lui Mihai:
    December 2, 2008

    Doc,

    Pai de ce nu zici asa, omule?! Am inteles, e ca tine. Se pare ca prima sansa la redistribuirea nationala o are PD-L pentru ca are cel mai mare rest de voturi.

    Mihais last blog post..Grija pe lenea ta si pe banii altuia


  17. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    Bleen,

    nu fi, mai, asa de incapatanat! :-D

    ” (Şandru nu intră că PDL are deja un mandat)”

    Dar s-ar putea sa aiba doua, pentru ca intai se dau mandatele pe partide (si la nivel local si national) si abia apoi li se atribuie candidatilor.


  18. Comentariul lui Bleen:
    December 2, 2008

    Ok. În sfârşit am înţeles. Presa vorbeşte tâmpenii, e o ameţeală totală.



  19. [...] Cum se joacă mandatul dlui Tăriceanu December 2nd, 2008 Posted in General Doc explica pe blogul sau cum trebuie facute calculele pentru a afla daca Tariceanu va intra in Parlament. Concluzia lui [...]


  20. Comentariul lui biglebowski:
    December 2, 2008

    Din aceeasi categorie:

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-5205574-parlamentarii-bucuresti-are-17-psd-are-14-pnl-are-7-dan-voiculescu-senator.htm

    Hotnews se grabeste sa atribuie 11 mandate din 12 si 27 din 28 :)


  21. Comentariul lui Bleen:
    December 2, 2008

    Şi dacă PDL îl vrea pe Minea, nu pe Şandru?



  22. [...] Aici. Written by Bleen in: Uncategorized | Tags: alegeri 2008, pnl, rezultate alegeri, tăriceanu [...]


  23. Comentariul lui Dan Selaru:
    December 2, 2008

    Tariceanu intra la redistribuirea nationala. Acolo se pun toti candidatii in functie de coeficientul national. Are multe sanse sa intre acolo pentru ca are scor bun si colegiu mare. O sa intre.

    Dan Selarus last blog post..Rezultatele alegerilor


  24. Comentariul lui Rezultatele alegerilor in Judetul Arges « Turma:
    December 2, 2008

    [...] edit: Acum am vazut aici ca e posibil sa nu existe 2 deputati sau 2 senatori din acelasi colegiu, deci e posibil ca pana la [...]



  25. [...] explica pe blogul sau cum trebuie facute calculele pentru a afla daca Tariceanu va intra in Parlament. Concluzia lui [...]


  26. Comentariul lui Natafletz:
    December 2, 2008

    Cainele moare de drum lung si hotnewsul de grija lu Tariceanu… Oare cand s’or impca astia sau or ramane PNLu in opozitie cu cei 18% a lor ce’o sa scrietzi?… tot despre PeNaLii de la PNL?… ca intra sau nu intra macar Tariceanu a candidat… spre deosebire de unii care au oua numai cand il au pe taticu in spate…


  27. Comentariul lui Băşcăliosul:
    December 2, 2008

    Doc, eu inteleg din PV ca in colegiul 3 s-a acordat deja mandatul PNL-ului (pe circumscriptie) si acest partid a mai ramas cu 724 voturi neutilizate.


  28. Comentariul lui Razvanica:
    December 2, 2008

    Zici ca e 6/49… Am vazut-o si pe fata aia care a intrat in parlament cu 6% intr-un colegiu prin brasov… nici nu conta cate voturi aveai, toata treaba se rezuma la o strategie buna si un pic de noroc.

    PS: stii ceva de sever voinescu? a fost primul in colegiu da’ asta e egal cu 0, ca si ionut popescu a fost primul si mandatul l-a primit crin.



  29. [...] explica pe blogul sau cum trebuie facute calculele pentru a afla daca Tariceanu va intra in Parlament. Concluzia lui [...]


  30. Comentariul lui niku_elektriku:
    December 2, 2008

    Ce dracu, mai !

    Nici asta nu mai stie ce vorbeste ?

    “Cazul premierului Tariceanu a fost explicat pentru HotNews.ro de catre Cristian Parvulescu, presedintele ProDemocratia. “Este o situatie foarte simpla. Cand nimeni nu castiga colegiul cu 50%+1 atunci se merge pe redistribuire. Se stabileste numarul de mandate care ii revin unui partid. In Ilfov din cate stiu PNL are dreptul la un mandat de deputat. Astfel acest mandat de deputat este adjudecat de catre candidatul cu cele mai multe voturi.”


  31. Comentariul lui biglebowski:
    December 2, 2008

    Daca nu ma-nsel, se pare ca zarurile au fost aruncate:

    http://www.becparlamentare2008.ro/rezul/Anexa%206A.pdf

    PDL ia ultimul mandat (paginile 16 sau 26), deci Tariceanu intra. Doc, corecteaza-ma daca gresesc.


  32. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    Bleen,

    “Şi dacă PDL îl vrea pe Minea, nu pe Şandru?”

    Sandru are mai multe voturi decat Minea… Nu are de ales.


  33. Comentariul lui Un om:
    December 2, 2008

    Distributia nationala de ce tine cont ? In functie de ce se decide ca PDL ia un loc in Ilfov, PNL in Giurgiu si UDMR in Brasov?


  34. Comentariul lui Sandu:
    December 2, 2008

    Gata, PDL a luat al 4 lea mandat. conform BEC
    Deci intra Tariceanu.


  35. Comentariul lui Nenea Lars » Redistribuirea, o varză totală:
    December 2, 2008

    [...] faza națională se mai ajustează numărul ăsta și abia apoi se împarte pe colegii. Așa zice Doc și tot așa se înțelege și de la Dan [...]


  36. Comentariul lui Turambar:
    December 2, 2008

    Uite aici calculul pe voturi:

    http://turambarr.blogspot.com/2008/12/sa-votat-tariceanu-acasa.html

    Sansa lui Tariceanu a fost ca a intrat colegiul lui la redistributia nationala, unde se poate negocia.

    Turambars last blog post..Un pic de logica


  37. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    Turambar,

    (acum, intr-un spirit de gluma, as fi zis sa nu mai manipulezi lumea cu exit-pollurile tale – dar mi-e ca gluma mea nevinovata ar fi picat rau)

    Revenind la subiect, nu sunt de acord cu ce spui, din motivele explicate mai sus. Din nou, intai se atribuie partidelor TOATE mandatele in Ilfov, si abia apoi incep sa fie date competitorilor. Asta inseamna ca pana nu stim carui partid ii revine mandatul cu numarul patru (de la redistribuire) nu putem atribui mandate candidatilor … pentru ca daca PD-L castiga un mandat suplimentar atunci il castiga in colegiul 3 lasand colegiul 4 PNL-ului si lui Tariceanu. Trust me, please :) Si, din cate se pare, chiar asa se intampla – algoritmul de redistributie e groaznic de naspa de urmarit, dar e determinist ca orice algoritm. Negocierea si schimbarea rezultatului nu s-ar putea face fara fraudarea rezultatelor, ceea ce nu cred ca e cazul.

    In fine, apropo de intrebarea din postul tau, daca un candidat se retrage atunci se organizeaza alegeri in colegiul sau, cu vot uninominal (dinala, “pe bune” vorba lui Geoana – cel mai bun castiga) Asta e un punct bun al legii. Fara candidati care “se dau la o parte” pentru sefime, ce naiba…


  38. Comentariul lui Sandu:
    December 2, 2008

    De pe Hotnews:

    Cazul premierului Tariceanu a fost explicat pentru HotNews.ro de catre Cristian Parvulescu, presedintele ProDemocratia. “Este o situatie foarte simpla. Cand nimeni nu castiga colegiul cu 50%+1 atunci se merge pe redistribuire. Se stabileste numarul de mandate care ii revin unui partid. In Ilfov din cate stiu PNL are dreptul la un mandat de deputat. Astfel acest mandat de deputat este adjudecat de catre candidatul cu cele mai multe voturi.”

    Eu inteleg de aici ca Parvulescu de la APD nu a inteles algoritmul APD, explicat de Doc, si pe care eu l-am inteles abia dupa ce am citit simularea APD.


  39. Comentariul lui Mihai:
    December 2, 2008

    Conform BEC, PD-L a luat un mandat in plus si deci Tariceanu a intrat in parlament.

    Mihais last blog post..Grija pe lenea ta si pe banii altuia


  40. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    Un om,

    “Distributia nationala de ce tine cont ? In functie de ce se decide ca PDL ia un loc in Ilfov, PNL in Giurgiu si UDMR in Brasov?”

    Cam asa. Ideea este sa rezulte un parlament cat mai proportional, iar pentru asta se aduna voturile si mandatele nedistribuite la nivel de judet/circumscriptie si se dau mai departe.


  41. Comentariul lui Un om:
    December 2, 2008

    Ori n-am formulat eu bine intrebarea, ori nu inteleg raspunsul :)

    Intrebam care e algoritmul de atribuire a mandatelor care au ajuns in faza redistribuire nationala. Inteleg ca se distribuie in functie de ponderea “resturilor”, dar cum se ia decizia ce partid primeste in ce judet? In functie de candidatul cu cel mai mare nr de voturi ?


  42. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    Un om,

    eu sunt de vina, nu am inteles intrebarea – si, trebuie sa recunosc cu rusine, nici algoritmul acela nu l-am inteles, stiu doar ce rezultat la nivel national urmareste, cum spuneam mai sus.

    “In functie de candidatul cu cel mai mare nr de voturi ?”

    Nu, nu se discuta de candidati si de colegii in aceasta etapa. Datele de intrare ale algoritmului sunt mandatele ramase de distribuit (unu, in exemplul nostru) si voturile care nu au fost folosite de fiecare partid la nivel de circumscriptie (in exemplul nostru, fiecare partid foloseste 25.798 de voturi pentru a obtine un mandat local, astea se scad din nr de voturi total, rezultatul se trimite national). Iesirea algoritmului este, la nivelul fiecarei circumscriptii, carui partid i se atribuie mandatele neutilizate. Promit ca o sa incerc sa urmaresc si cum se face asta.


  43. Comentariul lui Eu:
    December 2, 2008

    Doc greseste.
    Impartind numarul de voturi obtinut in circumscriptie de fiecare partid la coeficientul electoral al circumscriptiei, rezulta:
    - PSD 1 mandat
    - PDL 1 mandat
    - PNL 1 mandat
    ( Cu sau fara minoritati, numarul de voturi al PNL este mai mare decit coeficientul electoral, deci PNL are dreptul la 1 mandat la acest nivel.)
    1 mandat merge la distributia nationala.
    PSD si PDL iau cite un mandat pentru ca au peste 50% in colegiu, si nu mai au dreptul la altul la faza aceasta.
    PNL are dreptul la 1 mandat si il va lua cel mai bine plasat dintre candidatii sai, daca in acel colegiu nu a fost distribuit deja.
    Cum mandatele au fost luate in colegiul 1 si 2, PNL va lua mandatul din colegiul 3. Tariceanu merge la nationala.


  44. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    Eu (si ceilalti),

    va rog mult, cititi intai articolul si verificati ce e acolo, sau macar cititi comentariile – caci deja ii plictisesc rau pe cei care doresc totusi sa le citeasca, si vad repetata aceeasi explicatie: Tariceanu nu merge la nici o nationala, ca legea nu functioneaza asa. Intai se calculeaza cate mandate are dreptul fiecare partid in colegiu (cu tot cu redistribuirea nationala) si apoi se dau mandatele. In cazul Ilfov, in prima etapa PD-L obtine doua mandate in Ilfov (unul direct, unul redistribuit), PNL si PSD cate unul. Apoi, in ordinea voturilor primite in colegii, se dau mandatele respective candidatilor. PSD il ia pe primul in colegiul 1, PD-L il ia pe cele din colegiul 2 si apoi in colegiul 3. Ramane mandatul PNL care nu poate fi castigat decat in colegiul ramas, adica 4, prin C.P. Tariceanu.


  45. Comentariul lui aurelian:
    December 2, 2008

    @Doc

    eu ma chinui sa inteleg sistemul inca de cand ai scris primul post pe tema asta si tot n-am reusit. Da’ nu-i nimic! Imediat ce ajung in Sibiu o sa te invit la o bere sa-mi desenezi o harta :)


  46. Comentariul lui Doc:
    December 2, 2008

    :D


  47. Comentariul lui Mihai:
    December 2, 2008

    Mai devreme era să pun pariu că Tăriceanu pierde mandatul. Mă pierdusem însă în formulările alambicate din lege şi mi-a scăpat că nu se atribuie mandatele pe candidaţi decât după redistribuire.

    Doc însă a a fost, ca de obicei, pe fază. Chapeau.


  48. Comentariul lui sym:
    December 2, 2008

    Dupa aceasta loterie de sistem, cand PSD cred ca s-a convins ca ar fi avantajat de uninominalul normal (cel in doua tururi), PDL este de asemenea pentru schimbarea sistemului, PSD + PDL >> 50%, de ce sa nu ia ei practic toate mandatele PNL la urmatoarele alegeri si sa trimita PNL frumos pe tusa, alaturi de Vadim si Becali?

    Tineti cont de faptul ca fara desenarea speciala a unor colegii, liderii PNL practic au cazut consistent pe locul 3 sau mai rau, deci probabil nu ar avea sanse la uninominalul pur cu o conducere formata practic numai din indivizi de calitatea lui Fenechiu.


  49. Comentariul lui Ardeiasul:
    December 3, 2008

    Cititi incurcatura chiar de la Anghel Stanciu, cel care mai spune ca a facut legea si contesta acum un mandat al altuia, dar de pomina:

    http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/news/mare_scandal_electoral_in_familia_dobre_167998.html

    Veti regasi si un personaj de care poate va era dor. Fiti pe pace, revine!


  50. Comentariul lui gabhry_el:
    December 3, 2008

    Chiar dacă nu ar fi intrat în Parlament, Tăriceanu tot ar fi avut ajuns prim-ministru.

    gabhry_els last blog post..Urmează Guvernul Tăriceanu 3, cu peronul (tot) pe partea stângă


  51. Comentariul lui Nenea Lars » Repetenții să tacă!:
    December 3, 2008

    [...] să le explici și altora? Nu mai faci față? Ai impresia că ești dobitoc? Dă-ți demisia! Sunt alții care înțeleg și îți pot lua [...]


  52. Comentariul lui Rezultatele alegerilor in Judetul Arges | Turma:
    January 16, 2009

    [...] edit: Acum am vazut aici ca e posibil sa nu existe 2 deputati sau 2 senatori din acelasi colegiu, deci e posibil ca pana la [...]


Raspunde

CommentLuv Enabled