Astazi: 16 May 2012 Doc.HotNews.ro   Blog.HotNews.ro   HotNews.ro  
Model studio videochat Bucuresti Videochat Bucuresti - studio videochat in Bucuresti Cont jasmin
Dl. Stolojan vrea sa castige din oficiu, de la Bruxelles.
Postat in Actualitate de Mihai Damian pe 4 August 2008, la ora 6:43 am

Cand Dominique Galouzeau de Villepin a fost numit de presedintele Jacques Chirac prim ministru al Frantei, un parlamentar socialist a avut o remarca in urma careia i s-a decernat un premiu pentru umor parlamentar. A spus : “Noul nostru prim ministru are nume de cal de curse, numai ca nu a concurat niciodata”. Se referea la faptul ca Dominique de Villepin nu fusese niciodata candidat la alegerile parlamentare franceze. Ulterior acest handicap i-a naruit dlui de Villepin ambitiile prezidentiale.

Despre Theodor Stolojan nu se poate spune ca are un nume de cal de curse. In schimb are in comun cu Dominque de Villepin calitatea de fost prim ministru si o anumita reticenta pe care o are uneori de-a se angaja in batalii electorale. Dupa esecul de la prezidentialele din 2000 dl. Stolojan a fost presedintele PNL fara a fi parlamentar. Mai apoi a candidat pentru presedentie dar a fost lovit de o boala ascunsa in timpul campaniei. E drept ca intre timp a condus nou-infiintatul PLD obtinand un scor foarte bun la alegerile europene.

La alegerile din toamna i s-a propus sa candideze in sectorul unu din Bucuresti contra prim ministrului Tariceanu. Pentru un om politic de calibrul lui Theodor Stolojan, posibilitatea de-a-si infrunta principalul adversar politic – cel care l-a exclus din PNL – intr-o circumscriptie mediatizata cum este Bucurestiul ar trebui considerata o sansa. Sigur ca exista riscul de-a fi infrant, dar dl. Stolojan se bucura de o popularitate mai mare decat a actualului premier si votul politic din Bucuresti este net favorabil partidului sau. Sigur ca mai exista posibilitatea semnalata de Doc ca in conditiile in care dl. Stolojan ar castiga alegerile el sa piarda totusi mandatul de parlamentar. Dar nimeni n-ar considera aceasta ca o infrangere, iar dl. Stolojan si-ar recupera mandatul actual de euro-parlamentar cu un bonus de popularitate si cateva beneficii politice : ar demasca public smecheria decuparii “cu adrisantul cunoscut” a colegiilor electorale si ar sublinia odata cu ea defectele noului sistem de vot.

Dar iata ca dl. Stolojan a anuntat ca refuza sa candideze in alegerile din toamna. Argumentul sau este cat se poate de respectabil :

„Nu voi pleca din Parlamentul European pentru a fi deputat sau senator în Parlamentul României. Am început o treabă acolo, o continui“

Doar ca respectabilitatea acestui argument este desfiintata tot de dl. Stolojan, chiar in propozitia urmatoare a anuntului sau. El afirma ca ar putea totusi reveni in politica interna

” (…) în măsura în care urmează să îndeplinesc o funcţie importantă în România“.

Care sa fie “functia” la care ravneste dl. Stolojan in anuntul care l-a facut pe papagalul lui Doc sa se caute de bilete ? Pentru un fost prim ministru trebuie sa fie una destul de dolofana. Dl. Stolojan da semne ca ar vrea s-o castige din oficiu. Astfel, in timp ce liderii PDL se caznesc sa gaseasca un premier de campanie, dl. Stolojan urmareste cursa din loja de europarlamentar. Si macar de-ar avea nume de cal sa ne faca sa radem.

38 raspunsuri la 'Dl. Stolojan vrea sa castige din oficiu, de la Bruxelles.'


Abonare la comentarii cu RSS sau TrackBack pentru 'Dl. Stolojan vrea sa castige din oficiu, de la Bruxelles.'.

  1. Comentariul lui sym:
    August 4, 2008

    Excelent punctat! Eu sincer sa fiu ma cam asteptam la chestia asta. Dealtfel d-nul Stolojan mi se pare o alegerea proasta de prim-ministru.


  2. Comentariul lui bbbb:
    August 4, 2008

    “l-a facut pe papagalul lui Doc sa se caute de bilete ?”
    S-au epuizat biletele, sau s-a epuizat papagalul …
    ca biletul nu vad sa-l fi dat :)


  3. Comentariul lui sorinp:
    August 4, 2008

    Trebuie sa recunosc ca sunt un fervent admirator al lui T.Stolojan, poate si datorita faptului ca foarte multi ani am avut ocazia sa-l simt din apropiere fara a fi fost un apropiat al domniei sale, in adevaratul sens al cuvintului.
    Un asemenea comentariu ca cel de mai sus trebuie sa plece de la realitatea obiectiva, altfel este doar o biata calomnie, o pata de noroi aruncata dinr-un subiectivism exagerat.

    “In schimb are in comun cu Dominque de Villepin calitatea de fost prim ministru si o anumita reticenta pe care o are uneori de-a se angaja in batalii electorale. Dupa esecul de la prezidentialele din 2000 dl. Stolojan a fost presedintele PNL fara a fi parlamentar. Mai apoi a candidat pentru presedentie dar a fost lovit de o boala ascunsa in timpul campaniei.”

    Nimic mai neadevarat. Stolojan a candidat in doua rinduri pentru Parlamentul Romaniei sub sigla PNL. In ambele situatii a renuntat a-si prelua mandatul de senator, acceptind cu generozitate doar rolul de locomotiva pentru altii.
    Cine isi inchipuie ca PLD ar fi obtinut 8% fara Stolojan, nu are pic de spirit de observatie. PLD s-a bazat initial pe un grup de 30 de oameni de buna calitate si bune intentii insa fara locomotiva TS intreg proiectul politic ar fi fost destinat unui esec previzibil. Alegerile pentru europarlamentare au fost, daca vrei, un vot uninominal, pentru Stolojan.
    In ceea ce priveste boala “ascunsa” a lui Stolojan in alegerile pentru presedentie – s-au facut precizarile necesare fara a mai fi nevoie de o augmentare, nu a fost nimic inventat, insa este pina la urma vorba de o problema strict personala.
    Eroarea fundamentala a post-ului sta in “reticienta de a se angaja in batalii electorale”. Cred ca nu exista om politic din Romania care sa se fi angajat atit de profund in batalii electorale. Una din cauzele reale ale retragerii lui Stolo in 2004, o greseala de tactica daca vrei, a fost exagerata implicare in campanie. In mai putin de 6 luni, Stolojan a facut inconjurul Romaniei din comuna in comuna de 2 ori, cu harta vizitelor planificata pe 2 luni in avans. Cei care doream sa stam de vorba cu presedintele PNL de la acea vreme trebuia sa gasim localitatea care ne convenea cel mai bine pentru a-l aborda. O asemenea implicare totala a dus si la un anumit grad de epuizare, pe care “sportivul” Stolojan nu a putut s-o anticipeze.
    Un ultim crimpei de adevar, nu de speculatii. In campania pentru europarlamentare s-a luat decizia ca in ultima saptamina sa facem cite un mars pe strazile fiecarui sector, evident cu Stol in frunte. Presedintii de filiala il flancam si drept urmare am participat la acele “intilniri cu electoratul” nemijlocit. Nu am vazut niciodata un om politic care atunci cind este refuzat de la distanta, uneori jignitor, sa aiba taria de a aborda persoana respectiva, de fiecare data, spunindu-i ca-i respecta opiniile dar ca in calitate de reprezentant al populatiei are obligatia de a-i reprezenta pe toti in mod egal si insistind sa dea mina cu ea. Nu este usor, crede-ma. Poate tocmai de aceea, datorita distantei enorme intre realitate si perceptia ta, datorata absentei unor informatii corecte, am simtit nevoia acestui comentariu.


  4. Comentariul lui sherby2007:
    August 4, 2008

    buna! sunt serban. ai un blog frumos. ai putea intra si tu pe al meu? http://sherby2007.wordpress.com/


  5. Comentariul lui Pacala:
    August 4, 2008

    Super,
    Ar fi interesant sa vedem propunerea ca d-na Musca sa fie si ea ministreasa alaturi de dl.Stolo. Si eventual d-na Udrea la justitie!


  6. Comentariul lui sadwank:
    August 4, 2008

    Se alinta si o sa ramina cu degetul in gura. Nu vrea la bataie, in spatele blocului, ii e frica sa nu dea Tariceanu cu caca de catel in el sau sa-i sifoneze costumul de robotel. Dar ar vrea sa-l puna Basescu, dintr-a VII-a B, direct sef peste tiganusii de la scara 2.
    La munca, ba!


  7. Comentariul lui sorinp:
    August 4, 2008

    In ceea ce priveste propunerea PDL1 de a candida impotriva lui Tariceanu cred ca este o gluma. In Bucuresti este foarte greu, daca nu imposibil sa cistigi un mandat cu 50%, din prima. Oare citi isi vor aduce aminte ca Primul pe lista optiunilor va fi fost Stolo in fata lui CPT si citi vor remarca faptul vca reprezentantul acelui colegiu in Parlament a devenit liderul PNL in detrimentul lui Stolo?
    Il laudam pe Tariceanu ca este smecher (adica pragmatic) si isi alege cel mai mic colegiu, anume trasat, (incorect trasat) unde poate sa ia si 0 voturi pentru ca voturile PNL-istilor din celelalte colegii il vor trage in Parlament, insa il criticam pe Stolo ca nu se angajeaza intr-o batalie pe care am analizat-o impreuna si am concluzionat ca este pierduta din oficiu. Pentru noi, astia care pierdem vremea pe blog lucrurile sunt clare si nu mai este nimic de demonstrat. Pentru restul populatiei, amanuntele tehnice vor fi numai amanunte. Te intreb: TU te-ai angaja intr-o asemenea batalie?


  8. Comentariul lui Bleen24:
    August 4, 2008

    Cred ca astfel Stolojan pierde cursa pentru nominalizarea in functia de prim-ministru.
    Stolojan a candidat dar numai pe liste. A refuzat de doua ori candidatura uninominala (prima oara bine a facut, nu avea sanse in fata lui Nastase). Un politician care refuza de doua ori in 4 ani lupta electorala nu poate emite pretentii la functia de prim-ministru. Ori vrea sa ramana europarlamentar si nu maia ccepta nicio fucntie in Romania, ori, daca vrea sa fie prim-minsitru, pune osul la procentele partidului.


  9. Comentariul lui Ovidiu:
    August 4, 2008

    Am avut si eu ocazia sa fiu prin preajma lui Stolojan cu cateva ocazii. Mi se pare un tip deosebit, total diferit fata de ce se vede la TV. As putea spune chiar ca nu-l vad ca pe un politician, ci ca pe un om de bun-simt, care vrea sa faca ceva, si care, pentru asta, trebuie sa joace rolul de politician. Nu l-am vazut ca un om cu ambitia de a-si face nume in politica pentru a beneficia pe plan personal (vezi tot felul de afaceri, tunuri si alte alea). Mi se pare un tip care s-a realizat profesional si personal si care a ajuns la stadiul in care vrea sa ofere ceva din expertiza sa. Dupa cum s-a mai spus aici, a candidat, a ridicat 2 partide, a facut campanie in teren cum nu prea mai gasesti politicieni la noi.


  10. Comentariul lui Mihai Damian:
    August 4, 2008

    @bbbb Nu s-au epuizat biletele si cu atat mai putin papagalul. Dar, cum am scris eu articolul, animalul a refuzat ferm sa dea bilete in numele meu :-) .

    @sorinp Sunt de acord cu o mare parte din observatiile tale. Este clar spre exemplu ca PLD-ul n-ar fi obtinut scorul foarte bun de la europarlamentare fara aportul locomotivei Stolojan.
    Dar ideea esentiala a articolului este ca nu poti pretinde la o functie importanta in stat fara a te angaja in alegeri. Stolojan este preferatul alegatorilor pt postul de prim ministru. Cum va putea sa pretinda la aceasta functie in conditiile in care PDL-ul desemneaza alt prim ministru de campanie ?
    Spui ca Stolojan are sanse mici sa castige mandatul din cauza colegiului trasat pentru CPT. De acord, in schimb are sanse foarte mari sa-l invinga pe CPT in acest colegiu, si asta e suficient ca sa ii ofere legitimitatea pentru postul de premier, nu ? Mai bine un colegiu mic decat nimic.


  11. Comentariul lui bbbb:
    August 4, 2008

    Mih, il banuiam eu incapatanat :)


  12. Comentariul lui Doc:
    August 4, 2008

    Bbbb,

    O sa fac o sigla “Doc’s parrot seal of approval” :D


  13. Comentariul lui fLoreign:
    August 4, 2008

    Ei, nu chiar, langa “Seal of Approval” se potriveste o foca ;)


  14. Comentariul lui Radio33:
    August 4, 2008

    Cred că iarăşi nu ne este clar ce vrem de la un politician. Trebuie neapărat să câştigi alegeri ca să fii un prim-ministru dacă nu bun, pentru că asta e o noţiune subiectivă, măcar puternic? Ca simplu cetăţean, să zic aşa, prefer miniştrii care fac puţină gură şi multă treabă. De cele mai multe ori, aceştia sunt funcţionari numiţi, care devin, eventual, abia apoi politicieni. Teodor Stolojan a fost prototipul în acest sens şi nu l-aş condamna pentru că îşi cântăreşte cu grijă opţiunile pentru a ajunge la putere. Dimpotrivă, mi se pare că astfel e consecvent cu imaginea de tehnocrat pe care vrea să o arate electoratului. Cât despre onoarea de a câştiga alegerile într-un colegiu fără să primeşti apoi locul în Parlament, nu prea văd cum contribuie ea la autoritatea unui eventual premier numit, până la urmă, tot dinafara Parlamentului. Actualul sistem amestecă până la confuzie învinşii cu învingătorii, dar până la urmă contează cei care obţin postul. Pe ceilalţi, presa şi publicul îi uită în maximum o săptămână.


  15. Comentariul lui sym:
    August 4, 2008

    “Actualul sistem amestecă până la confuzie învinşii cu învingătorii”

    Cred ca asta-i fraza cheie. Asteptam de la d-nul Stolojan, care are ambitii de prim-ministru, sa-i dea peste nas actualului prim-ministru si in acelasi timp sa arate injustetea sistemului de vot. Ar fi o demonstratie frumoasa de spirit democratic. Posibila pierdere a mandatului de parlamentar nu cred ca l-ar dezavantaja prea tare.

    In schimb imaginea pe care d-nul Stolojan si-o confectioneaza este – in afara confiscarii valutei, pentru care multi il tin minte! – de individ care vrea sa fie prim-ministru, dar numit si nu ales. In principiu eu nu as considera chestia atat de grava, insa din pacate canalii gen C.P. Tariceanu au adus comportamentul si aroganta alesului in pozitia numitului, si din cauza asta eu personal prefer un prim-ministru care a dat piept cu electoratul in mod nemijlocit de o lista de partid.


  16. Comentariul lui Barengott:
    August 4, 2008

    @sorinp: Poate imi argumentezi si mie cum tariceanu cu 0 voturi, ajunge in Parlament pe baza celorlalte voturi obtinute de candidatii liberali in Parlament.

    E f. posibil ca PNL sa obtina sub media pe tara, ceea ca inseamna ca vor trimite putini oameni in Parlament din circumscriptiile capitalei …


  17. Comentariul lui Doc:
    August 4, 2008

    Barengott,

    explicatia e in articolul trecut :-) . Da, teoretic un candidat poate ajunge in parlament cu 0 voturi, daca mandatul revine partidului sau si in restul de colegii din circumscriptie a fost atribuit…


  18. Comentariul lui Natafletz:
    August 4, 2008

    Doculete am pentru tine doua vesti. Una buna alta proasta. Cea buna e ca IN SFARSIT, ai un punct de la mine, ba chiar cu chapeau bas, ca de data asta ai fost pe faza, cea proasta este ca …cu aceasta flatare tz’am demontat doua mituri cuibarite in mintea ta in dungi marinaresti> primul e c’as fi subiectiv, fiind mushcator declarat de c** basescian si al doilea, visul tau de marire> c’as fi si platit sa te tamponez…. Nu doc, nu da nimeni bani pt combaterea ta… la mine e “pour la bonne bouche”, existentza mi’o castig pe arme mai grele…

    So, numarand dupa bilantz as zice ca paguba e mai mare decat castigul, dar oricum, daca sufletul tau pierde, mintea are castig net, asa ca mai ai sanse la gazetarie desi eu tzi le taiasem… daca nu te’ai lua numai dupa maestrii tai semidoctzi si ai uza mai mult de reteaua ta neuronala…


  19. Comentariul lui Natafletz:
    August 4, 2008

    Raspuns lui sorinp

    “Te intreb: TU te-ai angaja intr-o asemenea batalie?” Raspuns, Da, daca as fi politician cu boashe, pt ca asta inseamna lupta politica, sa combatzi cu argumentele tale pana tzi se taie capu, nu sa fii curva si sa asteptzi sa pice ceva. NU UITA CA BATALIA POLITICA A FOST INVENTATA CA LUPTA DE IDEI, nu ca strategie de PR…iar Stolojan al dumitale a stiut in 2004 ca NU e capabil sa castige si s’a dat bolnav dand moca tot capitalul politic al PNL’ului marinarului (care, tre sa recunosc, are ce stolo N’ARE) dupa care a asteptat sa se dea altu la’oparte ca sa’i dea Baselu ce’i promisese la schimb. Nah, mai admira’l acu… Tciusi!


  20. Comentariul lui Doc:
    August 4, 2008

    Natafletz,

    Mi-ii-nune-ee ma-aa-re! :D

    Oarecum tardiva, totusi; si neclara. Adica, daca ideea ta (de principiu, nu?) este ca un politician trebuie sa se valideze in lupta politica, oare cum de n-ai dat punctul articolului anterior, in care am aratat cum premierul si-a atribuit un colegiu mic, mititel (ca tot vorbeai de boashe) astfel incat sa ajunga in parlament chiar daca pierde lupta cu pricina? Cum se poate sa fi scapat spiritului tau atat de critic si de impartial? Ce oare are articolul asta de te-a facut sa-l punctezi?

    Eh, intrebarea e retorica.

    Pe scurt, Natafletz, laudele tale de acum ma lasa la fel de rece ca injuraturile de dinainte. Sunt motivate de acelasi partizanat.


  21. Comentariul lui Radio33:
    August 4, 2008

    @ sym
    Ar fi foarte frumos dacă electoratul român ar băga în seamă astfel de gesturi politice, dar mi-e teamă că ar avea efect doar pentru cei care comentează pe acest blog şi încă alţi câţiva ca ei. Dealtfel, cred că nu e doar o problemă a politicii româneşti. Trăim într-o perioadă în care se apreciază mult mai mult să câştigi decât să arăţi consecvenţă în exprimarea unei idei politice. De la Tony Blair şi până la Barrack Obama, trecând prin Sarkozy, purismul politic a fost lăsat deoparte şi, dimpotrivă, tendinţa pare a fi de acaparare a terenului (a se citi electoratului) celuilalt. Dacă Teodor Stolojan are ceva de dat (şi acest dacă e însoţit de toate semnele de întrebare posibile) atunci e mult mai important să ajungă într-o poziţie de decizie, indiferent cum, decât să facă o demonstraţie frumoasă de spirit democratic care, repet, ar fi apreciată de foarte puţină lume. Lupta politică este, după cum spune şi Natafletz, o luptă de idei, dar ideile nu pot să capete formă decât prin câştigarea puterii pe principiul scopul scuză mijloacele. Nu cred că trebuie să le cerem unora să candideze cu principii împotriva altora care îşi aranjează colegiul electoral din foarfecă. Mai curând să le cerem să îşi respecte principiile atunci când ajung la putere, dar asta este şi mai greu. :-)


  22. Comentariul lui sfantul81:
    August 4, 2008

    Dupa mine este o oportunitate imensa pe care o are stolojan sa candideze impotriva lui Tariceanu deoarece cel mai probabil va obtine mai multe procente decat el conform statisticilor pe votul politic dat la locale ceea ce ii confera un plus foarte binevenit de legimitate in cazul in care va fi ales prim ministru.
    Un mare argument in plus ar fi ca are sanse reale sa-l elimine pe Tariceanu din parlament (o lovitura de imagine enorma) .Logica mea e ca in cazul in care vor candida cei doi in colegiu la vot se vor duce doar persoanele care vor sa voteze pentru unul dintre ei ceilalti candidati fiind total neinteresanti.
    Ceea ce inseamna ca este destul de probabil ca unul din ei doi sa obtina 50%+1 si deci sa obtina mandatul direct.


  23. Comentariul lui Mihai Damian:
    August 4, 2008

    @Radio33 Cred ca daca renuntarea lui Stolojan e motivata de un calcul politic atunci acest calcul este eronat. PDL-ul va fi oarecum obligat sa propuna un prim-ministru in timpul campaniei, si va fi foarte greu sa-l propuna pe stolojan atata vreme cat acesta nu candideaza. Pe de alta parte nu prea au propuneri valabile. Acest lucru risca sa-i penalizeze in alegeri. Or un partid ca PDL-ul, fara potential de aliante, are interesul sa arunce toate fortele in campanie ca sa obtina cat mai multa sustinere parlamentar pentru guvernarea viitoare. Altfel ea va fi un esec indiferent de persoana din fruntea guvernului.


  24. Comentariul lui Natafletz:
    August 4, 2008

    Draga doc,
    1. nu tz’am trimis laudele ca sa te incalzesc, stai linistit, nu ai castigat inca atata simpatie sa suflu peste tine… pur si simplu m’am minunat si eu ca sunt odata de acord cu tine, insa nu’mi fac iluzii in ce te priveste. Raman la pariul facut candva cu tine, ca, IN FOARTE SCURT TIMP, tu ai sa cantzi la alta masa, in timp ce eu sunt penelist din 1990…si cu asta trec la
    2. Da doculete draga, PARTIZANAT, cauta prin arhiva, EU N’AM NEGAT NICIODATA asta, tu esti cel care te’ai dat impartial…si
    3. Nu tz’am dat punctul la articolul mai vechi pe care’l invoci pt simplul fapt ca NU TE CITESC TOT TIMPUL… Vai doc, tu chiar credeai ca te caut? TE FLATEZI…

    si cu voia dumitale un pies mic> In clipa in care o sa ma dezamageasca liberalii de tot (ca curvasarii mici, daca ai sti unde sa ma citesti, ai vedea ca am criticat la liberali de cand tu invatzai tabla inmultzirii) o sa plec de acolo si GATA, o sa spun ca fac ceva pe politica, n’o sa’mi gasesc alta iubita ca tine… so, bucura’te de punctul asta ca nu mi’l trag la loc, dar nu te incalzi ca inca n’a venit nici primavara pt tine…


  25. Comentariul lui Radio33:
    August 4, 2008

    M-aş hazarda să susţin că tocmai aici e calculul politic. Să zicem că s-ar găsi suficientă susţinere în PDL pentru Stolojan ca premier de campanie, ceea ce nu e deloc sigur. Dat fiind că e puţin probabil ca partidul să facă guvernul singur, premierul de campanie are toate şansele să se găsească într-o poziţie proastă de formare a unui guvern cu un fost adversar cu care s-a bălăcărit mult dincolo de limitele dialogului politic, chestie care, pe deasupra, pentru Stolojan nici nu prea e naturală. Nu-i mai frumos atunci să apară o alternativă de compromis, cineva care a stat de o parte şi nu s-a murdărit, personalitate respectată cam de toţi, fost premier, fost preşedinte al partidului ieri adversar, azi aliat, aşa, un fel de Isărescu?


  26. Comentariul lui Natafletz:
    August 4, 2008

    aaa, scuze era si un 4. Nu, nu tzin neaparat ca un politician sa fie validat de un vot. Nu pt asta era punctu, ci pt ca l’ai prins pe Stolo cu eschiva, daca tacea si nu se ploconea il iubeam si acuma, nu uita ce tz’am spus. am fost liberal TOT TIMPUL adica si in peneleul lui Stolo… apoi referintza la dotarile lui stolo era nu pt ca tzineam la validarea populara, ci doar ca sa arat ca un politician nu FUGE de lupta… po sa mori pt o idee si fara sa fii electoral… dar tocmai la draga stolo, se pare, NU E CAZUL…


  27. Comentariul lui Doc:
    August 4, 2008

    Natafletz,

    “in timp ce eu sunt penelist din 1990″

    Ce sa zic, multi inainte! :-)

    “daca ai sti unde sa ma citesti”

    Nu, nu stiu unde sa te citesc pentru simplul fapt ca nu stiu cine esti, identitatea ta nu are de ce sa ma intereseze, nu esti nici primul si nici ultimul care injura de la adapostul anonimitatii. Dupa cum vezi, nu esti singurul simpatizant sau membru de partid care intra aici sa-si expuna opiniile; ceea ce mi se pare perfect ok. Doar ca, spre deosebire de tine, unii reusesc sa fac asta coerent, civilizat, fara sa se ascunda, fara sa ma injure, fara sa aiba pretentia ridicola ca, pentru ca nu sunt de acord cu ei, inseamna ca as fi partizan. Cand o sa ajungi la stadiul asta poate ca o sa fiu mai interesat de parerile tale.

    Si cu asta am inchis o discutie off-topic.


  28. Comentariul lui CFG:
    August 4, 2008

    Postul este binevenit. Chiar daca un Prim-Ministru este NUMIT si nu ales !
    Pentru ca la noi aceea demnitate se obtine prin numire, desi suntem atatia care am vrea sa alegem … Nu degeaba ne dorim vot uninominal (scrutin majoritar) atat de mult.
    Dar dupa cum bine a scris (in cele cateva comentarii) dl. Paveliu, mai sus, dl. Stolojan nu se da la o parte de la lupta.

    Cine a participat la o campanie stie cat de grea fizic si intelectual poate sa fie. Fiind parlamentar, dl. Stolojan, va trebui sa opreasca din activitatile legate de Parlamentul European pentru a fi prezent si a face campanie pentru Parlamentul Romaniei, cu consecintele de rigoare. Va fi atacat pe motivul ca nu “sta” sa-si vada de treaba pe care o are in Parlamentul European. Rezultatul, previzibil, este ca nu va castiga postul de Deputat in Colegiul decupat cum trebuie de dl. Tariceanu. Chiar daca este posibil sa castige acel Colegiu, dupa cum bine a scris Doc in postul precedent, este aproape imposibil sa obtina 50%+1, varianta care ar aduce castig pentru acel Colegiu …
    Prin acest post se agrumenteaza, fals spun eu, cum ca dl. Stolojan ar trebui sa se “intreaca” cu dl Tariceanu, chiar daca previzibil va avea de 2-3 ori MAI multe voturi decat dl. Tariceanu si tot previzibil, in ciuda numarului inferior de voturi, dl.Tariceanu va castiga Colegiul respectiv!

    Comparatia cu Dominique Galouzeau de Villepin este gresita, dl. Stolojan deja a participat si a castigat alegeri.

    Iar dorinta de a vedea “lupta”, chiar animata de ideea de “a fi ales pe merit” ca Prim-Ministru este doar o dorinta: Prim-Ministrul este numit! Pragmatismul ar trebui sa ne conduca: ce rezultate ar avea o participare la campania pentru Parlamentul Romaniei, cand dl. Stolojan a promis ca-si va face mandatul la Parlamentul European? Desigur, cand apare situatia de Prim-Ministru, atunci se poate lua in discutie fraza de mai inainte.

    In sistemul nostru politic NU ne alegem Prim-Ministrul, chiar daca am vrea sa o facem. Acestea sunt regulile. Avem inegalitate intre Puterile Statului (in mod expres egalitatea dintre ele lipseste in actuala Constitutie); dezechilibru intre Puterile Statului si o separatie a lor care este doar enuntata ca principiu de organizare a Statului … off topic, desigur.

    Theodor Stolojan nu are nevoie sa mai participe la Alegerile pentru Parlamentul Romaniei pentru a aspira la pozitia de Prim-Ministru …
    Sper sa se schimba actuala Constitutie si sa putem vota pe cine dorim in fruntea Guvernului/Executivului. Atunci, da, participarea dl. Stolojan la astfel de alegeri, pentru desemnarea Executivului, ar fi de dorit!


  29. Comentariul lui Doc:
    August 4, 2008

    Radio33,

    ah, inteleg ce spui si as intelege un astfel de calcul pragmatic, care ar viza o apropiere ulterioara de PNL. As putea chiar sa-l aprob (ca paranteza, caz in care un anumit presedinte vorbind in public despre un “ministru imbecil” de la PNL arata o lipsa teribila de calcul si pragmatism). Dar asta nu-l impiedica pe dl Stolojan sa candideze intr-un alt colegiu, de exemplu impotriva unui lider PSD!

    Oricum am intoarce-o, refuzul de a candida in alegeri nu se potriveste chiar deloc cu pretentia de a fi ulterior premier. Daca Theodor Stolojan are un program politic pe care doreste sa-l puna in practica odata ajuns sef al executivului, atunci sa-l valideze in campanie, personal si alaturi de ceilalti candidati PD-L.


  30. Comentariul lui Radio33:
    August 4, 2008

    Păi cum ar putea să candideze într-un alt colegiu împotriva unui lider PSD? N-ar fi şi cineva de la PNL pe acolo? Iar dacă ar candida într-un colegiu fabricat, aşa cum face Adrian Năstase, unde ar mai fi confruntarea ideatică pe care o dorim cu toţii, dar pe care eu o cred imposibilă?
    În altă ordine de idei, Doc, nu cred că Theodor Stolojan are un program politic. Nu mi s-a părut că a avut niciodată unul clar, a fost mereu un lider de avarie. Cu atât mai puţin cred că el este cel care face programul unui partid precum PLD. Nici Tăriceanu nu şi-a pus în practică programul politic atunci când a ajuns premier al Alianţei DA şi nu îl pune nici măcar acum când e premierul PNL. Nu că se va vorbi prea mult despre programe politice în viitoarea campanie electorală. Nu se vorbea nici pe vremea când oamenii votau liste, adică programe. Asta nu înseamnă că programul nu există, dar mai curând programul face premierul şi nu premierul face programul.
    Aş vrea să cred într-o politică bazată pe principii şi de aceea îmi place să urmăresc şi să particip la discuţiile de pe acest blog. Dar mi se pare că, în cazul de faţă, îi cerem prea mult lui Theodor Stolojan. Îi cerem să fie altceva decât toţi ceilalţi, ceea ce înseamnă să fie cu totul altceva decât ceea ce este. Mai bine să ne întoarcem cu picioarele pe pământ şi să îi cerem, dacă ajunge premier, indiferent cum, să fie un cât mai bun lider de avarie, pentru că pentru un lider cu viziune mi-e teamă că mai avem de aşteptat.


  31. Comentariul lui sym:
    August 4, 2008

    @Radio33

    Eu cred ca electoratul baga in seama astfel de gesturi politice. In speta, cele corecte, bataioase si indraznete. Pot sa vin cu multe exemple. Nu se poate face tot timpul o politica lesioasa si lipsita de coloana motivand ca electoratul nu vede diferenta. Pana la urma, gustul se mai si educa.


  32. Comentariul lui Mihai Damian:
    August 4, 2008

    @CFG Sigur ca Traian Basescu poate sa puna prim ministru pe cine pofteste (in cazul ultra-probabil in care nici un partid nu obtine majoritatea absoluta). Dar am vazut in aceasta legislatura ca decizia respectiva trebuie extrem de bine cantarita. Cred ca pe langa increderea presedintelui, Stolojan mai are nevoie sa castige legitimitate in randul propriului partid. Mi-e greu sa cred ca dupa ce vor purta o campanie grea dpdv fizic si intelectual liderii PD(L) vor accepta fara sa cracneasca leadershipul lui Stolojan. In campanie vor fi obligati asa cum am zis sa dea un nume de prim-ministeriabil. Stolojan va fi greu de propus, iar daca propun pe altcineva si pe urma va fi numit Stolojan, se va vorbi iar de ‘papusar’. Cred ca o functie de asemenea importanta trebuie validata de alegeri chiar daca sistemul permite sa o obtii si fara.


  33. Comentariul lui Doc:
    August 4, 2008

    Radio33,

    sigur, PNL concureaza peste tot,dar cu siguranta ca vor fi colegii in care sunt pe locul trei si pun un candidat no-name – lasand disputa principala celorlalte doua partide. Vor fi cazuri similare si cu PD-L si PSD.

    Mie nu mi se pare ca ii cerem prea mult. Ii cerem un lucru normal…


  34. Comentariul lui Barengott:
    August 4, 2008

    Am citit si articolul anterior. Totusi, ei nu-l asculta pe guzganul rozaliu “Distribuirea mandatelor nu poate fi controlata …”?


  35. Comentariul lui aleks:
    August 5, 2008

    Hai sa lucram pe ipoteze si cu premisa PD-L castiga, Stolojan nu candideaza

    Daca PD-L obtine un scor extraordinar (ma indoiesc, dar de dragul ipotezei) si se apropie de un 42-45% dupa redistribuire care le-ar permite un guvern minoritar doar cu sustinere parlamentara negociata: 1) e posibil TB sa prefere un om de partid (ceea ce TS nu prea e, iar mandatul euro l-a indepartat si mai mult). Altfel isi urca fostul PD in cap exact inainte de prezidentiale si numai de asta nu are nevoie. 2) e posibil TB sa-l prefere pe Stolojan din motive de loialitate. Nu cred ca e nevoie sa mai explic: Tariceanu.

    Daca insa PD-L o scranteste la alegeri si are nevoie de o alianta pentru guvern, PNL ar fi prima varianta, of course, numai ca ma indoiesc ca daca de-o parte vine conditia “fara Tariceanu, Antonescu&co” de cealalta nu o sa vina “fara Stolojan”. Numai de-ai dreaq!

    In primul scenariu, cu PD-L super bazat la procente, ar fi bine daca Stolojan va fi luat parte intr-un fel la succes (nu neaparat in colegiul lui Tariceanu, oriunde … apropo, s-a nascut la Targoviste, cred ca nici targovistenii nu stiu chestia asta). In al doilea scenariu insa (cred eu mai probabil) nu are nicio sansa sa devina prim-ministru. Poate doar daca apare o intelegere PD-L/PSD si atunci Stolojan ar fi chiar pe primul loc. Dar aici nu mai depinde deloc de candidatura la parlamentare.


  36. Comentariul lui aleks:
    August 5, 2008

    eh … si uite ca nu am astampar, inca o intrebare: credeti ca daca ar candida Stolojan in Targoviste, targovistenii l-ar vota mai mult exact pentru ca ar avea sanse sa fie prim-ministru? E o posibilitate …

    PS. E foarte posibil Stolojan sa aiba si un fel de scrupule (de neinteles pentru majoritatea politicienilor sau a noastra) legate de indeplinirea a doua mandate in paralel. Zic parlamentar si prim-ministru. Sau legate de o candidatura pentru un post la care sa renunte imediat ce apare o oferta mai buna. Asta ca sa nu punem la socoteala faptul ca nici nu pare sa-i faca mare placere viata de parlamentar, doar a renuntat de doua ori la mandat (apud un antevorbitor). Poate si din cauza ca nu se simte la locul lui acolo.


  37. Comentariul lui radu:
    August 5, 2008

    Pentru o gindire politica normala, cele doua afirmatii ale lui Stolojan par sa se bat cap in cap: nu abandonez la mandatul politic de la Bruxelles pentru unul de acelasi tip la Bucresti, dar sint dispus sa ma sacrific daca mi se cere sa ocup o functie importanta.

    Insa Stolojan nu a demonstrat pina acum ca poate si mai ales ca vrea sa fie politician, mai curind dimpotriva. Politicianul este cel care vine cu o viziune/un proiect cu/pentru care obtine voturi si apoi pretinde sa vegheze la punerea sa in practica de institutiile statului.

    Stolojan a actionat tot timpul mai degraba ca piesa complementara, inaltul functionar, managerul de afaceri publice. Daca i se dau niste tinte si prioritati strategice si resursele aferente, stabileste obectivele si metodele si asigura aplicarea riguroasa si flexibila a celor decise. A facut asta cu mai multi politicieni in sensul ingust al cuvintului: pentru Basescu din 2004, pentru Stoica din 2000, pentru Iliescu in anii ’90-’96 si foarte probabil pentru Ceausescu mai inainte. De fiecare data cu competenta si onestitate.

    Foarte probabil ca dl Stolojan (v. postarea lui sorinp) considera ca in calitate de “simplu” parlamentar la Bucuresti nu poate fi la fel de util ca la Bruxelles pentru ca in calitate de parlamentar nu ar avea ce gestiona competent. IN schimb, pe de o parte euro-parlamentar deja este, pentru ca astfel a putut ridica PLD, pe de alta parte macar de euro-parlamentari romani cu “fata”/experienta europeana e mare lipsa si Stolojan prin comparatie straluceste.

    Insa daca la Bucuresti ar fi sa fie nevoie de un manager de virf (in cazul carora criza este la fel acuta ca si la euro-parlamentari iar miza este inca si mai mare), ar lasa mandatul de la Bruxelles, indeplinit totusi sub-optim, mai mult din datorie decit din inclinatie, pentru unul in executivul la Bucuresti, care ar corespunde mult mai bine preocuparilor, competentei si experientei sale.

    Sensul mesajului lui Stolojan mi se pare limpede: nu voi renunta la angajamentul de la Bruxelles decit obligat de circumstante (adica de argumentele liderilor politici) si/sau pentru unul in care pot face mai mult si mai bine decit aici. Modul stupid in care s-a exprimat (care va da apa la moara criticilor venite atit din partea noastra, a “chibitilor sofisticati” cit si din partea celor care pur si simplu “au boala pe el” si le trebuie un motiv sa dea in el) cred ca confirma motivul pentru care Stolojan, desi nu se fereste de alegeri cind ele sint parte obligatorie a unei strategii, le si evita de cite ori are ocazia: lipsa de abilitate in constructia si exprimarea unui mesaj.


  38. Comentariul lui Mihai Damian:
    August 5, 2008

    @ Aleks. Este foarte posibil ca Stolojan sa nu creada in succesul PDL si sa prefere sa fie europarlamentar decat parlamentar de opozitie. Pana la alegeri insa PDL-ul trebuie sa-si numeasca un premier de campanie si nu prea vad cin e ar putea fi.

    @radu. De acord cu ceea ce spui ; Stolojan nu se comporta ca un politician ceea ce nu este neaparat criticabil. DAR in afara unor situatii exceptionale, primul ministru trebuie sa fie un politician.


Raspunde

CommentLuv Enabled