Astazi: 16 May 2012 Doc.HotNews.ro   Blog.HotNews.ro   HotNews.ro  
Model studio videochat Bucuresti Videochat Bucuresti - studio videochat in Bucuresti Cont jasmin
Decizia sănătoasă a dlui Stolojan şi boala ascunsă a PD-L
Postat in Actualitate de Doc pe 16 December 2008, la ora 1:19 pm

Theodor Stolojan are o vină majoră, faptul că tace. La fel a făcut şi în 2004, atunci când retragerea sa a fost unul din paşii care au asigurat venirea PNL şi PD la putere. Viitorul preşedinte Băsescu măcar a plâns, Stolojan în schimb a tăcut. Iar retragerea asta în tăcere dă naştere, fireşte, la scenarii şi la atacuri. În interval de 24 de ore i-au vărsat în cap zoaie mai mult sau mai puţin furibunde aproape toţi cei cărora nu le place această alianţă de guvernare – şi e vorba de foarte multă lume, aşa cum spuneam. Dar el e de vină, pentru că tace.

Prin urmare, dă frâu liber scenariilor. De vreme ce nu avem de unde să ştim motivul pentru gestul său, nu rămâne decât să-l speculăm, mai mult sau mai puţin informat. Am auzit, între altele, vorbindu-se de anexe secrete pe care ar fi fost obligat să le semneze. Personal, sunt sceptic apropo de acest scenariu. Eu cred că înainte de a specula anexele secrete, am putea să aruncăm o privire pe documentul, cât se poate de public, care reglementează funcţionarea coaliţiei PD-L PSD.

“(1) La nivel naţional se constituie Colegiul Preşedinţilor format din preşedinţii PSD şi PD-L.
 (2) Colegiul Preşedinţilor se întruneşte ori de câte ori este nevoie, la cererea unuia dintre preşedinţi.
 (3) Colegiul Preşedinţilor are următoarele competenţe:
    a) decide în cazul chestiunilor politice majore care privesc Coaliţia;
    b) decide în situaţiile în care Biroul Politic Coordonator Central nu ajunge la consens.
 (…) ”
(Extras din regulamentul de funcţionare al Coaliţiei)

Forul suprem de conducere politică al coaliţiei este format din dnii Geoană şi Boc. În calitate de premier, dl Stolojan ar fi putut avea eventual un loc în acel BPCC, unul din cei 14 reprezentanţi ai ambelor partide. Iar din document aflăm că orice decizie guvernamentală, privind programul de guvernare, măsurile anti-criză, privind numirile în guvern (nu doar de miniştri!), totul este stabilit la aceste niveluri. Chiar şi actele normative, dacă vice-premierul de la PSD nu e de acord cu ele, ajung tot la acest nivel. Unde dl Stolojan, nefiind preşedinte al partidului său, ar fi avut un rol pur decorativ.

Sunt convins că dl Stolojan şi/sau apropiaţii săi îşi amintesc experienţa tristă a dlui Ciorbea în calitate de premier. Acesta asista neputincios la decizii pe care miniştrii săi, inclusiv colegii de partid, le luau în forurile formaţiunilor lor politice, decizii politice care se luau practic peste capul şi uneori chiar fără ştirea lui. E limpede că regulamentul de funcţionare de mai sus ar fi fost punctul de plecare al unei experienţe cât se poate de similare, cu un premier care e legat practic de mâini şi de picioare. Şi mă îndoiesc că PSD are atâta loialitate faţă de dl Stolojan sau faţă de această înţelegere încât să îi fi făcut viaţa cât mai uşoară. Din contră, cred că premierul ar fi trebuit să fie tot timpul pe telefon cu primarul din Cluj, chemându-l mereu să rezolve cine ştie ce dispută. Cu tot scandalul mediatic şi blocajul politic de rigoare.

Să fim bine înţeleşi, nu spun că regulamentul e rău, din contră, ţinând cont de circumstanţe mi-e greu să îi văd vreo alternativă mai bună. Este normal ca două partide care se angajează politic pentru guvernare să o facă la cel mai înalt nivel posibil. Problema PD-L, la fel ca PNŢCD în 1996, este că propunerea de premier în persoana dlui Stolojan nu era de la cel mai înalt nivel posibil. PD-L ar fi trebuit să ia exemplul PSD sau de la PNL, iar desemnarea candidatului la postul de premier să fie însoţită de un congres prin care acesta, care va fi fost el, să fie ales sau reales preşedintele partidului. Simplu, nu? Nu. E evident că PD-L este în continuare şi PD şi PLD iar ascensiunea dlui Stolojan în postul de preşedinte ar fi stârnit şi mai multe disensiuni. Iar fostul candidat la postul de premier are vina de a-şi fi dat concursul la acest eşec lamentabil al partidului său, căci ar fi trebuit să-şi dea seama de lucrurile astea – dacă nu chiar atunci când a fost desemnat de partidul său, aşa cum a dorit, candidat la postul de premier măcar atunci când a fost desemnat de preşedinte să conducă un guvern PD-L + PSD.

Pe scurt, decizia de retragere a dlui Stolojan, care este în acelaşi timp şi o decizie de a uni în aceeaşi persoană conducerea guvernului şi co-preşedinţia coaliţiei, reprezintă o decizie cât se poate de sănătoasă. Modul prin care s-a ajuns la ea arată însă problemele serioase pe care le are PD-L.

35 raspunsuri la 'Decizia sănătoasă a dlui Stolojan şi boala ascunsă a PD-L'


Abonare la comentarii cu RSS sau TrackBack pentru 'Decizia sănătoasă a dlui Stolojan şi boala ascunsă a PD-L'.

  1. Comentariul lui Tio:
    December 16, 2008

    Yes, yes, yes. Asta inseamna ca avem un om integru in persoana lui T.Stolojan. Ne putem consola cu asta (?). Cit priveste PD-L toate semnalele de alarma erau acolo. Cred ca nu sint singurul care este surprins de rapiditatea cu care s-a custut alianta PDL-PSD. T.Basescu a dat din mina un partid si intitativa care ar fi, eventual, pus Romania pe cursul necesar….pentru o Presidentie de parada fara sa compenseze in vre-un fel.
    Sintem in deriva.


  2. Comentariul lui Doc:
    December 16, 2008

    Tio,

    inseamna la fel de bine (ca paranteza) ca avem un natarau in persoana lui T. Stolojan. Faptul ca ar fi avut bune intentii nu scuza asta. Insa PSD nu iese castigat din afacere, caci, asa cum se vedeau lucrurile ar fi preluat destul de rapid controlul guvernarii pe baza status quo -ului. E usor sa ii bagi pe gat decizii unui premier legat de maini, are de ales intre a-ti face pe plac sau a-si bloca guvernul pana cand vine un anumit primar sa rezolve disputa.


  3. Comentariul lui pafnutie:
    December 16, 2008

    mi-a placut acum de stolojan, a avut coaie. problema este si la pdl dar si la basescu. practic, presedintele impune primul ministru iar partidele trebuie sa se alinieze dorintei mariei sale.

    cred ca normal ar fi fost ca partidele sa fi negociat inainte, sa fi ajuns la un nume, acest nume sa fi fost propus presedintelui iar acesta sa-l accepte sau sa-l respinga.
    exact, situatia lui stolojan mi-a amintit si mie de ciorbea si singura solutie era retragerea.
    jenanta este insa si situatia in care a fost pus boc. pariez ca nu ar fi vrut sa lase primaria urbei. acum, va ramane si fara primarie si, in cel mult un an, fara postul de pm, deci fara presedentia partidului. c-asa-i in tenis cand serveste basescu.


  4. Comentariul lui gabhry_el:
    December 16, 2008

    Doc
    Dacă ar fi invocat argumentele tale, ar fi făcut bine PDL, sau nu?
    Ce zici?

    Eu zic, că şi-a asumat rolul de paratrăznet.

    gabhry_els last blog post..Oximoronul şi oglinda


  5. Comentariul lui andrei:
    December 16, 2008

    Si cata incredre sa mai ai acum in Teodor Stolojan, in Traian Basescu si in PD-L cand ei sunt incapabili ca, inainte sa ia o decizie, ei nu pot sa stea 5 minute sa se gandeasca, sa isi prezinte parerile si sa se certe intre ei departe de ochii lumii. Ma gandesc ca Teodor Stolojan era perfect constient de toate optiunile partidului si ale presedintelui si cand a acceptat sa fie prim-ministru. Sau macar ar fi trebuit sa stie.


  6. Comentariul lui Dan:
    December 16, 2008

    Foarte pertinenta analiza si cu sanse mari sa fie reala, dar nu include si o explicatie pentru aiuritoarea iesire din scena a lui Stolojan. Pentru un om inteligent, ar fi fost la indemana sa explice un lucru relativ normal si cu siguranta mai bun pentru viitor, pastrandu-i sanse mari la un eventul post de ministru de finante unde oricine l-ar vedea ca un om extrem de potrivit.
    In plus PDL+Basescu ar fi scapat de o bomba aruncata intre ei de unul de-al lor.

    Pentru mine si tinand cont de anumite experiente personale, nu vad exclusa deloc o posibila boala psihica care isi arata coltii in conditii de stres. Varsta si bolile fizice agravand-o. Desi o explicatie nu o exclude pe alta, ba dimpotriva.


  7. Comentariul lui slow forward:
    December 16, 2008

    E si vina lui Basescu aici, care a numit premierul inainte de a exista un acord semnat intre cele doua partide. Inteleg ca a vrut astfel sa forteze numirea unui premier din partea PD-L si sa scurteze negocierile, dar ma indoiesc ca cei de la PSD aveau vreo speranta reala ca ei sa obtina acel post. Cel mult mai trageau 2-3 zile de timp.

    Asa, sutul de imagine si l-a luat PD-L, ba, mai mult decat atat, un om cu o imagine foarte buna si-a ucis cariera politica. Iar PD-L ramane fara locomotiva la europarlamentarele din 2009, care vor fi oricum pe liste. Puteau foarte bine sa zica ca Stolojan vrea sa ramana parlamentar european pana la capat, la urma urmei nu demisionase nici pentru campanie, si sa-l puna pe Boc din prima. Poate n-ar fi stricat sa schimbe si ei o vorba, doua inainte de tot scandalul asta.


  8. Comentariul lui sym:
    December 16, 2008

    Stolojan ar fi fost ok daca faceau guvern minoritar cu UDMR. Altfel, ma mira si pe mine ca s-a mers tot cu el in conditiile in care PDL a decis sa guverneze cu PSD. Insa desi d-nul Boc mi se pare unul din cei mai curati oameni din politica noastra, cred ca dumnealui poate sa cada in excesul consultarii presedintelui, ceea ce va ingreuna lucrurile si il va pune des in situatii contradictorii.


  9. Comentariul lui bibicu:
    December 16, 2008

    Pentru un partid plin de arhangheli, super-competenti si inalte constiinte morale cum se prezenta PDL, cam multe balbaieli intr-o perioada totusi scurta. Dar poate ca isi vor reveni repid si vor guverna tara in mod ireprosabil. yeah, right :) )

    P.S. Evident, “ticalosii” de la PSD nu ii vor lasa sa aduca raiul pe Pamant si o nou ainclestare mitologica va avea loc, iar noi vom consuma seminte pe margine… pe marginea prapastiei.


  10. Comentariul lui Doc:
    December 16, 2008

    Andrei,

    yep, stolojan are o mare problema de credibilitate, si-a facut-o singur.

    Pafnutie,

    haide sa nu vedem probleme acolo unde nu-s si sa inventam realitati paralele – asta e treaba politicienilor si portavocilor lor. Nici celor de la PSD si nici celor de la PD-L nu le-a fost impus acest premier, din contra. Era candidatul oficial al partidului, numirea lui n-a starnit opozitie.

    Dan,

    asta spun si eu. Are o vina pentru ca tace. Ar fi putut spune ca nu poate accepta postul de premier de vreme ce rolul sau politic a fost redus la 0.

    Slow forward,

    eu nu cred ca daca dl Boc ar fi fost desemnat de la bun inceput de presedinte lucrurile in ce priveste aceasta coalitie ar fi stat altfel. Optiunea de premier nu pare sa fi fost o problema cu PSD. Cine stie, poate ca Stolojan spera sa fie alta formula de conducere politica, in care sa aiba un rol mai mare – dar nu vad cum s-ar fi putut ajunge la asa ceva. Nu vad de ce ar fi acceptat PSD o conducere in care sa fie prezent presedintele lor, si vicepresedintele PD-L.

    Bibicu,

    mesajul tau s-ar aplica la fel de bine oricarui partid. Nu stiu vre-unul care sa aiba o parere proasta despre el insusi.


  11. Comentariul lui kinn:
    December 16, 2008

    De acord. Ar trebuie subliniat insa cu tuse groase ca e de necrezut faptul ca poate sa taca, cand toata opinia publica ii cere o simpla explicatie. De necrezut, e incredibil. E un gest de respect de fapt, respect pentru opinia publica, pentru tara asta, pentru noi. Inteleg ca nu i-a convenit sa fie un simple premier marioneta, e normal, dar atunci tre’ sa-ti versi naduful, sa denunti pactul dintre partide, sa spui ce e rau. Te retragi fara un cuvant ? Opacitate totala ? E impotriva bunului simt. Vrei moralitate si responsabilitate in viata publica, si nu esti in stare sa justifici o decizie proprie ? Sau mai rau, nu vrei ? Rusinica.

    Avea tot dreptul sa ia o asemenea decizie, dar faptul ca nu se simte “cu musca pe caciula” e semn rau. Poate e varsta, poate e prea introvertit, poate nu citeste ziarele si nu se uita la TV, nu stiu; oricum nu e de bine.

    Cum sa inceapa reformarea politicii in tara asta, cand nici macar cei care clameaza moralitatea nu isi justifica o decizie de o asa importanta ?


  12. Comentariul lui calif:
    December 16, 2008

    Nu pot fi de acord cu gestul lui Stolojan. Nu se poate sa defilezi luni de zile prin tara in postura de candidat al partidului pt functia de premier, sa accepti desemnarea, dupa cateva zile sa declari “ne apucam de treaba”, iar apoi sa lasi pe toata lumea (partid, presedinte, electorat) in offside. Rolul si increderea care i-a fost acordata de catre partid(e), presedinte si mai ales de catre electorat, l-ar fi obligat la mult mai multa responsabilitate.
    Daca a avut rezerve sau orice alte probleme sau motive, ar fi trebuit sa spuna asta inainte de-a fi desemnat si totul ar fi fost ok. In doar 5 zile nu s-a schimbat nimic fundamental incat sa justifice retragerea. Asa a pus pe toata lumea intr-o situatie dificila. Mai ales pe Emil Boc


  13. Comentariul lui slow forward:
    December 16, 2008

    @Doc, pai cam asta ziceam si eu :)

    Bine, exista si posibilitatea ca oamenii sa fi sperat pana in ultima clipa ca se suceste PNL-ul si n-o sa iasa “afacerea” cu PSD. Desi nu vad cum ar fi putut lucra Stolojan cu unii care l-au dat afara din partid si nici macar n-au avut tupeul sa-i zica asta (din cate-mi amintesc eu, organizatia de sector a luat “mareata” decizie, nu Tariceanu sau conducerea centrala).

    Parerea mea e ca, daca tot s-au bagat in cacat, macar trebuiau sa o faca pana la capat. Cand bati palma cu cineva, indiferent cine e ala si ce-a facut el, te tii de cuvant. Asa PSD-ul are un avantaj in fata PD-L pentru ca au parut mult mai rezonabili.

    slow forwards last blog post..New Music >>> Trash Fashion ≡ Nights Of Error (2008)



  14. [...] si e vorba de foarte multa lume, asa cum spuneam. Dar el e de vina, pentru ca tace, crede Doc pe blogul sau. Citeste mai [...]



  15. [...] si e vorba de foarte multa lume, asa cum spuneam. Dar el e de vina, pentru ca tace, crede Doc pe blogul sau. This entry was posted on Tuesday, December 16th, 2008 at 17:02 and is filed [...]


  16. Comentariul lui Pongo:
    December 16, 2008

    Felicitari sincere mai ales pentru titlu :)


  17. Comentariul lui bbbb:
    December 16, 2008

    “Iar fostul candidat la postul de premier are vina de a-şi fi dat concursul la acest eşec lamentabil al partidului său, căci ar fi trebuit să-şi dea seama de lucrurile astea – dacă nu chiar atunci când a fost desemnat de partidul său, aşa cum a dorit, candidat la postul de premier măcar atunci când a fost desemnat de preşedinte să conducă un guvern PD-L + PSD.”

    Eu cred ca fata de electoratul PLD (care i-a adus procente frumoase la europarlamentare) avea obligatia de-a nu face niciun pas inapoi in oricare dintre cele doua ipostaze expuse de tine.

    In plus de asta, PD-L-ul l-a vanturat ca viitor PM in campanie, obtinand procente frumoase cu aceasta miscare (sa nu uitam ca era premierul cel mai dorit de romani in toate sondajele) … iar el acum sa iasa sa mai spuna … ce?!


  18. Comentariul lui virgil:
    December 16, 2008

    Doc, ceva “nu pusca” aici.
    Senzatia mea e ca Stolojan a renuntat “de unul singur”, nu a avut o consultare prealabila cu Basescu, l-a cam pus in fata faptului implinit. Basexu’ era cam suparat ….
    Ok, inteleg ca era intr-o situatie delicata…. da’ asta, doar daca nu avea incredere in Boc. Ca daca avea incredere totala, la urma urmelor, Boc putea sa-si puna “autoanswer” pe celular, sa raspunda automat la orice telefon din partea lu’ Geoana cu mesajul “e asa cum zice Stolo, sunt de acord cu el, nu ma mai bate la cap”.

    Acestea fiind spuse, inteleg ca Stolojan nu putea zice “plec fiiindca imi sunt impusi niste ministri, si eu ma asteptam ca eu ii voi numi pe toti”. Dar, putea zice ceva de genul, “protocolul de conducere al aliantei specifica impartirea deciziilor intre Boc si Geoana, iar dupa consultari cu partenerii din PDL am ajuns la concluzia ca e mai eficinet pentru Romania sa cedez locul meu presedintelui PD, Emil Boc”. Puteau face anuntul impreuna. Nu era necesar sa-l lase pe Base in offside… e o cearta interna acolo :(

    Nu m-ar mira sa avem din nou PLD, dupa 2009. Dar ramane de vazut. Poate nici nu ar fi rau… altfel, daca guvernarea PDL-PSD va fi nepopulara (si are toate sansele sa fie, dandu-se criza actuala), exista riscul sa ne trezim cu un partid extremist care ia prea multe voturi in 2012, asa cum a luat PRM dupa guvernarea conventiei.


  19. Comentariul lui Dr.A:
    December 16, 2008

    Atunci cand Stolojan si compania au rupt PNL au facut-o pentru un motiv declarat. Patronarea unui guvern cu PSD ar fi fost in contradictie flagranta cu motivele pentru care a parasit PNL. Atunci cand a devenit evident ca PDL va guverna cu PSD a fost obligat sa faca un pas inapoi. Ma astept sa faca un pas inapoi si altii din jurul lui. Nu cred ca il vom vedea de exemplu pe Stoica sustinand la vedere acest guvern.

    PD are posibilitatea de a guverna si cea mai buna varianta pentru ei e sa o faca alaturi de PSD asa cum ai aratat-o si tu. Cei care s-au rupt din PNL pentru a lupta contra PSD nu ar avea insa nici o justificare in aceasta constructie si nu m-ar mira sa spuna pas. Cel putin o parte dintre ei.

    E o ipoteza ..

    Dr.As last blog post..Junam Wetlands Park


  20. Comentariul lui Scrie opinia ta:
    December 16, 2008

    Bey da’ ce descoperire senzationala! Boala ascunsa a PDL! Wow! Ha ha ha!!!
    Da’ ce bine a fost ascunsa de nici un pupar n’a reusit pana acu’ s’o dibuiasca! Ha ha ha!!!
    Da’ am si eu o intrebare: pedeleprele erau bolnave si cand au facut Coalitie cu Sistemul Ticalosit? Sau erau sanatoase tun? Pedeleprele vreau sa spun. Ha ha ha!!

    Da’ cand macaneau “ei cu ei, noi cu voi”, cum erau pedeleprele? Erau tot sanatoase? Serios? Ha ha ha!!

    Bey ce chestie si cu boala asta, cum te loveste dinr’o data de te podideste ori plansu’, ori tristetea. Ha ha ha!!!

    Btw, cine scrie prostia asta de articol? Doc din oficina? Aha! Atunci e spre gloria lui!

    Ha ha ha!!!


  21. Comentariul lui Doc:
    December 16, 2008

    Bbbb,

    “Eu cred ca fata de electoratul PLD (care i-a adus procente frumoase la europarlamentare) avea obligatia de-a nu face niciun pas inapoi in oricare dintre cele doua ipostaze expuse de tine.”

    Eu nu cred ca electoratul sau ar fi fost foarte fericit sa-l vada pe post de premier de opereta… Rolul pe care ar fi trebuit sa-l joace ar fi fost unul foarte ingrat, si ar fi fost, nu am nici o indoiala, o fundatura politica. Asa cum a fost, in mod irevocabil, pentru V. Ciorbea, dupa parerea mea unul din cei mai nedreptatiti premieri post-revolutionari.

    Virgil,

    “Ok, inteleg ca era intr-o situatie delicata…. da’ asta, doar daca nu avea incredere in Boc. Ca daca avea incredere totala, la urma urmelor, Boc putea sa-si puna “autoanswer” pe celular, sa raspunda automat la orice telefon din partea lu’ Geoana cu mesajul “e asa cum zice Stolo, sunt de acord cu el, nu ma mai bate la cap”.”

    haide sa nu ne mintim singuri. Ideea ca conflictele care vor aparea ar putea fi rezolvate pe telefon nu tine deloc cont de absolut nici unul din precedentele pe care le stim. Iti amintesti cum zbura Boc prin 2005 – 2006 la Bucuresti? Ajunsese subiect de bancuri din cauza asta! Si asta in conditiile in care programul de guvernare al Aliantei D.A. si Alianta insasi era mult mai coerenta decat aceasta constructie politica a carei justificare (inclusiv in partidele componente) este lipsa unei alternative.

    In rest, ipoteza lui Dr. A. are temei: in PD-L exista, fara indoiala, opozitie fata ideea de guvernare cu PSD, si nu ma refer neaparat la o grupare care sa doreasca sa saboteze acest guvern, ci la una care sa doreasca sa nu aiba de a face cu el, in speranta ca ar putea sa fie o alternativa interna la el – in alte circumstante (de exemplu, o intelegere cu PNL). E posibil ca Stolojan sa fi fost destul de apropiat de gruparea asta incat sa nu doreasca ca ulterior sa se afle pe pozitii adverse. Dar cele doua motivatii nu se exclud reciproc, iar aceasta are avantajul de a se baza pe ceva foarte concret…


  22. Comentariul lui bbbb:
    December 16, 2008

    Doc,
    sigur ca nu trebuia sa accepte postul de papitoi infipt de sanchi in fruntea guvernului, nici n-am spus asta.
    Dar cand spui ca:
    “căci ar fi trebuit să-şi dea seama de lucrurile astea – dacă nu chiar atunci când a fost desemnat de partidul său, aşa cum a dorit, candidat la postul de premier măcar atunci când a fost desemnat de preşedinte să conducă un guvern PD-L + PSD”
    ce posibilitate crezi c-avea, alta decat sa se retraga?
    La aceasta retragere prematura m-am referit atunci cand am spus ca si-ar fi dezamagit electoratul.


  23. Comentariul lui Doc:
    December 16, 2008

    Bbbb,

    inteleg ce spui, si ai dreptate. Sigur ca ar fi fost dificil sa le explice simpatizantilor de ce nu poate fi premier. Imi pot imagina cate interpretari ar fi aparut daca, inainte sa fie facut public acest regulament, Basescu l-ar fi desemnat candidat de premier pe dl Boc in locul lui. Si asa explicatia isi face greu loc in spatiul public, din pricina tacerii dlui Stolojan.

    “Dacă ar fi invocat argumentele tale, ar fi făcut bine PDL, sau nu? Ce zici?”

    Gabhry_el, eu cred ca ar fi facut bine! Eu cred ca mult mai bine decat sa dea senzatia ca are tot felul de probleme ascunse.


  24. Comentariul lui bbbb:
    December 16, 2008

    Doc,
    mie deja insistenta cu care i se cer explicatii in acest moment imi pare o adevarata haituiala.
    Ce vreti sa iasa sa spuna: m-au aruncat ca pe-o masea stricata in momentul in care s-au vazut cu boii-n caruta?!Despre partidul pentru care-a militat in campanie? Despre partidul pentru care-a sacrificat PLD-ul?
    Chiar nu se vede cu ochiul liber, este nevoie sa-i pretinda cineva sa se umileasca intr-un asemenea fel? Foloseste cuiva acum?!
    Isi imagineaza cineva c-a avut zile usoare in ultima perioada intre un Boc si un Geoana impartind frateste, cu zambetul pe buze, tot ce se putea imparti la doi?!!! Iar el … cantitate neglijabila!

    Dar daca este ceva ce ma surprinde … parca n-a fost singur in PLD? Ceilalti unde sunt? Pe unde-si executa confortabila tacere?!
    In fine, poate mi-au scapat mie opiniile indignate ale domniilor lor …


  25. Comentariul lui Ovidiu:
    December 16, 2008

    Decizia cred ca a fost corecta, da dovada de verticalitate. Atata vreme cat nu-ti poti construi singur echipa (sau macar sa o aprobi), atata vreme cat nu o poti controla si coordona ca lumea nu-ti poti asuma nici raspunderea pentru ce se intampla. Prin urmare daca nu poti schimba lucrurile te retragi si-i lasi pe altii.

    Cred ca nu isi justifica retragerea ca sa nu afecteze si mai mult PDL. In cazul in care ar iesi cu acuze sa spuna ca in PDL e naspa, ca nu merge treaba cum trebuie, ca se impun solutii eventual de la Cotroceni sau alte asemenea ar slabi si mai mult pozitia PDL.

    Mai cred ca a acceptat deoarece spera, in bunele intentii ale celor care negociaza si fac alianta, si anume ca vor intr-adevar un Guvern de criza si un premier pe bune, nu unul de paie. Se pare ca n-a fost asa. Sunt sigur ca a cerut si a incercat sa-si impuna punctul de vedere. A facut-o inainte si cand a fost premier, si presedinte la PNL, nu vad de ce n-ar fi facut-o si acum. De data asta insa se pare ca ceilalti n-au cedat asa ca s-a retras.

    Ovidius last blog post..Felicitari Stolo!


  26. Comentariul lui kinn:
    December 16, 2008

    @Doc: “Problema PD-L, la fel ca PNŢCD în 1996, este că propunerea de premier în persoana dlui Stolojan nu era de la cel mai înalt nivel posibil.”

    Stia, Stolojan stia de mult timp ca nu e presedintele partidului. Stia de exemplul Ciorbea, nu l-a aflat de ieri de-alaltaieri. Stia dintotdeauna care e problema. De unde asa, dintr-odata, parca a fost lovit in cap de faptul ca nu va avea autoritate maxima in guvern ?

    Dupa cum am auzit in seara asta, Stolo nu si-a dat macar demisia din PDL, nu a fost deranjat de faptul ca il vroiau a fi doar o marioneta, de fapt nu a fost deranjat de nimic. Aud la Gadea ca a participat in continuare, din partea PDL, la negocierile cu PSD !?! Pai unde ii e indingarea? Inclin sa fiu de acord cu Cristoiu. S-a retras in cunostinta de cauza, calculat, ca sa il lase pe Boc. Motivele ? A facut propaganda in campanie ca va fi prim-ministru, nu putea fi pus Boc din prima. S-a jucat o sceneta.

    @bbb: “In fine, poate mi-au scapat mie opiniile indignate ale domniilor lor …”
    Mie mi-a scapat chiar si indignarea lui Stolojan. E in continuare vice PDL, bine-merci. Nu prea se potriveste portretului de revoltat.


  27. Comentariul lui gabhry_el:
    December 17, 2008

    Decizie sănătoasă în corp sănătos!
    (Aş spune eu, muuult uulterior :) )

    gabhry_els last blog post..Oximoronul şi oglinda


  28. Comentariul lui gabhry_el:
    December 17, 2008

    bănuiesc că se subînţeleg ghilimelele
    :)

    gabhry_els last blog post..Oximoronul şi oglinda


  29. Comentariul lui ioan timisoara:
    December 17, 2008

    “Pe scurt, decizia de retragere a dlui Stolojan, care este în acelaşi timp şi o decizie de a uni în aceeaşi persoană conducerea guvernului şi co-preşedinţia coaliţiei, reprezintă o decizie cât se poate de sănătoasă.”

    Sunt total de acord.
    Insa rationamentul nu e gandit pana la capat, deoarece co-presesintele coalitiei este Basescu, nu Boc.
    De aceea pe baza acestei argumentatii foarte corecte ( anume ca primul ministru trebuie sa aiba cat mai multa autoritate, sa fie liderul partidului si nu unul ca Ciorbea sau Stolojan),ar trebui sa scrieti un articol cu urmatorul titlu/concluzie: Basescu ar trebui sa fie prim ministru.

    Si ar mai fi si alta conclzie, si anume ca schimbarea sistemului constitutional catre o republica prezidentiala, nu face decat sa submineze permanent autoritatea primului ministru si sa institutionalizeze prim-ministrii de tip marioneta/de sacrificu/ gen ciorbea.

    @Doc am adaugat raspunsuri la penultimul articol, Meditatii post electorale V


  30. Comentariul lui Doc:
    December 17, 2008

    Ioan timisoara,

    Constitutia impiedica cumularea celor doua functii, iar protocolul este foarte clar – presedintii de partid sunt copresedintii coalitiei. Ce relatie informala exista intre Traian Basescu si PD-L asta putem discuta, dar formal presedintele partidului este Emil Boc. Sigur, pot sa scriu articole despre modificarea constitutiei, am si scris pe acest blog. Dar nu pot propune, la modul serios, o solutie care sa incalce Constitutia.


  31. Comentariul lui bbbb:
    December 17, 2008

    Kinn,
    “Mie mi-a scapat chiar si indignarea lui Stolojan. E in continuare vice PDL, bine-merci. Nu prea se potriveste portretului de revoltat.”

    Nu stiu daca era momentul sa subrezeasca pozitia PD-L-ului in fata PSD-ului, in timpul negocierilor. Sau, ma rog, mai mult decat si-au abandonat-o singuri pana acum. Nu vad de ce le-ar mai fi dat si el un branci, acum, pe ultima suta de metri.
    Sigur ca dupa asta … ar fi de asteptat sa nu gireze “manifestul electoral al lui Basescu” ( cand spun eu ca traim vremuri ciudate :) )
    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/832682/IOANA-LUPEA-Programul-Boc-manifestul-electoral-al-lui-Basescu/

    Si, cred eu, pe viitor simpatizantii si l-ar dori mai degraba-n opozitie decat … consilier de Boc.


  32. Comentariul lui Veronica:
    December 17, 2008

    Cred ca normal ar fi fost ca partidele sa fi negociat inainte, sa fi ajuns la un nume, acest nume sa fi fost propus presedintelui iar acesta sa-l accepte sau sa-l respinga.


  33. Comentariul lui Doc:
    December 17, 2008

    Veronica,

    repet, haide sa nu inventam probleme acolo unde nu exista. Nici unul din partidele componente ale acestei coalitii nu a avut probleme cu desemnarea dlui Stolojan, care fusese de altfel premierul de campanie al celor de la PD-L. Era normal sa fie cel desemnat de catre presedinte.


  34. Comentariul lui ioan timisoara:
    December 17, 2008

    lol
    bineinteles ca stiu ca functiile sunt incompatibile. Ar trebui evident sa renunte la functia de presedinte pentru a deveni prim-ministru.


  35. Comentariul lui Doc:
    December 17, 2008

    Ioan timisoara,

    Da, iar asta ar genera alte blocaje imediate: daca presedintele isi da demisia atunci presedintele Senatului (dl Sarbu sau dl Geoana, de la PSD) devine presedinte in exercitiu, care poate sau nu sa il numeasca premier pe Basescu. Ca sa nu spunem ca astfel de rocade nu pot fi solutii pe termen lung, caci daca problema e ca presedintele e ales direct si pe baza unui program politic si are atributii cheie (gen desemnarea unui premier) atunci e de presupus ca va fi cel mai puternic om din partidul sau. Nu vom face decat sa avem aceasi problema cu alti actori.

    Oricum, reiau ce am spus in comentariul anterior, problema de care vorbesc in articol e la nivel formal, candidatul propus de PD-L pentru postul de premier si cel care avea, conform regulamentului, co-presedintia coalitiei erau doua persoane diferite. Ce relatii informale exista in PD-L sau intre PD-L si Traian Basescu conteaza mai putin. In fine, orice premier pus in conditiile astea ar fi unul de sacrificiu, nu are legatura cu presedintele ci cu faptul ca avem doua partide mari, cu obiective divergente atat politic cat si partizan, obligate de situatie sa guverneze impreuna. Motivul ti l-am expus pe larg in alta parte.


Raspunde

CommentLuv Enabled