Sa presupunem ca aveti o matusa putred de bogata care tocmai s-a intors dintr-o vacanta, dintr-un loc paradisiac din marile sudului. A deschis televizorul si surprinsa, va cere sa-i explicati ce s-a intamplat. In vremurile actuale, a avea o ruda bogata poate fi o sansa, mai ales daca aceasta a depasit o anumita varsta. Asa ca ar fi mai bine sa-i faceti pe plac, dar cum ? Cel mai simplu ar fi desigur sa-i relatati cronologic succesiunea evenimentelor. Dar daca matusa e pisaloaga, ceea ce e foarte probabil statistic vorbind, s-ar putea sa nu se multumeasca cu atat. De ce se manifesteaza – si inca atat de violent – impotriva unei legi care a fost deja retrasa? Sau, daca manifestatiile sunt pentru sustinerea lui Raed Arafat, cum se face ca ele depasesc in amploare pe toate celelalte din ultimii ani? Ani in care s-au taiat salarii, stimulente, alocatii, pensii speciale samd, motive care ar fi justificat in mai mare masura o miscare de protest.
Nu-i usor de explicat in mod rational o manifestare irationala. Fiindca, in mod evident, o buna parte din manifestanti, si in special cea mai violenta, nu are o motivatie clara. Exista mereu si pretutindeni un procent de populatie gata oricand sa protesteze imotriva autoritatii statului, fara sa aiba vreun motiv pentru aceasta. Sau, mai precis, care cauta orice pretext pentru ca s-o faca. Poate unii sunt suporteri, altii studenti, aceasta are mai putina importanta. Am vazut recent miscari de protest violente de acest tip in Anglia. Marile miscari de protest din mai 1968 din Franta au inceput prin ocuparea unui etaj al unei facultati de catre un grup de studenti anarhisti care isi spuneau “Turbatii”. Si decretarea unei “zile anti-imperialism” pentru a doua zi. Am primit astazi un mesaj pe un grup care cerea tuturor membrilor sa se alature miscarilor studentesti de protest din Bucuresti, pentru a incerca sa schimbam ceva. L-am intrebat ce anume si mi-a raspuns ca trebuie sa aratam ca existam, ca nu putem sta pasivi. Oricat am incercat, n-am reusit sa aflu daca dorea cu adevarat ceva de fapt. Din fericire, suntem cam departe de Bucuresti, altfel nu ma indoiesc ca ar fi organizat un mars catre Piata Universitatii.
Ar fi insa o greseala sa reducem lucrurile la atat. Nu incape indoiala ca protestele au si o componenta sociala. Frustrarile legate de masurile de austeritate s-au tot acumulat de ani incoace. Sa nu uitam totusi ca la un anumit moment s-au redus salariile bugetarilor cu un sfert. In Grecia pentru o reducere de patru ori mai mica s-a ajuns la manifestatii cu victime. Se poate pune intrebarea de ce aceste manifestatii nu au avut loc mai devreme. O explicatie ar fi ca nu a existat un lider politic sau sindical in jurul caruia sa se cristalizeze aceste proteste. Lipsa de credibilitate a lui Traian Basescu nu e sinonima cu o popularitate foarte mare a oponentilor sai politici. Iar liderii de sindicat, deseori asociati cu fapte de coruptie, au o imagine proasta. De data aceasta insa, opozantul, pe care presedintele si l-a desemnat el insusi, se bucura de o mare popularitate. Iata de ce, chiar daca subiectul divergentei intre Traian Basescu si Raed Arafat este unul minor, s-a ajuns ca numele celui din urma sa fie ridicat la rangul de simbol al miscarilor de protest.
In fine, exista un aspect despre care se vorbeste foarte putin, si anume cel politic. Poate parea contradictoriu cu ceea ce am scris in paragraful precedent, dar nu este, fiindca acest aspect este ignorat pana si de majoritatea manifestantilor. Poate ca nu v-a scapat faptul ca intre mobilizatorii diverselor manifestatii din tara au fost identificati, sau cel putin desemnati, diversi membri PNL. Au fost SMS-urile lui Fenechiu la Iasi, dar s-a vorbit si de Bucuresti, Piatra Neamt, Ramnicu Valcea…Nu m-ar mira sa aflu ca printre declansatorii flash-mob-urilor se afla destui tineri liberali. De altfel, Crin Antonescu insusi, fara a recunoaste implicarea directa in organizarea manifestatiilor, a vorbit despre demararea “suspendarii in strada” a presedintelui. “Suspendarea” este cuvantul cheie pentru a intelege partea politica a evenimentelor la care asistam. Despre suspendarea presedintelui vorbeste mai mult Crin Antonescu, iar cand liderii USL vorbesc impreuna, daca-i ascultati atent veti observa ca vorbesc pe voci diferite. Amandoi sunt de acord ca presedintele trebuie suspendat, dar, in timp ce Crin Antonescu vorbeste de calendar precis, de demarare in strada si asa mai departe, Victor Ponta spune “probabil in 2013″. Explicatia este simpla: daca victoria USL la alegerile din acest an este intrucatva previzibila, ea ar putea fi inceputul sfarsitului pentru cariera politica a lui Crin Antonescu. Daca alegerile prezidentiale au loc la termen, in 2014, nimeni si nimic nu-i vor putea garanta sustinerea PSD-ului, fiindca acesta n-ar avea absolut niciun interes sa i-o acorde. In schimb, daca presedintele Basescu este suspendat, sau isi da demisia, alegerile prezidentiale desfasurate in acelasi timp cu cele parlamentare l-ar plasa pe liderul PNL intr-o pozitie de forta. Victor Ponta nu doreste acest lucru, motiv pentru care mimeaza – folosind critici cat mai virulente – adeziunea la proiectul suspendarii presedintelui, fara insa a face nimic concret in acest scop. Iata de ce liberalii incearca sa profite de evenimentele din ultimele zile, pentru a declansa demersul de suspendare. Interesul lor este ca manifestatiile sa se amplifice pana la un punct in care demisia sau suspendarea lui Basescu sa apara ca unica alternativa. Asa putem intelege declaratia lui Antonescu de astazi conform careia ”USL se alatura pasnic protestelor” fiindca “asa nu se mai poate”, si in general faptul ca seful liberalilor este mult mai vocal decat colegul sau Ponta in ultimele zile.
Iata explicatia cea mai buna pe care as fi capabil sa o dau matusii mele bogate. Dat fiind insa ca aceasta, din pacate, nu exista, am scris-o pentru cititorii blogului de fata.


January 16, 2012
Analiza pe care a-ti facut-o este pertinenta,ea reflectand in mare calculele politicienilor opozitiei pe care” dragostea”unul fata de celalalt nu-i da afara din casa.Constructia USL este un colos pe picioare de lut care nu se bazeaza decat pe ura pe care o au politicienii opozitiei pentru oricefel de reforma si in special contra lui Basescu,pe care-l gasesc vinovat pentru orice, inclusiv de rasaritul soarelui.Faptul ca electoratul este derutat de antene, DDtv, realitati i-si spune cuvantul oarecum in sondajele de opinie,care indica ca virtuali castigatori ai alegerilor pe USL-isti si pe asta se bazeaza cei doi lideri si jumatate,care se impauneaza cu merite ce nu sant ale lor,ei fiind niste infantili neaveniti in politica mare.Lipsa de informare corecta cat si manipularile ce se produc pentru derutatrea alegatorului,pot duce la succesul USL,care va duce Romania intr-o epoca glaciara,indepartandu-ne si mai mult de UE,in care intrand nu am putut respecta nici minimul din IQ-ul comunitar si care ne duce in lumea a 4-a. Disolutia autoritatii,lipsa de coerenta,proasta informare ,deruteaza alegatorul ducand-ul pe panta USL-ului care numai merite si programe coerente pentru gestionarea tarii nu au.In afara de obtinerea puterii si indepartarea lui Basescu,USL nu stie mai nimic.Oamenii au uitat ca au fost pe rand la guvernare si au adus tara in situatia actuala,ca de 20 de ani au furat-o si distrus-o sistematic,imbogatind-use pe ei si camarila lor.Pacat de tara asta si oamenii ei!
January 16, 2012
legat de aspectul politic: cred ca ar mai fi o explicatie.
presedintele a declarat ca indiferent de cate procente va castiga USL in alegeri, nu va desemna un prim-ministru din partea opozitiei. asta e singurul atu pe care il are PDL in lupta cu USL, atu pre-electoral dar si post-electoral. pre-electoral pentru ca e far calauzitor pentru activul de de partid al PDL dar si pentru sponsori, dandu-le o speranta in lupta grea ce va sa vina, si, in paralel, motiv de nod in stomac pentru activul de partid al USL: ba, noi luptam si castigam, da’ tot degeaba. nu e mai bine sa fim si cu aia si cu aia? declaratia presedintelui mai e si singurul motiv de existenta a UNPR. atu post- electoral, pentru ca se va incerca ceva identic cu formarea guvernului din 2009.
cred ca USL o tine gaia-matzu’ cu suspendarea tocmai pentru a atenua aceste atuuri. daca va reusi sa tina pe agenda publica ideea de suspendare, daca va reusi sa demonstreze ca suspendarea are spijin popular (liste de semnaturi, iesiri in strada etc), atunci, pre-electoral, va disparea indoiala activului de partid, alesii UNPR se vor gandi foarte bine daca n-ar fi potrivit sa se intoarca la matca iar in PDL va fi ceva de genul scapa cine poate. in plus, in campania electorala mesajul USL va putea fi: votati-ne sa avem majoritate, apoi, avand si sprijin popular, il suspendam pe tiran si il aruncam in groapa cu lei a referendumului. post-electoral, demonstrat fiind un aprig curent anti-prezidential, nu stiu cine se va alia pentru a forma guvernul cu un PDL la vreo 25% si cu un presedinte cu incredere asa de ciuntita. pare sinucidere.
din cate imi amintesc eu, suspendarea in sine este foarte greu de realizat, parca trebuie 50%+1 din numarul total de alegatori.
January 16, 2012
Analiza este buna dar situatia este mai complexa.
Se poate constata cum initial protestele au fost in legatura cu Arafat si Legea sanatatii si apoi au alunecat spre demsia lui Basescu si alegeri anticipate.
S-a mai remarcat ca acum lumea este mai dispusa sa protesteze dupa ani de criza decat atunci cand s-au luat masurile dure. poate fi si efectul privatiunilor indurate dar si sentimentul opozitiei ca acum cand se poate intrevedea iesirea din criza este mai benefic de preluat puterea dupa ce altii s-au fript scotand castanele din foc.
January 16, 2012
Excelenta analiza ! Asa gandesc si eu.
January 16, 2012
Iluzii draga,vine tavalugul peste voi implacabil . Ironia sortii ,ganditi exact ca suporterii lui Iliescu in ’92. Nu realizati ca Basescu este un ticalos de aceeasi teapa cu cel mentionat. N-ati inteles nimic din istorie mai veche sau mai recenta. Dumnezeu cu voi!
January 16, 2012
http://maidanezisatraitibine.wordpress.com/2012/01/15/revolutie-cu-parfum-de-crin/
January 16, 2012
Nu este vorba de SMURD, Legea Sanatatii sau alte acte normative cu impact social. Este vorba de motive cautate de opozitie pentru indepartarea actualului Guvern si a presedintelor printr-o lovitura de stat pregatita cu luni in urma. Printre actiunile de pregatire se numara cateva actiuni pe care le-am urmarit indeaproape deoarece la un moment dat m-am intersectat cu indivizi din PNL care mi-au deturnat in sens negativ viata cu 180 grade:
- Prin intermediul OFL (Organizatiei Femeilor liberale) USL-ul si-a pregatit strategia loviturii de stat prin popularizarea programului “PNL are grija de sanatatea ta” , demarat din anul 2012 (http://www.oflromania.ro/index.php?limitstart=5).
- Alt subiect HOT promovat prin intermediul retelelor de socializare este Rosia Montana (http://www.ziare.com/crin-antonescu/pnl/antonescu-despre-basescu-si-rosia-montana-e-un-mesaj-clar-1117002). In ciuda comentariilor lui Antonescu sa nu uitam ca si actuala sa sotie promova acest proiect (http://www.ziare.com/adina-valean/rosia-montana/nevasta-lui-crin-antonescu-promoveaza-proiectul-rosia-montana-990227)
- Intr-o forma mai redusa, iubitorii de caini sunt intaratati contra presedintelui, pentru o lege care dupa ce a stat timp de 4 ani in sertarele Parlamentului este promovata exact cum se solicita in expunerea de motive initiata de fostul Senator Marinescu (PRM). Toate mitingurile cainesti degenerau in Jos Basescu! In plus aici intervine si Dan Diaconescu, in ultima luna fiind facute convocari pe Facebook pentru participarea alaturi de senatorul Marinescu si fundatiei FPAM la OTV contra promovarii legii pentru controlul cainilor strazii (http://www.agerpres.ro/media/index.php/comunicate/item/99540-Comunicat-de-pres-Marius-Marinescu-Rzboiul-impotriva-eutanasierii-o-victorie-comun.html)
- Acum sunt aceste actiuni isterice pe baza unei legi care a fost retrasa desi pare ca nu a fost postata nicaieri, actiuni organizate de PNL si PSD.
Bomboana de pe coliva e pusa de “nepotelul” Ponta care “ii respecta si ii felicita pe toti romanii care au iesit in strada pentru a-si apara drepturile in fata abuzurilor unui regim politic nedemocratic!” utilizand cuvinte “bunicutzei” Iliescu care in 1990 ii felicita pe mineri si le multumea (http://maidanezisatraitibine.wordpress.com/2012/01/14/iliescu-si-ponta/)
Oare cand o sa aiba aceste gasti un dram minim de bun simt astfel incat sa-si gaseasca locul si sa nu mai bazaie ca mustele?
January 16, 2012
incompetenta clasei politice si coruptia generalizata..
tradatorii de neam si de tara..
asta este cauza manifestarilor din piata universitatii..
acesta este doar inceputul..
va veni si ziua cand vom da de pamant cu toata aceasta clasa politica incompetenta si corupta
VA VENI ZIUA JUDECATII!
January 16, 2012
Se pare ca Antonescu s-a trezit prea devreme pentru comentarii si prera tarziu ca sa mai fie presedinte….
Ca intotdeauna da cu bata-n balta la greu…..
Si ce-i mai rau este ca nu invata nimic……..
January 16, 2012
‘Sau, daca manifestatiile sunt pentru sustinerea lui Raed Arafat, cum se face ca ele depasesc in amploare pe toate celelalte din ultimii ani? Ani in care s-au taiat salarii, stimulente, alocatii, pensii speciale samd, motive care ar fi justificat in mai mare masura o miscare de protest, scrie Mihai Damian pe blogul Inventarul stricaciunilor politice.”
Ma indoiesc eu sincer ca Dvs Nu ati inteles CAUZA protestelor, cauza radacina(sper ca stiti ce inseamna asta!!).
Adica, aveti dreptate ca oamenii aia amarati au suportat multe probleme materiale si nu au iesit in strada pana acum.
Daca chiar nu ati inteles Dvs si de ce(desi, am rezerve serioase!!), dati-mi voie sa va spun opinia mea.
Vineri seara la ora de maxima audienta Presedintele Basescu a retras Proiectul Legii sanatatii, recunoscand cu o lejeritate greu de inteles pentru functia lui de Presedinte al tarii ca “sistemul e corupt, se fura pe rupte, nimeni nu stie unde-s banii(banii contribuabililor!!) de la CNAS(CNAS este subordonata direct Guvernului, nu opozitiei!), ca sistemul e politizat, corupt” si alte dragalasenii portocalii !!!
Adica mesajul Dlui Presedinte catre romani suna asa: PDListii mei aflati in toate functiile fura in draci, d-aia nu sunt bani nici la sanatate nici unde, iar eu nu am ce sa fac !!! Asta este, dragii mei!!
Cam asa a sunat in mintea mea si banuiesc eu ca si in mintea muuultor oameni acel mesaj.
Dvs, cum credeti ca au receptionat oamenii aia muuuulti si amarati din tara asta acel masaj?!
Si acum: oamenii au suportat multe privatiuni materiale, d-aia nu au iesit in strada, dar acum dupa ce-au auzit spusele Presedintelui NU mai suporta umilinta si sfidarea celor care guverneaza tara.
Nu poti sa-i spui omului ca taiem salarii si pensii si privatizam sistemul sanatatii(care in mod inevitabil va duce la cresterea costurilor cu sanatatea pentru toti romanii) cat timp recunosti cat fura cei care conduc, nemaivorbind de guvernarea incompetenta, de pierderile uriase din companiile de stat conduse de clientela PDLista, de fondurile europene pierdute si muuuulte alte matrapazlacuri!
Asta este in opinia mea ceea ce a trezit oamenii la revolte si de-acum prin acea declaratie eu cred ca Dl Basescu si-a terminat cariera de om politic si la fel a terminat si PDLul.
Ma indoiesc sincer ca Dna Roberta sau Dna Udrea vor resuscita PDLul dupa Traian Basescu.
Dvs, ce parere aveti despre toate astea?!
January 16, 2012
Imi cer scuze ca nu am precizat mai devreme: analiza Dvs. este geniala.
January 16, 2012
Comentariul dvs confirma ceea ce am scris in articol. Exista motivatii sociale reale si deci o miscare de opozitie fata de puterea actuala. Dar subiectul legii sanatatii si persoana lui Raed Arafat nu sunt decat un pretext, un element declansator. Recititi-va comentariul. Protestati fata de retragerea unei legi pe care o ciritcati cateva randuri mai jos. Protestati fata de privatizarea sanatatii si in aceeasi fraza fata de companiile de stat clientelare.
January 16, 2012
Prea multe scenarii, prea multe matusi (fie ele si fictive)
USL incearca sa forteze ajungerea la putere a “fostilor”
Mijloacele nu-i intereseaza.
Si, se pare ca nici nu vor avea succes.
Daca intr-un oras cu aproape 2 milioane de locuitori reusesti “performanta” sa scoti in strada doar cateva sute de persoane, inseamna ca sustinerea opozitiei este nu doar fragila ci de-a dreptul inexistenta.
Ca sa nu mai punem la socoteala si “calitatea” protestatarilor.
Dar, bineinteles, scenarii poate scrie oricine.
January 16, 2012
Asta ati inteles Dvs din comentariul meu?!(cuvantul ala “nemaivorbind” l-ati citit, stiti ce semnificatie are?!…. mentionandu-l, eu am restrans argumentele mele referitoare la guvernarea incompetenta a Dlui Boc “, ca puteam insira muuulte altele….)
Scuzati-ma, ma las pagubasa sa mai comentez articolele Dvs…..
Culoarea Dvs mi-e clara…
Succesuri !!!
January 16, 2012
@Andreea Ionescu. Multumesc.
@Lili Eu nu inteleg decat ceea ce scris, si nu raspund decat cu argumente. Pentru comentarii legate de culori, ar fi mai bine intr-adevar sa va adresati in alta parte.
January 16, 2012
@Maria, Nu am spus nici o clipa ca mobilizarea ar fi masiva. Cat despre USL asa cum am spus mesajul celor doua componente nu este identic. PNL spune astazi ca doreste o ampla manifestatie de protest la care spera sa se alature si PSD.
January 16, 2012
Intr-o tara democrata, membra a UE, este inadmisibil ca Opozitia sa scoata lumea in strada pt a fi daramat guvernul.
Mai ales intr-un an electoral, cand peste 10 luni vor avea loc alegeri. Nu mai vreau sa amintesc aici motivele clare pt care un presedinte de stat poate fi suspendat si demis, motive care nu apar nicidecum in protestele USL.
Opozitia poate sa se alieze cu protestatarii daca e vb de marirea pensiilor, de renuntarea la energie atomica, la renuntarea la Proiectul Rosia Montana, etc etc si etc.
Dar cand o opozitie scoate lumea in strada ca sa ceara demisia guvernului si a presedintelui, repet, intr-o tara membra a UE, inseamna ca acea Opozitie nu e buna de nimic altceva decat de scandal, vandalism si anarhie.
De fapt asta s-a si vazut in protestele actuale si, mai mult ca sigur, si in protestele viitoare.
January 16, 2012
Poporul vrea sange . Sangele politicienilor care au condus tara in ultimii 20 ani si au ajutat ” baietii destepti ” sa devina din ce in ce
mai bogati si si restul din ce in ce mai saraci
January 16, 2012
Acestui posibil scenariu vreu sa-i adaug si eu o completare.Evenimentele acestor zile demonstreaza ca USL-ul ia in calcul si un rezultat al alegerilor care nu l-ar putea obliga pe Basescu sa-i desemneze la guvernare.De aceea “Jos Basescu!”este conditia obligatorie pentru siguranta guvernarii.Ca Antonescu este hotarat sa continue acest drum il demasca prin faptul ca cer alegeri anticipate pentru “STOPAREA ESCALADARII CONFLICTELOR”.Este in mod cert”o viziune”(ca si a lui Arafat)dar totodata o amenintare directa.
January 16, 2012
O analiza pertinenta. Chiar m-am intrebat zilele astea: ce face Ponta? De ce doar Crin vrea miting, etc. Cred ca avem un raspuns plauzibil.
Lansandu-ne in scenarii si ipoteze: daca sambata seara impresia era ca oamenii se lupta cu jandarmii, aseara jandarmii au procedat mai in sprijinul puterii: au izolat focarul agitator si s-au pus la lupta cu el. camerele televiziunilor au uitat de cei pasnici din piata si totul s-a concentrat pe luptele de strada. iar jandarmii nu s-au omorat sa-i lichideze pe protestatarii violenti. Rezultat: un protest pasnic, dar uitat, si lupte de strada, condamnate de toti, inclusiv probabil de cei pasnici. Pronostic: va castiga cine va rezista mai mult: cei pasnici, daca stiu sa fie mai multi si sa devina importanti, sau puterea, daca manifestatiilor li se va da o aura de protest violent (lumea se va satura, va vrea liniste, iar pasnicii nu vor mai veni in piata). As paria pe putere, desi mi-ar placea ca pasnicii sa ma contrazica.
January 16, 2012
1. Aberati
2. Deja miscarile care sunt in tara nu mai au nici o legatura cu legea sanatatii
3.Nu vad de ce este interzis sa participe la aceste demonstratii partidele din opozitie sau alte partide care nu au reprezentare parlamentara
4.Care e problema daca unii dintre noi (mai multi ca voi) il detestam pe basescu, partidul lui portocaliu si acolitii lor??? Cine ne interzice sa iesim in strada pentru a ne exprima nemultumirile? Matale? Hotnews?
5.Restul e cancan si manipulare….
January 16, 2012
Maria,
“Intr-o tara democrata, membra a UE, este inadmisibil ca Opozitia sa scoata lumea in strada pt a fi daramat guvernul.”
De ce? Din contra, as zice ca asta e scopul opozitiei. Lasand la o parte vandalismul si violenta (pentru care nu exista niciun drept), restul este ceva cat se poate de normal, si se intampla mai peste tot.
January 16, 2012
Excelenta analiza!
January 16, 2012
Unde este Băsescu? Să se întoarcă cu fața la popor. Să meargă la Universitate să dea raportul, așa cum a promis. Fiecare pasăre pe limba ei piere.
January 16, 2012
“O mătuşă putred de bogată care tocmai s-a întors dintr-o vacanţă, dintr-un loc paradisiac din mările sudului” va gândi ca o mătuşă putred de bogată care tocmai s-a întors dintr-o vacanţă, dintr-un loc paradisiac din mările sudului.
Pentru ea toată tevatura asta este iraţională.
Ce ne facem cu mătuşa care nici nu i-a trecut prin minte că există vacanţe într-un loc paradisiac din mările sudului şi căreia putredă-i sunt neputinţa, neajunsul, ne-aia şi ne-ailaltă; de cât au stat în lada de zestre a trâmbiţaşilor paradisului ce va să vină?
Iraţională şi ea, înţeleg.
Q.E.D. Raţiunea e ilizie.
January 16, 2012
Antonescu e psihopat !
January 16, 2012
@grigs Just. Si PSD are interesul mentinerii unei presiuni asupra presedintelui, fara a se ajunge la suspendare.
@Radu De acord.
@un 1. Unde ? 2. N-am spus asa ceva. 3. N-am scris ca e interzis 4. Idem 5. (concluzie) Comentati la obiect. Sau deloc.
@ Matei. Multumesc.
January 17, 2012
Justa analiza, dar marginala. Normal ca Arafat e doar picatura care a umplu paharul, si acum se manifesteaza pentru toti ultimii ani. Ba chiar m-as fi mirat sa fie altfel: lumea are inertie, nu poate iesi zilnic in strada, dar si cand iese, iese cu mai multe motive de proteste. Si noi avem un deficit de proteste comparativ cu Europa, semn ca am acumulat mai mult… Si sunt de acord ca Antonescu are mai mult de castigat din asta decat Ponta, de aceea se implica mai mult. Dar implicarea tinerilor liberali este probabil marginala: altfel, de ce n-au avut rezultate la celelalte n-spe mitinguri sindicale pe care s-au tot chinuit sa le organizeze? Azi avem de-a face cu niste manifestari radical diferite de celebrele ciorbe reincalzite de care sunt in stare amaratii din organizatiile de tineret ale PNL.
January 17, 2012
Vrei sa spui ca efectele implicarii tinerilor liberali sunt nesemnificative probabil. Fiindca implicarea lor este in opinia mea totala si fara indoiala ceruta de la centru in scopul amintit mai sus. Efectele ei sunt greu de cuantificat, dar asa cum ai spus manifestatiile astea au fost diferite de mitingurile sindicale din trecut. Au fost mai degraba de flash-mob-uri, iar pentru a organiza asa ceva nu e nevoie de cine stie ce efort. Ajunge sa lansezi o invitatie facebook.
January 17, 2012
Foarte bine sa se pregateasca miting de catre opozitie; Ce va tot ascundeti dupa degete ca lasii ca vreti schimbare , dar de fapt nu vreti ? pai daca vrei iti asumi si o raspundere; Asa va fi mereu in democratie, alternanta sau nu la guvernare in functie de rezultate simtite de fiecare cetatean sau nu !
Pe iubitorii de caini nu i-a instigat nimeni ci doar sufletul lor plin de bine, iar expunerea de motive a dlui Marinescu este gresit interpretata
January 17, 2012
Buna ziua Domnule Mihai Damian
Citinduva articolul nu pot spune decat ca ma bucur vazand ca sunt cetateni ai acestei tari care nu au ochii inchisi si ii deschid atunci cand se intampla vreun eveniment ca acesta . Ma bucur ca vedeti ceeace este in spatele cortinei .Masele de oameni sunt manipulate pentru placerile personale ale unor grupuri restranse de masoni infiltrati in diverse partide .
Aceste grupuri sunt precum iluminatii care in aceeasi formula actioneaza pentru asi atinge interesele . Interesele lor sunt mult mai mari cum ar fi un al treilea razboi sau noua ordine mondiala . Asa cum aceste partide(masonice ) nu pot face nimic fara puterea maselor de oameni asa nici acei iluminati nu pot face nimic fara aceste partide .
Deasupra iluminatilor este asa cum bine stiti “ochiul atot vazator al satanei ” .
Deci …oameni buni .. FII AI DACIEI ! NU GANDITI CU MINTEA CACI MINTEA ESTE MATERIALA SI POATE FI MANIPULATA !
GANDITI SI ACTIONATI CU SUFLETUL PENTRU CA SUFLETUL NU POATE FI CONRUPT !
EXISTA O FORMULA A MINTII ” CONSTIENT -SUBCONSTIENT – PLAN ASTRAL – REALITATE ”
NOI NE BAGAM DATELE DORITE IN CONSTIENT ( aceste date pot fi bagate cu forta si prin masmedia !!! de cei ce vor sa manipuleze masele )
SUBCOSTIENTUL PREIA DATELE (nu pozele) DIN CONSTIENT SI LE DUCE IN PLANUL ASTRAL (loc in care se intalnesc toate gandurile si dorintele fiecarui individ in viata sau trecut in nefiinnta de pe aceasta planeta ).
ACESTEA AJUNG IN PLANUL ASTRAL DE UNDE VA GASESTE ASEMANAREA LA DORINTELE SI NEVOILE VOASTRE ,ADUCADUVA IN REALITATE DORINTA DUMNEAVOASTRA .
INTAPLANDUSE ACEL FENOMEN DE “MAGIE”, CACI ASTA ESTE MAGIA .( ADUCEREA IN REALITATE A CEEACE CREATI IN PLANUL ASTRAL )
ATENTIE !!!! PENTRU A PUTEA FOLOSII ACEASTA FORMULA (DE CARE MARILE PUTERI DORITOARE DE A VA MANIPULA NU ISI DORESTE SA O STITI),SI A ADUCE IN REALITATE DORINTA LASATIVA GHIDATI DE SUFLET NU DE MINTE !
SUNT DOUA TIPURI DE GANDIRE :
MINTALA ( MATERIALISTA )
SENTIMENTALA ( FACI CE SIMTI ) ! GANDIRE CARE NU POATE FI MANIPULATA DACAT DE TINE INSUTI !! ASA CA FOLOSESTEA ! TU STI MAI BINE CE ITI DORESTI !
…ACUMA VA INTREB …
” VOI SUNTETI SIGURI CA CEEACE FACETI ESTE CEEACE DORITI ???” ,
“SAU VA LASATI MANIPULATI GANDIND CA VA IESE CEVA LA AFACEREA ASTA ???”
” SUNTETI SIGURI CA PRIN ACTELE VOASTRE DE VANDALISL ADUCETI CEEACE V-ATI CREEAT IN PLANUL ASTRAL …ACEA TARA INFLORITOARE / CU SALARII MARI SI PENSII GRASE??”
… NU VA MAI INTREB DACA STITI CAT DE MULT V-ATI INDEPARTAT DE LA CUM EREAU O DATA STRABUNII NOSTRII DACI !!”
January 17, 2012
Opozitie PSD-PNL? In esenta este vorba despre SISTEM (cum au numit-o cei de la RL), acest sistem are in fata PSD-ul, in spatele caruia pot fi facute afaceri cu statul, furate terenuri de milioane de euro, furati bani europeni. Acesti oameni au tot interesul sa-l dea jos pe Base si Boc, au deja dosare la DNA si ar urma inchisoarea daca Justitia si ar face treaba. SISTEM-ul profita de fiecare oportunitate de-a scapa de dosare. Din pacate o face si acum, pe timp de criza cind ar fi nevoie de stabilitate politica si disciplina financiara severa. Inca o dovada ca nu le pasa de nimic din tara asta. Securisti de altadata inca pot da tara asta peste cap…
January 17, 2012
“Au fost mai degraba de flash-mob-uri, iar pentru a organiza asa ceva nu e nevoie de cine stie ce efort. Ajunge sa lansezi o invitatie facebook.”
De acord, dar probabil ca tinerii liberali au mai lansat invitatii din asteasi inainte, n-as crede ca de-abia au descoperit Facebook-ul. Nu trece saptamana sa nu citesc prin comentarii (Contributors, CriticAtac, diverse) cate un indemn infocat la iesit in strada sa curatam clasa politica. Intotdeauna se vor gasi instigatori. Esential mi se par nu atat invitatiile de pe facebook, ci de ce astazi au gasit un ecou.
January 17, 2012
@kinn Raspunsul meu la intrebarea ta l-am dat in cele doua articole pe care le-am scris: Raed Arafat si greseala lui Basescu de-a si-l desemna ca opozant. Nu esti de acord ?
January 17, 2012
Nu suntem neaparat in dezacord. Am vrut sa spun doar ce am spus: (i) e normal ca protestele au depasit pretextul Arafat si (ii) nu cred ca implicarea tinerilor liberali, chiar si totala, a contat.
January 17, 2012
Experienta mea din Franta, tara manifestatiilor de protest imi arata ca pentru ca o astfel de miscare sa se declanseze trebuie reunite doua conditii. 1. Instigatori 2. Un element declansator. In Franta de punctul 1 se ocupa sindicatele care instiga practic non-stop. Despre punctul doi nu se poate spune nimic clar. Poate fi un motiv serios sau cateodata o nimica toata, nimeni nu poate prevedea care dintre scantei declanseaza un foc de paie si care un incendiu.
January 17, 2012
Mih,
*Vrei sa spui ca efectele implicarii tinerilor liberali sunt nesemnificative probabil. Fiindca implicarea lor este in opinia mea totala si fara indoiala ceruta de la centru in scopul amintit mai sus. Efectele ei sunt greu de cuantificat*
ai unul dintre efecte aici:
http://www.realitatea.net/orban-huiduit-la-universitate-pdl-usl-aceea-i-mizerie-i-au-strigat-protestatarii_905037.html
January 17, 2012
Brandusa, N-am spus niciodata ca respectivii au facut chemat lumea la manifestatii in numele PNL. N-ar fi avut nici o sansa.