Mircea Geoană se întoarce, cu o soluţie de compromis pentru reforma sistemului de vot. Preşedintele PSD se întoarce din calea pe care partidul său s-a angajat public, cu o soluţie de compromis orice urmă de bănuială sau de speranţă că e serios în acestă privinţă, că e orice altceva decât un papagal. După obişnuita vorbărie, bombastică, fără nici o greutate şi pe alocuri incoerentă, dl Geoană anunţă “decizia politică” a partidului său: susţinerea votului uninominal cu două tururi la Senat şi a votului mixt pe sistem “german” la Cameră. Lovitură de teatru. Absurd. Lovitură de circ.
Efectiv, aş putea să-i ofer acest bilet de papagal făcând un simplu colaj din articole precedente. Nu discut aici despre fondul acestei propuneri, am arătat de ce reforma prin “sistemul german” e o utopie, o să arăt şi de ce diferenţierea sistemelor de vot la cele două Camere ar avea consecinţe cât se poate de proaste. Dar, încă odată, nu de asta e vorba, ce avem în faţă este tactica PSD de a opri reforma sistemului de vot, atât şi nimic mai mult, o tactică ce constă în adoptarea în ritm rapid, aproape disperat, a unor poziţii complet incoerente privind sistemul pe care îl sprijină.
Am spus că asistăm la paşi pe loc pentru votul uninominal? Am spus. Noua declaraţie se adaugă doar la întoarcerile cu 180 de grade ale PSD, care au loc în medie odată pe lună. În elanul său reformator, partidul dlui Geoană susţine când sistemul uninominal majoritar cu doua tururi, când cel al APD, când cel preferenţial pe liste, când cel mixt german. Iar Mircea Geoana, asemeni unui personaj din Stephen Leacock, a încălecat pe tema reformării sistemului de vot şi a pornit la galop în toate direcţiile.
Am spus că se aplică trei tactici pentru blocarea acestei reforme, ambiguitatea, temporizarea şi schimbarea subiectului ? Am spus. Le avem, încă odată, pe toate trei exemplificate. Dl Diaconescu l-a completat pe şeful său de partid şi pe dl Nicolicea, spunând ca VU ar trebui aplicat mai degrabă la alegerile pentru PE, şi la consiliile judeţene. Alte subiecte, ca să schimbe cel atât de spinos al reformei pentru alegerile parlamentare.
Am spus că o să fie prezentată soluţia “sistemului german” ca una de compromis? Am spus. Spuneţi şi voi, avem o largă majoritate care susţine un anumit sistem, apoi unul dintre aceste partide zice: ne trebuie un compromis (de ce?), drept care propune pentru cele două Camere două sisteme opuse şi diferite de sistemul pe care îl aprobase iniţial toată lumea. Şi asta numesc ei “compromis”. Eu o numesc o compromitere; compromitere a reformei, compromitere a noţiunii de compromis, compromitere a celor care vin cu asemenea propuneri ridicole şi au pretenţia de a fi luaţi în serios.
Partea bună, dacă există vreuna, e că încet-încet şi presa şi publicul realizează această tactică de blocaj; îşi dau seama care din partide blochează în acest moment reforma sistemului de vot.


July 16, 2007
Si atunci să te mai mire ca Basescu îi face “hahalere” sau cum îi mai face?
Cînd a contat pentru ei vrerea poporului? Că blochează în acest moment reforma sistemului de vot, e un mizilic pentru ei. Blochează ei Romania de 17 ani si n-or să se împiedice acum de’un … ciot!
July 16, 2007
O concluzie: “(presa şi publicul) îşi dau seama care din partide blochează în acest moment reforma sistemului de vot.” Traiasca PD-ul – ei sustin VU. Bravos natiune!
July 16, 2007
Ca sa nu va enervati cand il auziti pe Geoana, va propun o metoda care tine de medicina alternativa. Imaginati-l cu un nas rosu de clovn. Poate ca asa veti suporta frazele gen ” abandonarea proiectului VU nu trebuie abandonata”, ba chiar poate ele va vor provoca rasul.
July 16, 2007
cred ca limitarea numarului de mandate este la fel de necesara ca si votul uninominal.
de exemplu, de ce un geniu ar avea voie sa fie doar de 2 ori presedinte, iar un bandit sa fie de 15 ori parlamentar ?
tacticile de blocare a reformelor, invaluite in aureola grijii pentru tara si popor, dar lipsite de motivatii solide si logice, sunt apanajul perversilor ce cu ardoare isi doresc puterea doar pentru ei.
sper sa ajungem la referendumul pentru votul uninominal promis de basescu, care va demonstra, o data in plus, daca mai era nevoie, ca geoana si ai lui sunt niste doar niste hahalere.
July 16, 2007
Domnu Damian, dar pe Basescu nu ai dorinte sa il vezi cu nasul rosu, de la bautura si minicuna? Ca el asa de mult sustine VU ca in urma cu 2-3 ani respingea si ideea in sine?
July 16, 2007
Pacala,
acum doi ani Basescu respingea ideea VU (foarte rau, am scris despre asta si atunci si ulterior) dar pe cat putem spune, o respingea si in vorba si in fapta, o respingea sincer. S-a razgandit, acum o sustine, o sustine pe cat putem spune, si in vorba si in fapta, o sustine sincer. PSD o sustine insa in vorba si o blocheaza in fapta, si face tumbele astea, nu de 6 luni, ci de vreo 4 ani. In clipa in care PD va recurge la o tactica similara, exact aceleasi articole vor fi si pentru el. Pana atunci, insa, pasiunea ta partizana va trebui sa ramana nereperata.
July 16, 2007
Dar pentru alegerea presedintelui PSD nu propune nici o solutie originala? Ar putea considera: ”alegerea prin vot secret de catre Curtea Constitutionala, dintr-o lista propusa de catre cel mai reprezentativ Partid, aflat atat in opozitie cat si la putere”
July 16, 2007
Inca o data psd se doveste un partid ipocrit si “alunecos”. De ce nu are curajul de a-si asuma faptul ca nu doreste VU, asa cum fac UDMR si PRM? Dar, ce sa-i faci, asta-i politica lor de 18 ani. In vitrina pun niste principii, dar in fapta fac invers. Oricum, cred ca ceva, ceva se va mosi. Frica psd si pnl cea mai mare este sa nu fie referendum pt. VU in aceeasi zi cu alegerile europarlamentare. Asa ca vor vota vreun hribid.
De ce credeti ca inca nu au stabilit o data pt. europarlamentare? Cica in septembrie. Dupa ce s-au intilnit de vreo 3 ori pe tema asta, partidele nu au stabilit data. De fapt, e treaba guvernului. Ce este asa greu sa alegi o duminica in noiembrie? Legea spune ca tb.stabilita data inainte cu 3 luni de desfasurarea lor. Cred ca europarlamentarele vor fi in decembrie.
Sau, de ce nu? Vor cere poate dispensa de la UE sa se organizeze in 2008 sau 2009.
July 16, 2007
Astia sunt sub orice critica, sunt niste moluste fara coloana vertebrala. Hahalere este deja un titlu onorific pentru ei. Mai potrivit ar fi ciupacabre.
July 16, 2007
1. PSD nu este un partid, este o adunatura
2. PSD nu este orientat spre social, pentru ca-i uraste si dispretuieste pe oamenii cei mai saraci din tara si vrea sa ramana vesnic saraci si votanti.
3. PSD nu este democrat, pentru ca din exemplele trecute a dovedit ca urmareste sa distruga orice concurenta si sa acopere orice voci care se opun din interior liniei Partidului.
Geoana este un fiu de nomenclaturist care in 90 a AJUNS dintr-un neica-nimeni ambasador in State, iar pana in prezent nu a dovedit prin nimic ca este un om capabil. Problema noastra cea mai mare nu este ca Gioana debiteaza prostii pe banda rulanta, problema noastra cea mai mare este ca acest individ dubios conduce ca lider al partidului cu 40% din locurile din Parlament o tara intreaga. Si, vrem nu vrem sa recunoastem, urmasii securistilor de ieri conduc azi – economic si politic.
Pornind de la aceasta realitate, ce este de facut? Oare nimeni nu vede aceste lucruri? Oameni buni, timpul trece, noi vorbim inteligent, dar taxele, impozitele si tot ce construim noi in viata trece prin mainile unor asemenea indivizi si ii ajuta sa devina si mai puternici.
July 16, 2007
Propunerea ProDemocratia nu era vot uninominal ci vot proportional prin compensare. Felicitari lui Mircea Geoana ca nu acceapta acest praf in ochii alegatorilor!
July 16, 2007
parca aveau material cu pensiile din care inca mai castiga ; asta cu votul ii cam dezavantajeaza…. De ce au trecut la asta?
July 16, 2007
Ca partid, in sine, risca sa-i dezavantajeze, desigur. Dar daca vorbim de partid in sensul conducerii lui, reformarea sistemului de vot risca sa-i dezavantajeze si mai rau. Speculez, dar alta explicatie mai buna n-am. E evident insa ca se opun reformei.
July 16, 2007
@owl: o lege a lui Murphy spune asa: Daca nu poti sa-i convingi, zapaceste-i
.
July 16, 2007
Pai a crezut cineva vre-un moment ca i-a apucat pe PSDisti dorinta de schimbare asa peste noapte? Astia nu vor decat sa fie tot ei pana la pensie in Parlament si sa-si voteze linistiti legile care sa le apere averile de miliarde. Au incercat ca niste lasi sa-l dea jos pe Basescu crezand ca romanii sunt tot asa de prosti ca pe vremea cand il votau pe Ilescu si daca nu le-a mers trag mai departe de locurile lor. Credeti ca Ponta sau grupul ala de 2 lei de la Cluj e mai breaz cu ceva? O armata de hoti si incompetenti cu totii. Vai de romanii astia care pleaca unde vad cu ochii ca in tara lor nu mai exista nici dreptate nici lege.
July 16, 2007
“hahalerele” lui basescu incep sa se agite, ca sobolanii care simt pericolul….
July 16, 2007
pai, omul stie ce spune: “abandonarea proiectului VU nu trebuie abandonata”. cu nici un pret. act ratat?!
July 16, 2007
Tot ce-i posibil.
July 16, 2007
Cristian Diaconescu:
“Dacă această variantă mai radicală a PSD nu va fi sprijinită nu avem nicio problemă să mergem şi pe varianta Pro-Democraţia. Vom vedea la vot cum stau lucrurile”.
Pai ce va spuneam eu? Si ca sa fie treaba oabla, dupa ce au declarat ca trebuie cel putin un an pentru a pune in realitate VU,
Cristian Diaconescu:
Vom continua să insistăm şi pentru pe un sistem uninominal pentru alegerile la PE
July 16, 2007
Doc, de la cine iei vere banuti ca sa realizezi o continua discreditare a PSD si PNL? Postezi doar de dragul de a posta, toate cu tinta – acusica ti se puse pata sa zici de Geoana. Altele erau de Tariceanu. Altele de Nastase.
Eu oi fi mai simplu in gandire, cu onoarea nereperata. O fi a ta reperata de dom’Basescu.
Dar nu iti da de gandit ca la fiecare postare a ta primesti o serie prelunga de aprobari si prea putine puncte de vedere diferite? sau asta vrei?
Eu, cu mintea de mea de neliterat, gandesc logic asa: postez ceva pe blog, cu niste argumente. Si vreau sa vad argumente logice pro si contra. M-ar ajuta si pe mine in gandire. M-ar alarma sa vad ca toti se iau ca oile dupa mine, aproband ce zic. Din 19 postari ca raspuns, 13 te aproba, vreo 2 ale mele si restul raspunsurile tale. Fa si tu un calcul, ai avea aprobare cca.90%. Sau iti place sa fii aprobat de toti?
July 16, 2007
PSD, procedand in felul in care procedeaza Geoana, se discrediteaza singur; iar faptul ca iti inchipui ca sunt platit special sa-i discreditez arata modul partizan in care gandesti.
Nu ma intereseaza sa numar cate din mesaje ma aproba si cate nu; daca as vrea cu tot dinadinsul sa ma aprobe toti atunci mesajele tale ar fi fost sterse automat, ca doar continutul lor nu ma mai surprinde de buna bucata de vreme. Ma intereseaza sa vad argumentele celor care nu sunt de acord cu parerea mea, si sa le raspund, inclusiv dandu-le dreptate atunci cand e cazul. In ce te priveste nu e cazul; la un articol care critica cu exemple si argumente incoerenta liderului PSD, tu esti deranjat de faptul ca n-am scris ca Basescu bea.
July 16, 2007
Stimate, mai draga dom’ Pacala,
Te rog ca pe mine sa ma excluzi din cei cca 90% de aplaudaci ai lui Doc.
Chiar nu sint de acord cu el cind incheie spunind ca “… încet-încet şi presa …”
De ce absolva presa de minciunile si dezinformarile prin omisiune?
Nu sint de acord cind pune pe picior de egalitate informationala, presa cu publicul. Dar asta nu ma opreste sa-l citesc.
Facind parte din cei care acorda prezumtzia de vinovatie pentru tot ce spun si fac cei 322 de cumani negri, si partidele lor, din Parlamentul Romaniei, nu-mi doresc decit sa-i vad ajunsi precum statuile lu’ Buda din Afganistan.
Personal, apreciez ca aceasta cirdasie antinationala (psd, pnl, prm, udmr, pc) care s-a creat in Parlament, discrediteaza tara si-i prosteste pe romani.
De aceea ii urasc!
July 16, 2007
Distinse jurnalist ( desi ma intreb daca ma pot adresa asa ),
Am citit cu interes abordarea pompieristica si incarcata de ura ( cred ca scriu in pleonasme cand ma adresez domniei voastre
) ) prin care doriti sa fiti si-un fel de analist politic !
Fin cunoscator al procedurilor electorale europene, al intelegerii profunde in locul cetatenilor romani a sensului cuvantului uninominal ma mir ca NU doriti ca reprezentantii romanilor in Parlamentului Romaniei sa-i stabiliti intr-o sedinta fulger de redactie sau prin decret prezidential.
In rest, k sa ma aflu-n treaba, va invit sa consultati literatura de specialitate , poate chiar unii membrii ai comisiei DE COD ELECTORAL pentru a intelege unde ne afla si cum putem sa ne modernizam sistemul electoral .Democratic bineinteles !
O ZI BUNA SI O VIATA MAI BUNA
July 16, 2007
Dle Zgonea,
am citit destula literatura de specialitate legat de sistemele electorale, dar nu de astfel de literatura am nevoie ca sa recunosc papagalii politici atunci cand ii vad. Si nu vad de ce i-as consulta pe unii membrii ai comisiei respective; sa ma lamureasca ei asupra la ceva? Pai din cate se vede, ei nu se pot lamuri intre ei in cele mai simple chestiuni, ba chiar cei de la PSD (nu-i aşa?) nu se pot lamuri nici pe ei insisi, parte a teatrului absurd care-l joaca pentru a bloca schimbarea sistemului de vot. Cat timp jocul asta o sa continue, o sa continui si cu analizele si cu biletele de papagal.
July 16, 2007
Stimate domnule Doc!
Intelege omul ca nu ai citit suficienta literatura de specialitate scrisa de mirificii nostri juristo/proletari. Ma rog e treaba ta daca ai citit si nu ai inteles nimic (pentru ca nu e nimic de inteles).
Stimatii si mirificii nostri juristi, mari elaboratori de constitutii si coduri (comuniste/neocomuniste) – au scris saracii de le-au sfarait pixurile negrilor de cat au trebuit sa copieze din diverse tratate. Ba cred ca de atata scris bietii de ei nici nu au avut timp sa citeasca (nu ma refer la dejectiile pe care le-au elaborat) literatura de specialitate.
Ce conteaza ca sistemul insular e diferit de cel continental, ce conteaza ca in spatele unora sau altora dintre sisteme exista filosofii si teorii. Ei, ca adevarati oameni ai muncii – trebuiau sa munceasca nu sa gandeasca asa ca au muncit si ei saracii – depasind normele la scris, iar cu ganditul – ei asta e o treaba neproductiva.
Deci daca citesti e musai sa citesti dejectiile si ineptiile unor juristi cu inalte standarde la contul din banca al clientului. Un Iorgovan cred ca ar putea fi asortat cu literatura gen Staniloaie si asezonat cu opere complete ale altor juristi celebri (Marko/ Mischie/ Chiuariu/etc.. etc.. etc. ( cunt foarte multi etc.)
Daca te intereseaza filosofia juridica – vezi un rezumat despre libertarismul juridic a marelui ganditor si om de afaceri Patriciu.
July 16, 2007
Distinse Valeriu Zgonea,
Spre exemplu am putea sa-l intrebam pe distinsul membru al comisiei, distinsul domn Nicolicea. Distinsul domn Nicolicea ne-a spus astazi pe Realitatea ca sistemul “pe bune” propus de PSD e mai reformator decat cel propus de APD fiindca nu prevede o lista nationala ascunzatoare de hahalere. Problema e ca noi ne-am informat in prealabil si am aflat ca sistemul APD nu prevede nici o lista in timp ce sistemul german propus de ultra-distinsul domn Geoana da ! De aia nu-l intrebam nimic pe distinsul domn Nicolicea fiindca e un mincinos si o hahalera.
July 17, 2007
Nu se putea o interventie mai tipica de punere la punct (sau la zid?) a lui Doc, decit postul asta al lui Zgonea (urmeaza caricatura de Nicolicea?).
Asta-i vrerea lor, sa inghitim “modernizarea sistemului electoral” cum am inghitit modernizarea acestei nenorocite de constitutii!
Tocmai asemenea specimene nu mai trebuie lasate sa legifereze modernizarea democratiei la romani.
Pentru cazul in spetza, nu vad decit oprirea circului din comisie si iesirea urgenta la referendum, cu orice varianta dorita, iar solutia APD sa fie sustinuta de unul cu singe in instalatie (tzin sa fie, tzin sa fie?).
July 17, 2007
Se poate spune cu destul de mare siguranta ca acei ce citesc presa pe Internet si scriu comentarii la bloguri sunt ori foarte tineri, ori au studii superioare si o inteligenta peste media votantilor lui Iliescu, deci nu au prea fost vreodata pro PSD. Distinse domnule Pacala, am sa-ti atrag atentia ca numele pe care-l folosesti abuziv apartine unui personaj de folclor, inteligent si simpatic. Imi pare rau sa constat: prin generalizarea cu 90%, nu esti nici una, nici alta.
Pe de alta parte, PNL nu este icoana de inchinat. Am votat in 2004 cu ei si i-am sprijinit, dar si-au batut joc de vointa mea si continua sa mearga in directia gresita. Asa ca, dupa cum am hotarat sa lupt din toate puterile impotriva Partidului, mostenitorul deplin al fostului Partid, o voi face si impotriva PNL.
Cu Gioana, lucrurile sunt simple: nu mi-au placut niciodata figura lui de incapabil, parvenit, spinarea incovoiata si incoerenta cu care vorbeste si actioneaza.
Referitor la multstimatul deputat Valeriu Zgonea, vreau sa-i transmit ca faptul ca a fost pus de tov. Iliescu pe listele Partidului la alegeri nu-l face reprezentant al poporului, mai ales ca prin actiunile sale din Parlament si nu numai lupta tocmai impotriva acestui popor. Iar suficienta asta de om superior si atotstiutor poate ca functioneaza in Parlament, printre oameni de aceeasi categorie, dar nu are nicio relevanta intr-o discutie libera. Credeti ca pentru oamenii pe care-i “reprezentati”, cheltuirea celor 20 milioane de euro pentru referendum a dus la ceva mai bun?
July 17, 2007
gura prostanacului adevar graieste.
July 17, 2007
V-ati lamurit? Ce e deranjant e ca psd-eii iau romanii de prosti. Inca nu si-au dat seama ca au de-a face cu un alt electorat, informat din mai multe surse obiective. Nu ca in 2000-2004. Oricum, principala sursa de informare e chiar prestatia psd-eilor, care e lamentabila si penibila. Oare e pleonasm?;;)
July 17, 2007
Distinsul domn Zgonea(pesede???)n-a comentat, a scuipat doar un autograf tipic de hahalera cu ifose k sa aflam ce multa literatura de specialitate zace in el.
O viata mai buna??Nici intr-un caz cat domnia sa si amicii domniei sale intr-ale papagalismelor se invart pe scena politica si dau indicatii pana si bloggerilor!
July 17, 2007
Stimate Moshu49,
Subscriu parerilor tale si mai mult, am aceeasi opinie privind actuala clasa politica. Eu, spre deosebire de tine, nu ma rezum la 322 de parlamentari si sunt satul si obosit de atata politica stearpa, facuta de niste imbuibati doar pentru ei si neamurile lor, pe spinarea prostilor de contribuabili – adica ii includ si pe PD-isti in cloaca politica prezenta. Exemple sunt destule.
Stimate DOC,
[Doc spune: fara repetari de opinii politice. Nu vad de ce cititorii ar trebui sa se plictiseasca cu reluarea acelorasi diatribe.]
Si o ultima observatie – politica inseamna o continua negociere, care poate parea absurda cuiva de pe margine. Daca nu crezi urmareste pe site-ul camerei deputatilor firul aprobarii oricarei legi vrei tu.
Stimate Damian,
parerile exprimate de politicieni in mass-media reprezinta opinii calificate, egale cu calificarile “jurnalistilor” (tuturor)
July 18, 2007
Pacala,
as fi de acord ca PSD are tot dreptul sa negocieze, daca ar negocia de pe o pozitie. Dar ei negociaza de pe N pozitii diferite si opuse, ceea ce nu e deloc normal nici in politica si nici in orice alte feluri de negocieri.
In ce priveste reprosul adresat lui Mih, nu stiu ce intelegi prin “opinie calificata”, lucrurile sunt simple, proiectul APD nu contine liste de partid, daca cineva zice altfel atunci zice in mod gresit, indiferent despre cine e vorba. Iar daca acel cineva zice din pozitia unei persoane care stie cum stau lucrurile, inseamna ca incearca in mod constient si rau voitor sa induca in eroare, ceea ce e definitia unui om mincinos, in special si a unei hahalere in general.
In rest ramane cum am stabilit.
July 18, 2007
Geoana este un papagal nevinovat…
July 20, 2007
[...] Bun, am auzit încă odată textele alea despre cum PSD a susţinut VU “pe bune” dintotdeauna, şi-l susţine din inima partidului şi tot restul. Nu mai dau bilet de papagal că deja intru în inflaţie. Puteţi citi aici ultimul pe care l-am dat, şi-l puteţi asculta aici pe şeful de partid al dlui Nicolicea, preşedintele PSD dl Mircea Geoană, pledând pentru VU “pe bune” – adică fără ponderare, şi împotriva sistemului APD. Sau invers? [...]
July 22, 2007
[...] Cel puţin dl Zgonea nu se poate plânge de rezultatul unui comentariu postat pe care l-a postat pe “Inventar…” aici. Rezultatul: [...]
July 22, 2007
“Realizarile profesionale ale parinitilor sai, Aurora si Constantin Corneliu l-au inspirat pe Valeriu sa urmeze o cariera publica.” =)) =))
In alta ordine de idei, daca as fi si eu comunist as avea bunul simt sa stau in banca mea
July 25, 2007
[...] Initiatorul acestei modificari importante a fost fireste partidul care se ocupa cu initiativele legislative, adica PSD-ul. Nu stiu exact cine a fost la originea proiectului dar stilul seamana grozav cu cel al dlui Hrebenciuc. Modalitatile de aplicare a legii zapacelii au aparut imediat. Cand partidele pareau ca au gasit un acord de principiu asupra sistemului de vot APD, reprezentantul PSD in comisie, dl. Stanciu a propus un al doilea, iar colegul de partid si de comisie dl. Nicolicea un al treilea. Zapaceala a fost desavarsita cand Mircea Geoana, incercand sa elimine divergentele dintre subordonatii sai, a propus un compromis format din cate un sisem pentru fiecare camera, unul al dlui Nicolicea iar celalalt nemaidiscutat pana atunci. Mai mult, dl. Geoana a declarat ca in lipsa unui acord asupra sistemului pe care tocmai il scosese din joben, partidul sau va declansa (naiba stie cum) un referendum. Astfel seful PSD a descoperit o solutie creativa pentru sustinerea legii lui Murphy : compromisul ultimativ ! [...]